מסטארט אפ למציאות: "גמאסרט" הישראלית מספקת בימים אלה גל ראשון של למעלה מ- 100 הזמנות מרחבי העולם למכשיר הייחודי שלה שבודק את ריכוזי החומרים הפעילים בקנאביס רפואי, בתנאים ביתיים ומבלי לפגוע בקנאביס. בין הלקוחות הראשונים: מגדלים, מפיצים, קופי-שופס, בתי מרקחת, מעבדות ורופאים.

כלים
מכשיר GemmaCert® (צילום: כפיר זיו)
מכשיר GemmaCert® (צילום: כפיר זיו)

באיגוד הקופישופס ההולנדי מתרגשים: "הטכנולוגיה של גמאסרט היא צעד ענק קדימה עבור יותר מ- 500 קופישופס בהולנד"

חברת גמאסרט - Gemma Cert – הישראלית מרעננה פיתחה לאחרונה ומשיקה בימים אלה בארץ וברחבי העולם מכשיר נייד וחדשני, פטנט רשום ראשון מסוגו בעולם המאפשר ביצוע בדיקה מהירה ופשוטה להפעלה של איכות ותכולת הקנאביס, בצורה שאינה משמידה את הדגימה. הפיתוח החדשני שבימים אלו הפך למכשיר מתפקד העומד למכירה לכל דורש זכה כבר ללמעלה מ- 100 הזמנות מרחבי העולם בתקופה קצרה מחודשיים – מארה"ב, קנדה, מקסיקו, קולומביה, איטליה, שוויץ, גרמניה, הולנד, יוון, ניו זילנד, אוסטרליה, דנמרק וספרד. בצד החדשני מדובר בשילוב טכנולוגיות (פתרון היברידי) הכולל ספקטרומטריה בתחום האינפרה אדום הקרוב, אלגוריטמיקת תמונה מתקדמת ויכולת למידת מכונה. ארכיטקטורת הפתרון מבוססת על מאגר מידע עצמאי בענן, אפליקציית אנדרויד ומכשיר הדגימה הנייד.

המכשיר החדשני המיוצר בישראל ומכאן נשלח לרחבי העולם, כאשר מעתה מתכננת החברה להפיץ הזמנות מדי שבוע. בין הלקוחות המזמינים את המכשיר ניתן למצוא את כל "שרשרת המזון" של תחום הקנאביס החוקי ברחבי העולם – מגדלים, מפיצים, קופי-שופס, בתי מרקחת, מעבדות ורופאים. בין ההזמנות הראשונות מתבלטת הזמנה של המרפאה הישראלית של הרופאים הבולטים בתחום הקנאביס הרפואי, ד"ר ברקת שיף ובן עמית, אשר מתכוונים להשתמש במכשיר כדי לבדוק את איכות הקנאביס הרפואי הניתן למטופליהם בישראל.

לעומת הדור הקודם של מכשירים לבדיקת קנאביס, מכשירי מעבדה שעלותם עשרות אלפי דולרים וכרוכים בהשמדת הקנאביס הנבדק, המכשיר של גמאסרט מציע מספר יתרונות ברורים: עלותו כ- 3,000 דולר, הוא קל לשימוש ומבצע בדיקה תוך 90 שניות באמצעות אפליקציה פשוטה לשימוש, הוא חוסך עד כ- 100 דולר לבדיקה ולא כרוך בהשמדת הקנאביס הנבדק שעלותו גבוהה, ומאפשר ללקוחות לדעת בדיוק מה הם מוכרים או קונים מבחינת ערכי ה- THC וה CBD, הרכיבים הפעילים העיקריים בקנאביס.

יציאתו לשוק של המכשיר החדש התקבלה בהתלהבות רבה מאד ברחבי העולם: עו"ד מוריס ולדמן מאיגוד מוכרי הקנאביס בהולנד אמר: "גמאסרט היא צעד גדול קדימה עבור 500 הקופי שופס בהולנד". פיליפ ג' קנדלה מארגון ה"שולחן העגול" של חולים בגרמניה אמר "כל בית מרקחת בגרמניה צריך לפחות מכשיר אחד של גמאסרט."

מספר גופים ממשלתיים משמעותיים הביעו גם הם עניין, ומנהלים היום מו"מ לקראת שילוב המכשיר החדש ככלי עבודה בקרב עובדי המכס ואכיפת החוק במדינות שונות באירופה ובאמריקה הצפונית. אפיק מבטיח זה צפוי להבשיל מאוחר יותר השנה.

"שמנו לעצמנו כמטרה להציב את גמאסרט בחוד החנית של המאמץ לשיפור הבריאות והרווחה של המטופל, הקהילה והעסקים בתחום באמצעות יצירת "תקן זהב" מוכר ואמין לאבטחת איכות הקנביס. המכשיר החדש שאת הפצתו אנו מתחילים כעת מביא את מהפיכת השקיפות המוחלטת לתחום הקאנביס העולמי. צפיות הלקוח היום הינן לדעת באופן קל, מהיר ואפקטיבי את תכולת הפרחים הנצרכים, ממש כמו שהתרגלנו לראות בתחום המזון." אומר גיא סיטון, מנכ"ל גמאסרט ואחד ממייסדי החברה.

גמאסרט הוקמה ב-2016 בידי גיא סיטון, פרופסור עודד שוסאיוב וד"ר דנה ירדן. זהו המוצר הראשון שמשיקה גמאסרט, שעד כה פעלה כסטארט-אפ, ולאחרונה השלימה גיוס הון של כ-5.25 מיליון דולר. החברה מפתחת בימים אלה שדרוג של המוצר שלה שיאפשר לבדוק בעזרתו גם את רמת הלחות ופעילות המים בפרחי הקנאביס, וכך גם לייעל את הגידול עבור החקלאים וגם לאתר תקלות קשות כמו עובש שהתגלו לאחרונה בקנאביס רפואי בישראל.