השיער שלנו הוא עטרת ראשנו, בין אם אנחנו גברים או נשים. שיער מטופח, ויותר מזה ראש מלא שיער, חשובים מאוד לשני המינים. עבור הנשים השיער עשוי להיחשב כאביזר יופי חשוב, עבור הגברים השיער מוסיף לתחושת הגבריות, משפר את המראה והופך אותם לצעירים ומושכים יותר.

 

מסיבות אלה ניתן למצוא בחנויות המקוונות והממשיות, מדפים רבים עמוסים במוצרים לטיפוח השיער מכול הסוגים והמינים כדי לפתור בעיות שיער שונות.

פתרונות לשיער דליל ולטיפול בנשירת שיער מסווגים לפי שיטת הטיפול – שיטה לא ניתוחית (לא פולשנית) ושיטה ניתוחית (פולשנית). השתלת שיער כירורגית נוטה להתאים בעיקר לגברים ופחות לנשים. הסיבה לכך קשורה למופע ההתקדמות של נשירת השיער, שהוא שונה בין שני המינים. ברוב המקרים הנשים הן מועמדות פחות טובות להליך ההשתלה ויתאימו להן פתרונות אחרים לבעיית דילול השיער.

שיטות טיפול לא ניתוחיות

פיסות שיער ופאות

פאות הן פתרון ישן לכיסוי ראש מקריח או אובדן שיער ניכר. ניתן לבנות אותן ממגוון חומרים כולל שיער אנושי, שיער מהחי או סיבים סינטטיים, ולעצב מהן כל תסרוקת נדרשת.

פיסות השיער הן אפשרות נוספת לכיסוי שטחים קרחים או להוספת נפח לשיער דליל. את פיסת השיער מחברים לשטח קטן על מנת לכסות אזור נרחב יותר שבו השיער דליל.

תוספות למילוי שיער

תוספות למטרת מילוי שיער דליל מיוצרות משיער אנושי או מסיבים מלאכותיים. התהליך כרוך בחיבור אשכולות של כ-250 קצוות שיער לאזורים שונים, אל השיער הטבעי. את התוספות ניתן לחבר אל הקרקפת במספר דרכים. שיטות ההדבקה כוללות קליפסים ממתכת, קשרים או ׳ריתוך׳ המקבעים את התוספות לשיער הטבעי ממש בסמוך לשטח הקרקפת.

התוצאות של טיפול זה הן מידיות אבל הן לא מגיעות ללא סיכונים. אזורי ההיקשרות הם גושיים ועלולים לגרום לאי נוחות בשינה. לחץ מהשפשוף על הכרית עלול ללחוץ על השיער הטבעי ולחייב הסרה של נקבי השיער הצומחים, מה שעלול לפגום ביכולת של זקיקי השיער להתחדש.

שיטות טיפול ניתוחיות

השתלת שיער היא טיפול אשר מתמקד בהשתלת שיער לקרקפת לשם כיסוי אזורים קרחים או דלילים. השתלת השיער מציעה תוצאות מידיות.

הרופא קובע את דרגת ההתקרחות של המטופל וישתיל את כמות הסיבים הנכונה לכיסוי האזור.

השתלת שיער מציעה את הטכנולוגיה העדכנית ביותר, תוך התבססות ישירה על האנטומיה הטבעית של שיער המטופל כדי להשיג תוצאות טבעיות ואיכותיות. הליכים חדשניים ובטוחים כוללים:

השתלת שיער מלאכותי שימלא את הקרקפת. ותוך פחות משעה תוכלו לחזור לפעילות הרגילה עם ראש עטור שיער.השתלת שיער טבעי הנקראת טרנספלנטיישן (transplantation), ומשתמשת בשיער הטבעי של המטופל. טיפול זה מסלק זקיקי שיער מחלק אחד בגוף (האתר התורם), ומעביר אותם לחלק קירח בגוף (האתר המקבל). בהליך זעיר פולשני זה מושתלים לקרקפת זקיקי שיער העמידים גנטית להתקרחות, כמו איכות השיער הנמצא בעורף, בחלקו האחורי של הראש.