לוי: "הגיע הזמן להפסיק את ההוצאה להורג של חולים בבתי חולים! לא הושקעו בבית החולים הזה כל הכספים הנדרשים על מנת לקיים רפואה טובה כפי שמגיע לתושבי האזור. לבית החולים הזה אין מספיק מיטות אשפוז, יש עומס בלתי נסבל על הצוותים הרפואיים, אין מספיק מכשור מתקדם. אי אפשר לכנות אחרת, פרט להוצאה להורג, את העובדה שמדי יום מתים בישראל 13 בני אדם מוות מיותר כתוצאה מזיהום נרכש בבתי החולים. גם בית החולים הזה יקרוס, אם לא יעניקו לו את התקציב הנדרש!"

חכ אורלי לוי אבקסיס בכניסה לבית החולים העמק-ביקור סיעת גשר בבית חולים העמק בעפולה (צילום: קרן מנור)
חכ אורלי לוי אבקסיס בכניסה לבית החולים העמק-ביקור סיעת גשר בבית חולים העמק בעפולה (צילום: קרן מנור)

"יש לנו בעיה חמורה פה, אין לנו לאיפה לשלוח אנשים שאין להם לאן ללכת, ואין תקציבים ואין כלום. אני כבר לא מדברת על המשכורות והשעות שאנחנו עובדים פה. יש הרבה דברים שלא מטופלים, אני לא מכירה עובדת סוציאלית שלא תבחר בך" אמרה לאורלי לוי – אבקסיס עובדת סוציאלית שפגשה אותה במהלך הסיור.

ח"כ אורלי לוי – אבקסיס, יו"ר מפלגת "גשר", סיירה היום בבית החולים "העמק" בעפולה. בסיור נפגשה חברת הכנסת עם מנהלי בית החולים, חולים, רופאים, אחיות ועובדי בית החולים. בסיום הסיור אמרה לוי: " לא הושקעו בבית החולים הזה כל הכספים הנדרשים על מנת לקיים רפואה טובה כפי שמגיע לתושבי האזור. לבית החולים הזה אין מספיק מיטות אשפוז, בבית החולים הזה יש עומס בלתי נסבל על הצוותים הרפואיים, בבית החולים הזה אין מספיק מכשור מתקדם. גם בית החולים הזה יקרוס, אם לא יעניקו לו את התקציב הנדרש!

 אני מבקשת לומר כאן את המשפט הנורא הזה: הגיע הזמן להפסיק את ההוצאה להורג של חולים בבתי חולים!

אי אפשר לכנות אחרת, פרט להוצאה להורג, את העובדה ש 5000 בני אדם מתים מוות מיותר מדי שנה, כל שנה כתוצאה מזיהום נרכש בבתי החולים. 20,000 בני אדם בקדנציה האחרונה! יותר מאשר בכל מלחמות ישראל וחללי הטרור מאז מלחמת השחרור ועד היום!

זו לא מגפה שאין לה פתרון וזו לא גזירה משמיים. זה עניין של רצון, נכונות ותקציב.  כן. יש לזה פיתרון. יש תכנית עבודה מסודרת. הבעיה נחקרה, נלמדה והטיפול בה הצליח - בפינלנד הצליחו למנוע כמעט לחלוטין את המוות המיותר כתוצאה מזיהום נרכש בבתי החולים.

לכן: גשר בראשותי, כשתהייה לשון מאזניים אחרי הבחירות, לא תאפשר הקמת ממשלה ללא הפקדת תיק הבריאות בידיי וללא כלים ותקציב להצלת מערכת הבריאות בישראל מקריסה, וללא טיפול באוכלוסייה המתבגרת, לצד הטיפול באי השוויון וקידום מערכת החינוך.

תשאלו אותי למה עכשיו? התשובה פשוטה. כי אחרי מערכת הבחירות יהיה בידי – לראשונה - הכוח להכריע מי יהיה ראש הממשלה.

מי שירצה, ייאלץ לשרת את הציבור ולאפשר לי להפסיק את הקטל בבתי החולים, להפסיק את המצוקה של החולים במערכת הבריאות, להפסיק את שחיקת רופאים והצוותים הרפואיים, להפסיק את ההתעללות בחולים ובמשפחות.

 ליצמן לא אדיש, לכחלון אכפת וגם גרמן שאצלה התחילה ההתדרדרות הנוראה, באמת הייתה רוצה. רק שיש להם דברים שחשובים להם הרבה יותר מזה, הרבה יותר מהחיים של חללי מערכת הבריאות! הם לא יפרקו קואליציה על זה. ליצמן משרת את הציבור ששלח אותו, לכן: הוא ייהרג במלחמה  נגד גיוס בחורי ישיבה, הוא ישכב על הכביש למען השבת, הוא יילחם בכל כוחו לטובת כספים לחינוך הדתי, והבריאות? אם יישאר כוח ועודף, אז בסדר... אבל על זה לא יפרק את הקואליציה. אני מאמינה בציבור ואני יודע שהציבור ייתן לי את הכוח להילחם בעבורו ללא פשרות!

אנחנו נשים קץ להרג בבתי החולים, למוות המיותר של חללי מערכת הבריאות!" אמרה לוי.