חודש תשרי הנו חודש מיוחד, חודש של התחלה, רעננות, חגיגיות, ניקיון והבטחה. על ימים אלו נאמר "באחד לחודש יהיה לכם שבתון.. מקרא קודש", "ימי הרחמים, הסליחות". בימים אלו אנשים מבקשים לעצמם דף חלק ומאחוריו נמצאת רשימה של חלומות אישיים שמבקשים להגשים, ממש עוד השנה שבאה עלינו לטובה, ואכן מי שרק יעמיק במשמעות המילה "תשרי", מהר מאוד יגלה שמקור השם מגיע מהמילה "תשרית", ואילו משמעות המילה תשרית הינה "התחלה חדשה".

מה אני מאחל לשנה החדשה
מה אני מאחל לשנה החדשה

התחלה חדשה

כל אדם צריך התחלה חדשה, אם בתחום האישי ואם בתחום הזוגי, אם בתחום התעסוקתי ואם בתחום החברתי, אך מצד שני ישנה השגרה שפשוט מושכת קדימה ומקשה עלינו לעצור ולבחון מה משנים, כיצד משנים ואף מהיכן מתחילים את השינוי הרצוי. אי לכך השנה רגע לפני שהחגים נכנסים, זהו בדיוק הזמן לעצור ולשאול מה אתם מאחלים לעצמכם. לצורך הדוגמה אם הרבה זמן ישנו רצון עז להתמקצע עם קורס איפור מקצועי, ולו בכדי להיראות טוב יותר ביום יום או פשוט בכדי ליהנות מהכנסה צדדית (או פשוט בכדי להסב מקצוע), הרי שעוד לפני ראש השנה מוטב להתחיל לברר היכן מומלץ לעבור את הקורס, כך שבערב ראש השנה תחושו שהשנה הזו אכן הולכת להיות נהדרת - הולכת להרים אותכם ולהוכיח שאתם מסוגלים!

כל אחד צריך חלום

הרבה פעמים השגרה נוחה ונעימה, אך אם באמת נעצור ונשאל את עצמנו מהו החלום, אנו עשויים להיתקל באחת משתי הבעיות הבאות: או שלא נדע לאן אנו שואפים או שלא נדע כיצד אנו מגשימים, כאשר הרבה פעמים האופציה הראשונה יותר בעיתית, וזאת כי כל אחד צריך מקום שאליו הוא יוכל לשאוף ולהתקדם. עם זאת, טעות לחשוב שאין זה מספיק להיות מרוצים מהמקום בו נמצאים, ואכן אנשים שאוהבים את המצב הקיים הם אנשים מבורכים, אך יחד עם זאת רצוי להבין שלחלום תמיד יש מקום, ולו כי הוא מניע, גורם לחשוב, מלמד על עצמנו ואף נותן מטרה ותחושה של עניין.

מילים הופכות למציאות

מכאן שעתה זהו בדיוק הזמן לעצור ולשאול מה אתם מאחלים לעצמכם, ללא שום הגבלות ופריטים שוליים כגון מציאות. כך למשל אם החלום הוא להקים עסק עצמאי מצליח, למצוא אהבה, לעבור לבית חדש, לצאת לטיול ממושך בעולם וכדומה, פשוט תחבקו את החלום, תשמחו שאתם מודעים אליו ונותנים לו מקום, היו גאים בעצמכם שאתם מספיק אמיצים בשביל להעביר אותו למילים והיו מוכנים לשלב הבא, בו מילים הופכות למציאות, כי הרבה פעמים כל שצריך לעשות זה לדבר על החלום, לאהוב אותו ולהתמקד בו, בכדי שפתאום תחושו כיצד הדברים פשוט מסתדרים.

לפעול ולהגשים

אז מה החלום שלכם, איזו מתנה אתם רוצים להעניק לעצמכם ואף יותר מזה, תחשבו עוד עתה מהו החלום הבא שלו תייחלו בשנה הבאה. מגיעה לכם שנה מדהימה, מגיע לכם להגשים חלומות ומגיע לכם שתפעלו למען עצמכם. אם רק תפעלו כך הדברים יעלו הילוך, אך חשוב להבין שההתחלה תלויה בכם - שתהיה לכולנו שנה נפלאה!