שוק השכרת המכוניות הוא תחרותי ורבגוני, כאשר כיום ניתן לבחור בין שלל דגמים את זה המתאים ביותר לצרכינו. עבור מי שחשוב להם להתנהל ביעילות, הבחירה פשוטה - רכב חסכוני וגדול מספיק במחיר משתלם ותנאים הוגנים. אבל מי אמר שאי אפשר להפוך את השכרת הרכב לחלק מחווית החופשה?

קרדיט : Istock
קרדיט : Istock

השכרת רכב בחו"ל מאפשרת לנו עצמאות תחבורתית, ולכן גם חופש בחירה גדול הרבה יותר מזה של מי שמגבילים עצמם להתניידות באמצעות תחבורה ציבורית. חשוב לזכור שכשנוסעים ממקום למקום ברכב שכור, לפחות עד שחזון המכוניות האוטונומיות יתגשם, אחד מאיתנו מוכרח לנהוג, לפעמים במשך שעות. בנוסף, השכרת רכב בחו"ל מאלצת אותנו להתמודד עם אתגרים כגון מציאת מקום חניה בערים גדולות, ניווט אל מחוז חפצנו, הסתגלות לסגנון נהיגה שונה מזה לו אנו רגילים (לפעמים אפילו ממש בצד השני של הכביש) כמו גם שילוט אחר ועוד.

ובכל זאת, כששוקלים את מכלול היתרונות והחסרונות רובנו מעדיפים לשכור רכב, במיוחד כאשר מספר הנוסעים בו מצדיק את העניין גם מבחינה כלכלית.
שוק השכרת המכוניות הוא תחרותי ורבגוני, כאשר כיום ניתן לבחור בין שלל דגמים את זה המתאים ביותר לצרכינו. עבור מי שחשוב להם להתנהל ביעילות, הבחירה פשוטה - רכב חסכוני וגדול מספיק במחיר משתלם ותנאים הוגנים. אבל מי אמר שאי אפשר להפוך את השכרת הרכב לחלק מחווית החופשה? למה לא להתפנק ולשכור רכב מפואר, כזה שרק עשירים יכולים לקנות לעצמם? לנסוע בסטייל, ופשוט ליהנות מן הנהיגה. לחילופין, אפשר ללכת על דגם ספורטיבי יקר כמו אאודי R8, BMW מסדרה 6 או אפילו פורש 911 קאררה.
אם אתם יכולים לדמיין את עצמכם במושב הנהג, או כל מושב אחר, של רכב יוקרה שכור בחו"ל, תמצאו בפיסקאות הבאות מידע שיסייע לכם להבין איזה דגמים עומדים על הפרק, בכמה עשויה להסתכם ההוצאה, לאילו דברים חשוב לשים לב מבחינת חוזה ההשכרה ועוד.

דגמים שונים במדינות שונות
אז איזה רכב יוקרה תוכלו לשכור בחו"ל? ובכן, תלוי במדינה בה תבלו את החופשה. כדי להבין על איזה סוג של דגמים מדובר, הנה פירוט בנוגע לכמה יעדים פופולאריים :
ישראלים רבים מבלים חופשות באירופה. מי שבוחר לטייל בספרד, למשל, יכול להסתפק במכונית אירופאית משפחתית מבית רנו או אופל, או להתפנק ברכב מנהלים מפואר כגון מזרטי גיבלי - שבישראל הדרך היחידה לנהוג בו היא לקנות אחד משלכם עבור כ-800 אלף שקלים. מדובר ברכב שהוא לא רק נוח במידה שקשה לתאר, אלא גם בעל ביצועים מלהיבים בזכות מנוע עם הספק של למעלה מ-400 כוחות סוס. בנוסף, זוג שחולם על נסיעה במכונית ספורט מהסרטים יכול לשכור במדריד BMW חשמלית מדגם i8. כיאה למכונית ספורט אמיתית, לרכב זה יש רק שני מושבים, והוא מאיץ מ-0 ל-100 בפחות מחמש שניות.BMW  כזו בישראל עולה כמעט מיליון שקלים.
נשמע טוב? הנה הקטץ', עלות השכרת דגמי יוקרה וספורט כאלה בחו"ל נעה סביב 400$ ל-24 שעות. כן, נכון, אפשר לשכור רכב אחר לשבוע שלם במחיר הזה.

הנה עוד כמה דגמים שוודאי יעשו לכם חשק. בגרמניה, ארץ האוטובאן נטול הגבלת המהירות, תוכלו לדהור במהירות שבישראל אפשר רק לחלום עליה בדגמים כגון אאודי A8, BMW M3, BMW M4 קבריולט, פורש 911 קלאסית ועוד. הפורש למשל עולה בישראל מעל מיליון שקלים, בחופשה שלכם תוכלו להגשים חלום, ולנהוג ברכב ספורטיבי עוצמתי ומפואר.

חשוב מאוד להבין היטב את תנאי חוזה ההשכרה
בכל מקרה של השכרת רכב בחו"ל חשוב מאוד לוודא שאין סיכוי שתמצאו עצמכם נדרשים לשלם יותר מכפי שתכננתם. ככל שמדובר בהשכרת רכב יוקרה ששווה הרבה כסף, עניין זה הופך חשוב שבעתיים.
אחד הדברים החשובים ביותר הוא ביטוח מתאים. אתם לא רוצים לשלם מכיסכם הוצאות תיקון נזק לרכב ששווה מיליון שקלים. שימו לב לגובה ההשתתפות העצמית, ואילו נזקים פוליסת הביטוח שמציעים לכם לא מכסה. בדרך כלל אין כיסוי לנזקים למרכב ולתחתית הרכב, כמו גם לריפוד ופנים תא הנוסעים.
בנוסף, אל מנת להימנע מהוצאות מיותרות, חשוב מאוד להימנע מדו"חות תנועה. שימו לב כי במדינות רבות יש מערך מצלמות מהירות שמנפיקות דוחות אוטומטית. רכב בעל ביצועים עלול לדרבן אתכם לחרוג מן המהירות המותרת ולקבל על כך דו"ח, אשר חברת ההשכרה תעביר אליכם. דו"ח כזה עלול להגיע אליכם חודשים לאחר שחזרתם מן החופשה. עוד הוצאות שצריך לקחת בחשבון הן עלות שימוש בכבישי אגרה, עלות חניה וכן דלק - מאחר וידוע כי מכוניות פאר נוטות להיות בזבזניות ביחס למכוניות משפחתיות יעילות.