פילאטיס היא אחת משיטות האימון הפופולריות בעולם, המבוססת על שיפור היציבה והתפקוד היומיומי ללא שחיקה מיותרת וללא פגיעות גופניות. למעשה, האימון מאפשר ביצוע תנועה חלקה על ידי אימון השרירים המייצבים, וכך למנוע עומס על חלקים שונים בגוף. את השיטה המציא יוזף פילאטיס בהשראת האידיאל היווני הטוען שאדם חייב להיות מאוזן בגוף ונפש. ממציא השיטה האמין שסגנון החיים המודרניים, גורם ליציבה לא נכונה, ולכן עיצב סדרה של תרגילים פיזיים שיעזרו לתקן אי איזון שרירי וישפרו את היציבה, ותפקוד האברים הפנימיים.

 

עם השנים נעשה אימון פילאטיס למבוקש מאוד בכל רחבי העולם משום שהוא משלב טיפול פיזי לגוף וגם לנפש. מעבר לחיזוק השרירים הוא מסייע גם בהפגת כאבים כרוניים, מעלה את האנרגיה וכך משפר את מצב הרוח.

היתרונות של אימון פילאטיס

הפילאטיס מתרכז באורך ובחוזק של שריר במקביל ומתרגל יציבה נכונה ובריאה.

חיזוק הגוף והשרירים – פילאטיס מחזק מאוד את הגוף והשרירים, כיוון שהתרגילים מייצרים התנגדות בעזרת משקל שבונה שרירים ומחטבת אותם. ככל שתשקיעו יותר בתרגילים, כך האימון יהיה יותר אפקטיבי והשרירים יהיו חזקים. עוד דבר שמייחד את אימון הפילאטיס, הוא העבודה על כל שרירי הגוף, המעניקה יחס שווה לכל קבוצת שרירים בשילוב עם תנועות דינאמיות. עבודה זו גורמת לכל שרירי הגוף לעבוד באופן אינטנסיבי וכך לקבל תוצאות מהירות.

גמישות הגוף – מתאמנים מענפי ספורט שונים מבצעים אימוני פילאטיס על מנת לאזן בין חוזק לגמישות, כמו שחקני כדורגל, מפתחי גוף וכו'. פילאטיס מסייע לכולם להשיג את הגמישות הדרושה, מכיוון ששרירים מתוחים מעכבים את התנועתיות ועשויים ליצור כאבים ועומס על השרירים. הגמישות המתקבלתסטודיו פיור מאפשרת לקבל מרחב תנועה רחב ושומרת על הגוף שלנו במהלך האימונים הקשים יותר. מלבד זאת, כדאי לדעת שכאשר השרירים גמישים, הם עובדים בצורה נכונה והמפרקים נותרים גמישים ובריאים יותר לאורך השנים.

שיפור הסיבולת– אימון פילאטיס מפתח סיבולת לאורך כל האימון, כמו גם עובד על יכולת הריכוז. אולם, חשוב להבין ששיפור הסיבולת תגיע רק לאחר התמדה, ולכן נדרשת נחישות וביצוע אימון בתדירות גבוהה וללא הפסקות ארוכות. גם תוך כדי אימון חשוב לבצע את התרגילים ללא הפסקות וברצף, למרות שלעיתים התרגילים מעייפים מעט. תחילה יהיה מעט קשה, אך בהמשך הגוף מתרגל ותוכלו לבצע את התרגילים ללא הפסקות.

הפגת מתחים – לחץ, חרדות אי שקט נפשי – כל אלה מאפיינים את החיים המודרניים ומשפיעים רבות על המצב הפיזי שלנו. אימוני פילאטיס באופן עקבי הוא התרופה הטובה ביותר להפגת מתחים. במהלך האימון שמים דגש על נשימה מודעת ועמוקה אשר מעצימה פלאים את תחושת הרגיעה של הגוף והנפש. כמו כן, אימון פילאטיס משחרר אנדופינים שתפקידם לייצר שלווה, רוגע ושינה טובה יותר.

לסיכום, אימון פילאטיס מביא עמו שלל יתרונות שאנו כל כך זקוקים להם בחיי היום יום. נשים בכל רחבי העולם מדווחות על שינויים משמעותיים בגופם ובנפשם לאחר התחלת האימון, ואף שיפור משמעותי בהפגת מתחים, כאבים כרוניים, שיפור היציבה וירידה במשקל. את האימון מומלץ לבצע לפחות 2-3 בשבוע, וליהנות מאימון מופלא לגוף ולנפש.

המאמר נכתב באדיבות סטודיו פיור ברנר 5, תל אביב