סובלים מכאבי שרירים שפוגעים לכם ביכולת התפקוד? אתם וודאי חשים מתוסכלים מאד ואנחנו כאן כדי לשים לזה סוף.

כלים

 

רובכם בטח שמעתם בשלב כלשהו בחייכם על דיקור כשיטת טיפול, והאסוציאציה הראשונה שוודאי עלתה בראשכם היא דיקור סיני. מאחר ודיקור יבש ודיקור סיני אלו שתי שיטות שונות לחלוטין, החלטנו לעשות לכם קצת סדר.

אז..מה זה בעצם דיקור יבש?

להבדיל מדיקור סיני שעוסק בתיעול אנרגטי, דיקור יבש הוא גירוי תוך שרירי (באנגלית-(IMS, חלק משיטת טיפול אוסטואופטית-שיטת טיפול ידנית, המטפלת בליקויים גופניים שנגרמו כתוצאה מטראומה, הפעלה לקויה של איבר, פגם מולד או מחלה. שיטה זו מוצעת אצלנו ב"מרפאת ביאליק – מרפאה אוסטאופתית" על ידי אוסטאופתים מוסמכים ששמו לעצמם מטרה לפטור כאבים ובעיות רפואיות על ידי טיפול ידני, עדין ומדויק, המבוסס על ידע הרפואה המערבית העדכנית ביותר.

דיקור יבש, או בשמו השני- דיקור מערבי, הוא שיטה מודרנית שפותחה במערב במהלך 40 השנים האחרונות. שיטת הדיקור היבש היא רפואית ומוכחת לכל דבר, ומלבד השימוש במחטים דקות במהלך הטיפול, הדמיון בינה לבין הדיקור הסיני נמצא רק בפעולת הדיקור.

הדיקור היבש מטפל בכאבים הנגרמים מפגיעה נקודתית בשרירים על ידי מחטים דקות וסטריליות המוחדרות לסיבי השריר ב'נקודות הדק', אותן נקודות בשרירים הגורמות לכאבים. מטרת הטיפול היא לשחרר את המטופל מכאבים שנגרמו כתוצאה מכיווץ או התעבות נקודות אלו ברקמת השריר. הכאב יכול להתבטא באיברים אחרים ולעתים מאובחן כפריצת דיסק או כאבים מוקרנים אחרים.

מדוע דווקא דיקור יבש?

לעיתים אין לדעת מניין הכאב נובע, דבר שיכול להיות מאד מתסכל, ובצדק. הדיקור היבש יכול לטפל גם בכאבים שמקורם לא ידוע. אם ישבתם בתנוחה לא מתאימה, העמסתם על עצמכם משקל שגרם ללחץ על השרירים, או לחילופין עשיתם תנועה חדה ופתאומית שגרמה לכיווץ חד של השרירים- קרוב לוודאי שנוצר מחסור באספקת הדם לאזור הפגוע ובכך נוצר משבר אנרגטי בסיבי השריר. חשוב מאד לטפל באזור הפגוע בזמן, מאחר והשריר הכאוב שאינו מופעל נחלש, ופעילות לקויה שלו עלולה לגרום לבעיות חוזרות, פציעות נוספות, דלקות וכאב שמקרין לאיברים אחרים בגוף.

הדיקור היבש הוא טיפול חודרני ללא תרופות, הנמשך זמן קצר ולרוב אינו מכאיב. הקלה בתחושת הכאב תורגש לאחר סדרת טיפולים קצרה, ולעיתים אפילו מיד לאחר הטיפול הראשון. שילוב של התעמלות מבוקרת ופיזיותרפיה מאפשרים לשמור על הישגי הטיפול והכי חשוב- יחזיר אתכם לדרך המלך ללא כל כאב ותסכול.