כבר כמה שנים שכולם מדברים על שליכט צבעוני בעולם הבנייה ועיצוב הבית. ליתר דיוק מדברים על שני סוגים עיקריים, אקרילי ומינרלי. מיד ניגע בשימושיו האסתטיים של החומר הפופולרי הזה, אך קודם נתחיל בבסיס.

כלים

 

שליכט צבעוני הוא השכבה השלישית אותה מלבישים על קירות חיצוניים. תפקידיו הם למנוע סדקים העלולים להיווצר כתוצאה מתזוזה של הקרקע, לשמור על הקירות מפני חדירה של מים, לטשטש פגמים בקיר וגם מדובר ללא ספק באלמנט עיצובי ייחודי, שמרים את מראה הבית כולו כמה רמות למעלה.

מתי משתמשים בשליכט צבעוני?

עד לא מזמן נהוג היה לייחס לחומר הזה שימוש חיצוני בלבד, אך השליכט הצבעוני מתאים למגוון שימושים כיוון שהוא מספק מענה דקורטיבי ופונקציונלי כאחד. ואכן, שילוב אלמנט חיצוני בעיצוב פנים הבית הפך פופולרי בשנים האחרונות. השימוש בחומר לקירות פנים תפס תאוצה כיוון שהשליכט הצבעוני מהווה תחליף זול לאבן, והוא בעל צבעים וטקסטורות מרשימים. המראה המרשים שלו יחד עם העמידות שלו למים הופכת אותו לאידיאלי עבור חללים רטובים כמו חדר אמבטיה.

אם כן, אין זה מפתיע שיותר ויותר אנשים פונים לחומר הייחודי הזה גם לעיצוב וחיפוי קירות פנים. שליכט אקרילי צבעוני הוא בעל עמידות גבוהה במיוחד, שומר על טקסטורה ואחידות לאורך זמן ומצליח לגשר על סדקים ונימים בקיר. ניתן לרכוש אותו בגוונים ובטקסטורות שונות, והוא מעניק לקיר מראה כפרי מיוחד.

מה חשוב לקחת בחשבון?

עם החלטתם להשתמש בשליכט לצורכי פנים, חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים שמשפיעים על העבודה ועל התוצאה.

אם ברצונכם לשלב מראה חיצוני עם המראה הפנימי של הבית – לשליכט הצבעוני מגוון של טקסטורות וצבעים שמשווים לבית מראה מיוחד. מומלץ לשלב את האופי של הבית עם המראה החיצוני של הקירות. לדוגמה, לבית בעיצוב כפרי, תוכלו להשתמש בשליכט צבעוני בגוונים ירקרקים ובטקסטורות מתאימות. חשוב לדעת שלא כדאי להשתמש בחומר על כל קירות הבית כיוון שהוא מעמיס מאוד על העיניים, אחרי הכל מדובר בחומר שמיועד במקור לקירות חוץ. בחרו קיר או פינה מסוימת בחדר וכך תצרו את האלמנט העיצובי במידה הנכונה. כדי שהתוצאה הסופית תהיה אחידה ואסתטית, חשוב ליצור תשתית טיח טובה ואחידה. לתשתית טיח לא אופטימלית יש השפעה רבה על אחידות הגימור. תקציב העבודה משפיע על סוג השליכט, הכנת השטח עליו הוא ייושם, ניסיון איש המקצוע, גודל השטח שיש לצבוע ועוד. אם חשבתם לבצע את העבודה בעצמכם, חשוב שתדעו שלא מדובר בפעולה פשוטה כמו צביעה או תיקון סדקים, אנו יותר ממליצים לפנות לאיש מקצוע אמין ומקצועי ולא להצטער אחר כך על התוצאה. שליכט צבעוני הוא אמנם בעל עמידות גבוהה למים, אך במקרים בהם המבנה עומד בקרבת הים, ייתכן שכדאי לבחור חומר שעמיד יותר גם למלחים המגיעים מהים. שאלו את בעל המקצוע איזה ציפוי מומלץ יותר במקרים כגון אלו, ואל תתביישו לקבל חוות דעת נוספת. בכל הקשור לחומרי בנייה, תו תקן ממכון התקנים הישראלי מאשר כי החומר עבר בדיקות קפדניות ומאושר לשימוש. אם אתם קונים את החומר בעצמכם, ודאו שהוא עומד בתו התקן הנדרש. אם שכרתם איש מקצוע, דרשו לעבוד רק עם חומרים מאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי.

s2 570b3

צילום: pixabay

לסיום, זכרו! זה לא שחור או לבן...

שליכט צבעוני מעניק מניפה של יתרונות, החל מיתרונות פונקציונליים השומרים על המבנה מפני נזקי טבע ועד ליתרונות דקורטיביים שמשווים לבית כולו מראה רענן וייחודי. מומלץ להתאים את סגנון השליכט לאופיו של הבית על מנת להשיג תוצאה אחידה ולשדרג את הבית, ולוודא שהעבודה מבוצעת באופן קפדני כדי להימנע מהצורך בהסרה של החומר תוך זמן קצר בגלל רטיבות, פגמים בקיר או צביעה שאינה איכותית.

במגזינים ואתרי אינטרנט רבים העוסקים בעיצוב הבית, כמו טמבור, תוכלו למצוא רעיונות לעיצוב עם שליכט צבעוני, זכרו להשתמש בחומר במידה הנכונה כאשר אתם מעצבים את פנים הבית, וזכרו – מעבר לטרנדים החמים ולהמלצות השונות, אתם אלה שהולכים לגור בבית ואתם היחידים שצריכים להחליט לאיזה צבע אתם רוצים להתעורר כל בוקר.