הרשלנות הרפואית אינה מדלגת על אף טריטוריה. ניתן למצוא רשלנות רפואית בלידה, בהיריון, בתחום רפואת השיניים, בתחום הקוסמטיקה, בעת ניתוח ועוד. כאשר מתעורר חשד שאכן בוצעה רשלנות רפואית יש למהר ולפעול בהקדם, וזאת כי קיימים ממצאים שלא ניתן להוכיח בשלבים יותר מאוחרים, ולו כי מדובר בצילום של פצע, או ביכולת להשיג עדות או מסמך רפואי. עם זאת, הקושי הגדול ביותר הוא לא פעם שלב הוודאות. משמע אנשים רבים חושדים שחוו רשלנות רפואית אך מראש מוותרים, וזאת כי אינם יודעים מהיכן להתחיל והאם הסיכויים לטובתם. מכאן שהשלב הראשון שיש לעשות הנו לפנות אל עורך דין שעוסק בתחום על מנת לקבל ייעוץ מקצועי.

כלים
תביעת רשלנות רפואית
תביעת רשלנות רפואית

בדיקת היתכנות

תביעות אזרחיות בקטגוריית רשלנות רפואית מהוות נדבך מדיני נזיקין. אי לכך כאשר מחפשים אחר ייעוץ וייצוג, יש לפנות אל משרד שמתמחה בתחום. להלן דוגמה: ניהול תיק משפטי במשרד עורכי הדין אלמוג - שפירא מהווה התחלה מבטיחה, וזאת כי המשרד מתמחה בדיני נזיקין ובאופן פרטני ברשלנות רפואית, עובדה שמאפשרת להיות רגועים שנמצאים בידיים טובות ושמבטיחה שהייצוג יתחשב בסך המשתנים ועל כן יידע לבחון את שלושת האלמנטים שמגדירים מהי רשלנות רפואית: התנהלות רפואית שחורגת מהסטנדרט של הרופא הסביר, למטופל נגרם נזק גופני וקיים קשר סיבתי בין ההתנהלות הרפואית לתוצאה.

תשאפו להתאמה מלאה

ציינו שעל מנת להגיש תלונה בגין רשלנות רפואית ראשית יש למצוא עורך דין שעוסק בתחום ולהתייעץ עמו. פה נחדד שאין לפנות אל כל עורך דין, אלא ראוי לוודא שעורך הדין בעל ניסיון ואף מומחה בנישה הרפואית אשר מיוחסת למקרה הפרטי. ככול שההתאמה בין פרטי המקרה לניסיון של עורך הדין תהיה יותר גבוהה, כך הסיכויים לטובתכם, ולו כי עורך הדין מחזיק בקשרים עם רופאים מומחים.

במקביל לפנייה לעו"ד - דגשים חשובים

החלו לאסוף כל פיסת מידע מתועדת אודות הטיפול, בין אם זה מרשם, אבחנה, או הפנייה. העבירו למסמך כתוב את סך השתלשלות האירועים באופן כמה שיותר מדויק, וזאת מתוך מטרה למנוע מהזמן להשכיח (או לסלף) פרטים חשובים ועל מנת להימנע משינויי גרסאות מינוריים, איתם הצד הנתבע יכול לשחק לטובתו. חתמו על טופס ויתור סודיות. טופס זה מאפשר לעורך הדין לעבור על התיק הרפואי ולאתר פרטים חשובים, ואף להפנות את התיק לרופא מומחה. היו ערוכים לתהליך ממושך ועל כן מראש רצוי להתחיל את הפרויקט באופן רגוע. לחץ לא יקדם לשום מקום. היו מוכנים נפשית לעבור בדיקה רפואית גם מטעם שורת מומחים שמייצגים את הצד שנתבע.

הליך גישור

הרבה אנשים מייחלים שבית המשפט יפסוק לטובתם את סכום הפיצוי הגבוה ביותר, ואכן הצדק עמם. עם זאת, לעיתים הצעד הנכון ביותר הנו להסכים לתהליך גישור ולהגיע לפשרה. במקרים מעין אלו אומנם לא זוכים בכל הקופה, אך כן זוכים לקבל פיצוי הולם ואף לסיים את הליך התביעה יותר מהר. פה נקדים ונציין שאין נכון או לא נכון, אלא ראוי להיות פתוחים לאופציה ולאפשר לעורך הדין לייעץ בהתאם לניסיונו.

אל תחשבו עלות

אנשים שעומדים בפני תביעה מבינים שהנזק הגופני עשוי לפגוע ביכולת ההשתכרות, ועל כן מבקשים לחסוך היכן שניתן, מתוך מטרה להתרגל לסטטוס הכלכלי החדש. פה נציין שאין הדבר נכון כאשר עומדים לבחור עורך דין. משמע בעת בחירה של עורך דין אין להכניס למערכת השיקולים את גובה השכר, וזאת בשל הסיבה הפשוטה: רוב עורכי הדין בתחום דורשים תשלום רק כשהם מנצחים בתיק, ואילו השכר שלהם מראש מוגדר כאחוז מסוים מסך הפיצוי. מכאן שגם אין לשלם מהכיס הפרטי וגם ניתן לדעת שעורך דין שדורש יותר כנראה טוב יותר ועל כן יוביל לסכום פיצוי גבוה יותר.

מי תובע את מי

לבסוף נציין שחשוב לדעת מי יכול לתבוע ואף את מי ניתן לתבוע. מכאן שטעות לחשוב שרק האדם שחווה על גופו את הרשלנות הרפואית יכול לתבוע, אלא גם עיזבון של מנוח, הורים לקטין ואף קרוביו של המנוח (שבשל פטירתו חוו נזק כלכלי או נפשי). כמו כן, ניתן לתבוע יותר מגוף אחד, כאשר באופן כללי ניתן לתבוע את הגוף המטפל, את המוסד הרפואי ואף את משרד הבריאות. בהצלחה!