"יש לי אתר עם מאות עמודי מוצרים. בטוח נגיע לדף הראשון בגוגל במהירות".

כלים

 

אז זהו, שלא בהכרח.

בין שמדובר באתר קטלוגי בלבד, ובין שמדובר באתר איקומרס המוכר מוצרים אונליין - רוב החנויות הווירטואליות הן קטלוג נטול תוכן. נקודה זו חשובה להבנת התהליך הדרוש מכאן והלאה, כדי לקדם אותן ביעילות.

מוצרים וקטגוריות-מוצרים כהגדרתם, בדרך כלל אינם מספיקים כדי לקדם לבדם אתרי סחר. אין ספק שאופטימיזציה של מוצרים וקטגוריות חשובה בהחלט, ובייחוד בכל הנוגע לתיאורי המוצרים (שיהיו מקוריים ולא יחזרו על עצמם בכל מוצר); אך מניסיוני מעל עשור כמקדם אתרים - כל עוד לא נעשיר את האתר בתוכן רלוונטי ומעמיק, לא נוכל לסמוך רק על מוצרים וקטגוריות שיעשו את עבודת ה-SEO.

כמובן שלא תמיד זה המצב. לעיתים תיתקלו גם בחנויות וירטואליות ללא תוכן, שעדיין מביאות ביצועים יפים בגזרת האורגני. חשוב מאוד לזכור שכל אתר בנישה מסוימת מתנהגת אחרת מאתרים דומים באותה נישה, ואף כל עמוד באתר הנ"ל מתנהג אחרת מעמודים אחרים באותו אתר בדיוק. או כמו שאני אוהב להגיד - authority נקבע ברמת הדף, לא ברמת הדומיין.

כיצד תוכן משרת את מטרות קידום האתר?

עמוד מוצר הוא בדרך כלל עמוד דל בתוכן. אומנם נכון שאפשר להאריך בתיאורים ולהעשיר את העמוד בתוכן ספציפי למוצר הנדון, ואין ספק שחשוב מאוד לעשות זאת בכל עמוד מוצר; אך מוצרים (וגם קטגוריות מוצרים) הם בבחינת הקומות העליונות של המבנה. על מנת שהם יישארו עומדים, יש לתמוך בהם מלמטה עם התשתית והיסודות הראויים - כלומר תכנים מעמיקים ומפורטים.

תוכן מעמיק משרת את האתר בכמה דרכים:

הוא מייצר "דלתות" נוספות שדרכן אפשר להיכנס לאתר ממנועי חיפוש, ובכך מגדיל הן את כמות החשיפות האורגניות והן את כמות הקליקים לאתר. הוא מאפשר להעמיק בנושאים רלוונטיים ומקבילים, שעמודי מוצר או קטגוריה לא תמיד מאפשרים (לדוגמה: מאמר בנושא יהלומים שחורים באתר המוכר תכשיטים). התוכן החדש הוא כר פורה ויעיל להצבת קישורים נכנסים אל עמודי מטרה חשובים באתר. משתמשים שקיבלו תועלת כלשהי מהתוכן המעמיק, יזכרו את המותג להבא כאשר ירצו לבצע רכישה בשלב מאוחר יותר.

איך מייצרים את התוכן הנכון והרלוונטי?

ראשית יש להכיר כמה שיותר לעומק את האתר ואת העסק העומד מאחוריו. בלי להכיר את הצרכים העסקיים, אנו עלולים ליצור תכנים לא רלוונטיים רק בגלל שיש להם נפח חיפוש גבוה בגוגל, או שצברו פופולריות רבה. היכרות עם הצרכים העסקיים מאפשרת לנו גם להגדיר את ההמרות הנכונות כבר בתחילת העבודה. בהמשך נוכל לראות באנליטיקס אילו עמודים באתר הובילו בפועל ליצירת המרות.

שנית יש לבצע מחקר מילים ומתחרים מעמיק ככל הניתן. כלים שונים למחקר מילים יתנו לכם התחלה מעולה, עם רעיונות למילות מפתח עיקריות. את מחקר המילים יש להמשיך כל הזמן, במטרה למצוא ביטויים רלוונטיים נוספים שאינם קיימים באתר.

לדוגמה - חנות וירטואלית בתחום הלייף סטייל, תעשה לעצמה טוב אם תקים בלוג או מגזין באתר עם כתבות המציעות מגוון טיפים, מדריכים, סקירות מוצר וכן הלאה. חלק מהכתבות יש לכתוב בהתאם לביטויים שמצאנו במחקר המילים, וחלק אחר אפשר לכתוב באופן חופשי בהתאם להיכרותנו עם קהל היעד ו/או את התחום בו עוסק האתר.

עמודי שאלות ותשובות יכולים להוסיף כאן הרבה תועלת. לא כל חיפוש בגוגל מתועד בכלי מילות מפתח, ולפעמים עדיף להשתמש בהיגיון הפשוט או בשאלות שמגיעות מלקוחות - ופשוט להפוך אותן לתוכן באתר.

עמית אדלר הוא איש SEO ותוכן בעל 20 שנות ניסיון