בריכת שחייה בחצר הבית היא בהחלט חלום של כל מי שיש ברשותו גינה פרטית ומקום לבריכת שחייה שכזאת, אולם חשוב להבין שהקמת גינה עם בריכה דורשת הכנות מוקדמות הכוללות תכנון מדויק ומפורט של כל הפרטים ( שאותם נגיש בשלב מאוחר יותר לצורך קבלת היתר לבניה) - בכדי להגיע לרמת גימור משולמת. אם גם אתם מעוניינים לשדרג את הגינה ולהוסיף בריכה חלומית, יהיה עליכם להיעזר במעצב גינות או באדריכל נוף המתמחה במתן שירותי תכנון והקמת גינות עם בריכה, וילווה את התהליך הלא פשוט בכלל- עד להגעה לתוצאה מבטיחה.

כלים

 

חשיבות תכנון מקדים של הגינה

את תכנון הגינה לרוב מבצעים עוד בתחילת הדרך, במידה ומדובר בגינה בפרויקט חדש עוד בשלב הכנת התוכניות לבניית הבית יש לערב אדריכל נוף שייקח בחשבון את התשתיות הדרושות ,תוכניות אינסטלציה , בטיחות ,סניטציה , במקביל לבדיקת תנאי השמש בסביבת הבריכה ותנאי השטח האחרים – להשגת תוכנית מוצלחת של הגינה. במידה ומדובר על שדרוג הגינה, מומלץ מאוד לבצע תכנון מקדים טרם תחילת העבודה, על מנת שתוכלו לקבל תכניות מפורטות של הגינה טרם ביצוע העבודות. כיום ישנן תוכנות מפורטות ומדויקות לצד תוכנות תלת מימדיות מתקדמות מאוד המאפשרות לראות באופן מוחשי את הגינה, כך שתוכלו לבצע שינויים 'על הנייר' ולבחור מבעוד מועד כיצד תרצו שהגינה הקסומה שלכם תיראה.

האלמנטים שחשוב לקחת בחשבון בעת תכנון והקמת גינות עם בריכה

סגנון הבריכה – בעת תכנון הגינה, חשוב לקחת בחשבון את סגנון הבריכה שתרצו, בין אם מדובר על בריכה קטנה, גדולה, עגולה, מרובעת, מלבנית ועוד. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון שישנם סוגים שונים של בריכות, החל מבריכות בטון המוטמעות בתוך האדמה ועד בריכות מוכנות מסוגים שונים הדורשות הכנות שונות מבריכות מתועשות ובריכות בטון.

מעטפת הבריכה וצמחייה לצד הבריכה – בעת תכנון והקמת גינות עם בריכה חשוב לקחת בחשבון את נושא הצמחייה, כך שיתקבל אזור מרשים שופע בצמחיה מדויקת המתאימה לאופי וסגנון עיצוב הגינה. הצמחייה יכולה להוות מסגרת של ממש לבריכה ולהעניק לה מראה של מעיין טבעי בגינה שלכם.

ריצוף אבן או דק – רצפת אבן , בטון מוחלק או דק סביב הגינה היא חיונית מאוד, מונעים החלקה, שומרים על מראה טבעי ואינם ניזוקים ממגע עם מים. כיום כמעט בכל גינה מודרנית מבצעים שימוש בחומרים איכותיים אלו התורמים רבות לשימוש בבריכה ובכלל למראה המיוחד שלה.

ריהוט גן להשלמת המראה – ריהוט גן הוא חלק חשוב מאד להשלמת כל חלקי הפאזל המרכיבים את תכנון הגינה, שהרי ישנם סוגים שונים של ריהוט, חלקם קבועים כמו ספסלי בטון או עץ, מטבח חוץ, שולחנות, סוככים, פרגולות ועוד. מובן שתוכלו המשך לשלב ריהוט גן המתאים לאופי הגינה כמו מיטות שיזוף שיוצגו לצד הבריכה, שולחנות קפה קטנים, מערכות ישיבה מפנקות, שולחנות וכיסאות, שמשיות, צלונים ועוד.

אקסוסריז להוספת הטאץ' הסופי -אביזרי נוי וקישוטים יכולים לתרום רבות למראה הכללי של הגינה, ולכן ניתן לשלבם בצורה יצירתית בגינה כמו למשל הוספת מזרקות מים, פסלי נוי אמנותיים, תאורת צבעונית מרשימה, עציצי בטון מעוצבים, גופי תאורה מיוחדים והרימה עוד ארוכה.

המאמר נכתב באדיבות ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות 054-5228882