*אצל 10% מהילדים בגילי 2-12 שנים, קיימות יבלות בעור ומספר האחוזים עולה ל- 15%-20% בגילים בוגרים יותר – כך עולה מסקר שנעשה באירופה

צילום: אלון גנון
צילום: אלון גנון

יבלות בעור ( Verruca-ורוקה ) דורשות טיפול מיידי כי הן מהוות מטרד אסתטי, הן לא תמיד כואבות והן אינן עוברות מעצמן, ואם זה לא מספיק – הן גם מדבקות!

יבלות הנגרמות ע"י וירוס הפפילומה האנושי (HPV), המביאים לגדילת קרטין בצורת כיפה. יבלות שכיחות יותר בקרב ילדים ומתבגרים אך בהחלט מופיעות גם אצל מבוגרים. הן בדרך כלל מתפתחות על האצבעות או על גב היד, הברכיים, המרפקים וכפות הרגליים אך לא רק.

היבלת עשויה להיות בליטה עם משטח מחוספס או לחילופין שטוחה וחלקה. יבלות בעור מאופיינות במרקם קשה ומחוספס בעל מראה "דמוי כרובית". לעומת זאת, יבלות בכפות הרגליים הן בעלות מראה עגול לבן דמוי טבעת שבמרכזה נקודות שחורות.

מהו טיפול בקור (קריותרפיה) ליבלות?

קריותרפיה הינו טיפול באמצעות קור ונחשב לטיפול נפוץ ביבלות - באמצעותו מקפיאים את היבלת. הקפאת העור מזיקה לתאים המזינים את היבלת ולאחר נשירתה גדלה רקמת עור חדשה. השימוש ב"וורטי" נמשך פחות מדקה והתוצאות נראות תוך 10 ימים עד שבועיים!

וורטי – worite הינו אביזר רפואי בעל קצה מתכת ייחודי הפועל ע"פ שיטת ההקפאה. צורת הכיפה של הקצה המתכתי מאפשרת יציאה מדויקת של הקור ליבלת בלבד ולא לעור שמסביב לה. הפעולה דומה לשיטת ההקפאה בחנקן ע"י רופאי עור, אך היא ידידותית ואינה מאיימת ואינה פוגעת בעור הבריא שמסביב ליבלת. השימוש בוורטי יעיל, ביתי, מדויק, פשוט לתפעול של פחות מדקה ומסייע "להקפיא" את היבלת ולגרום לנשירתה.

איך "וורטי" עובד?

מבוסס על מיכל ובתוכו גז דחוס מנוזל מסוג דמיתל אתר. כאשר הקצה המתכתי בא במגע עם היבלת היא קופאת תוך מספר שניות. תהליך ההקפאה גורם להרס רקמת העור המשמשת מצע לגדילת היבלת ולאחר 10-14 ימים, היבלת נושרת. טיפול אחד ליבלת! מתאים לילדים מגיל 4 זמן טיפול ליבלת 20 שניות בעור ו-40 שניות בעור הרגליים

כדאי לדעת על "וורטי"

"וורטי" מקורו באמסטרדם – הולנד ניתן לרכישה ללא מרשם רופא אצל הרוקח בבתי המרקחת קצה מדויק המאפשר טיפול נקודתי, ליבלת בלבד, ללא פגיעה בעור שמסביב ליבלת. מוכוון ליבלת בלבד הקפאה מושלמת ללא מגע ישיר בין הגז לעור מספיק לשימוש של עד 18 טיפולים ל-18 יבלות. מחיר 99 ₪, בסניפי סופר פארם ובבתי המרקחת ברחבי הארץ.

מיוצר על ידי חברת סריקס ההולנדית ומשווק ע"י "כמיפל" ברשת סופר פארם ובבתי המרקחת ברחבי הארץ