בניית אתרים בתקופה זו הינה תעשייה המשמשת כראש בכל מה שקשור לשיווק עסקים קטנים וגדולים ברשת, בין אם אנו עוסקים בבתי עסק בעלי נוכחות מסוימת ברשת האינטרנט או עסקים עם ותק שעוד לא פרצו לאווירת הרשת הגלובלית. בניית אתרים ברשת הוא הליך התובע הרבה מאד מחקר מקדים ואיזשהו אפיון בכדי שיהיה ניתן להגיע להישגים והתוצאות הטובות ביותר בעבור הצרכים המסוימים.

כלים

 

התחלת עבודה – קידום אתרים ובנייה

לפני הקמת אתר אינטרנט לעסק, ישנו הכרח לדעת מי הקהל יעד של העסק, מה הקהל מחפש ובמה הינו מתעניין. רק אחרי שעשינו את זה, אפשר יהיה וערוכים לדעת איך לגשת לאותו קהל יעד ואז להם את השירותים או לחילופין המוצרים שהכי נכונים לו, כאלו שבאמת מעניקים מענה לסוגיה ספציפית. במידה ומדובר בקהל יותר גנרי ניתן בוודאות לעשות במידה מסוימת ריגול בתעשייה ולבדוק איך בדיוק המתחרים הפוטנציאליים בתחום ניגשים אל הלקוחות באמצעות האתר.

עיצוב האתר

מיד אחרי שהגדרנו את היעדים וברשותנו אפיון הקהל יעד ומטרותיו, אנחנו יכולים להתחיל לחשוב על סגנון עיצוב האתר וגם על הממשק. זוהי למעשה התשתית ההתחלתית שעליה יוקם האתר וכמו כן קיימת חשיבות לא מבוטלת לאותם שלבים. עיצובו של האתר הוא בעצם האלמנט הראשוני שרואים אותו בזמן שמבקרים נכנסים לאתר כלשהו. עיצוב האתר בהחלט עשוי לקבוע האם המבקרים אכן יישארו באתר מעבר מכמה רגעים קטנים או לחילופין יזדרזו לשוב לעמוד הקודם ממנו הגיעו. על כן, משמעותו של עיצוב האתר באתר היא מאד גבוהה.

יחד עם זאת, בניית אתרים איננה אמורה להתבסס על עיצוב האתר בלבד, בגלל שגם אם לאתרך ישנו עיצוב עוצר נשימה, אם התוכן בו אינו באיכות גבוהה וכמו כן אינו יעיל עבור קהל יעד מסוים, לאתר הזה לא ממש יש עתיד ורוד. התוכן הינו העניין הכי קריטי בכול אתר אינטרנט, אפילו ענקית החיפוש גוגל בעצמה חוזרת על המנטרה הזו שוב ושוב. זאת מפני שהיעד של הטקסט זה בעצם לשרת את באי האתר שלך יותר מכל. בגלל זה, מומלץ להשקיע זמן או כסף בתוכן ברמה טובה וגם רלוונטי כמה שיותר – זוהי בלי ספק השקעה שתביא לתוצאות במבט לרחוק.

קידום אתרים ופרסום באינטרנט

בסוף ההליך של בניית אתרים, כבר יש למעשה אתר חזק ויציב. אבל האם זה טוב מספיק? התשובה הינה לחלוטין לא. על מנת שמבקרים יגיעו לאתר שלך, מומלץ לקדם ולשווק אותו ברשת ואחת השיטות האפקטיביות לבצע זאת הינה על ידי קידום ושיווק אתרים באינטרנט, זוהי פעולה שנועדה לשפר בצורה משמעותית את דירוג אתרי אינטרנט במנועי חיפוש באופן אורגני.

פרסום באינטרנט הוא הברירה הטובה ביותר שיש לעסקים קטנים וגדוליםשהתקציב שלהם הוא זעום. התחרות על החשיפה באינטרנט של העסקים מתמקדת במנועי החיפוש. כלומר, עסקים מתחרים על אחד מהמקומות העליונים בתוצאות החיפוש שהגולשים עושים במנועי החיפוש. תחום זה נקרא קידום אתרים והוא תחום לוהט מאוד כיום.

קידום אתרים הוא כלי שמשתמשים בו כל בעלי העסקים. אנשים מחפשים עסקים ומידע בגוגל וזהו המקום בו מתמקדת התחרות בין העסקים השונים.

כדי לעשות קידום אתרים מקצועי ולהגדיל את הפופולאריות בקרב הגולשים רצוי להיעזר במומחה בתחום או חברת קידום אתרים ויודעת איך לעשות קידום אתרים בגוגל במקצועיות אל מול התחרות הקיימת.

קידום אתרים בגוגל הוא לא בגדר אופציה מפני שכל אחד כמעט עושה חיפוש אחר מבוקשו במנוע החיפוש של גוגל, בעוד שמנועי חיפוש אחרים הם הרבה פחות שימושיים ולכן הם לא רלוונטיים.

התחרות אחר מקומות גבוהים ברשימת התוצאות בגוגל היא מאוד קשה וצריך הרבה כדי להגיע לתוצאה הראשונה (אליה מגיעים רק עסקים שכולם מכירים ושיש להם הכנסות גבוהות מאוד). כשעושים קידום אתרים בגוגל יש לתאם ציפיות עם המומחים שעוזרים ויותר חשוב מכך, חשוב לחכות בסבלנות עד שרואים תוצאות. מה שבטוח, כשנמצאים כמה מקומות גבוה יותר ברשימת התוצאות, גדלה החשיפה וכך גם ההכנסות והמוניטין.