בין שלל השיטות להסרת שיער קשה לפעמים לשים את האצבע על ההבדלים ולבחון בעיניים פקוחות מה בדיוק מתאים לנו. הסרת שיער IPL היא אחת השיטות הבולטות היום להיפטר מהשיער המיותר והיא מבטיחה עור חלק ותחושה מטופחת ונעימה. אבל מה מסתתר מאחורי השיטה הזו ומה עומד מאחורי ההצלחה שלה?
נכנסנו פנימה עמוק לתוך סיב השערה כדי לבדוק מה היתרונות שלה ומה עומד מאחוריה.

הסרת שיער IPL
הסרת שיער IPL


אז מהי בדיוק הסרת שיער IPL?
טכנולוגיית ה-IPL (Intense Pulsed Light) מבוססת על קרן אור המספקת דרך חדשנית להסיר שיער, בין היתר גם בלייזר. היא עושה שימוש בקרן האור שעליה ניתן לשלוט ולכוון אותה לאורכי גל שונים. באמצעות ההתאמה הזו, כל טיפול הוא שונה וכל מטופלת עוברת הסרת שיער בצורה שהכי אידיאלית עבורה ותבטיח תוצאות טובות יותר.

אורכי הגל השונים מספקים התאמה לכל אישה או גבר באמצעות בדיקת הנתונים הפיזיולוגיים שלהם והתאמת הטיפול אליהם – גוון העור, סוג השיער, העובי שלו, צפיפות השיער וכמה מהר הוא גדל. ישנם נתונים שיכולים להשתנות לא רק ממטופלת למטופלת אלא גם מאזור אחד בגוף לאחר – הסרת שיער IPL מאפשרת גם לכוון ולשנות את הטיפול בהתאם לאזור הספציפי בגוף.

איך זה עובד?
המכשור המתקדם שעושה שימוש בקרני אור אלו שולח קרן אור לאזור השערה. קרני האור פוגעות בפיגנט השערה והופכות לחום. האנרגיה החמה הזו פוגעת למעשה בכלי דם שמסייעים לזקיק השערה להתפתח ולגדול. ברגע שהאנרגיה פוגעת בכלי דם אלו ומפסיקה את פעילותם, היא מפסיקה גם את צמיחת השערה. הזקיק למעשה מושמד ולכן לא יכולה להתקיים צמיחה מחודשת של השיער.

כדי להגיע לתוצאה זו, יש צורך בכמה טיפולים – בדרך כלל בתוך סדרה המותאמת אישית לכל מטופלת ומטופל. הטיפול אינו מכאיב ואינו גורר בדרך כלל סיכונים וסיבוכים. תופעות הלוואי שלו מינוריות וכוללות בעיקר אדמומיות קלה באזור שטופל, אבל תופעות אלו עוברות אחרי כמה שעות.

מה ההבדל בין הסרת שיער IPL ללייזר?
למרות שקרני אור משמשות גם לטיפולי לייזר יש הבדל משמעותי בין שני סוגי הטיפולים. בטיפול לייזר קרן האור היא בעלת אורך גל אחד, מה שמאפשר פחות גמישות בטיפול ובעיקר פחות יכולת להתאים אותו אישית לכל מטופלת או מטופל.

הסרת שיער IPL עובדת על התאמה של אורכי גל מרובים למצב השיער, בדרך כלל בין 500-1200 ננומטר. כתוצאה מכך אפשר להתאים בצורה טובה יותר את הטיפול ולפתוח אותו לסקאלה רחבה יותר של אנשים, בעלי סוגי עור שונים. עם זאת חשוב לציין שהשיטה טובה בעיקר עבור מי שיש לו עור בהיר.


לסיכום, הסרת שיער IPL מספקת מענה לנשים וגם לגברים שרוצים להיראות מטופחים ולשמור על מראה חלק ואסתטי לאורך זמן. היא שיטה נטולת סיכונים או תופעות לוואי ומאפשרת למטפלים וקוסמטיקאיות התאמה אישית של סדרת טיפולים לפי הצורך לכל מטופל.