כאשר תוחלת החיים בארץ ובעולם ממשיכה לטפס, יותר ויותר בני הגיל השלישי מוצאים עצמם מול הדילמה - האם להישאר בבית או לעבור לדיור מוגן? גם אם אתם בריאים ועצמאיים, יש עדיין יתרונות רבים בבחירה לעבור למגורים בדיור מוגן יוקרתי - מוקפים בחברים חדשים או ותיקים, עם לוח זמנים מלא בפעילויות והרצאות, עזרה בעבודות הבית ובסידורים, וגישה קרובה לצוות רפואי וסיעודי בעת הצורך.

 

אז לאחר שהתקבלה ההחלטה לעבור לדיור מוגן, נותרה החלטה אחת חשובה לא פחות - באיזה דיור מוגן לבחור?

קודם כל, מומלץ להגיע לסיור מקדים במרכזי הדיור המוגן העומדים על הפרק, להכין רשימת שאלות מקיפה, לבדוק מספר פרמטרים כמו מהם השירותים הניתנים ואיזו אוכלוסיה שוהה במקום. הנה כמה טיפים שיכולים להקל עליכם בדילמה באיזה דיור מוגן לבחור:

מיקום הדיור המוגן

אולי תעדיפו לבלות את רוב זמנכם בתוך כתלי הדיור המוגן המספק בידור וחברה משובחים, אבל לפעמים תרצו גם לבקר את משפחותיכם ולהקל עליהם כשהם מעוניינים להגיע לבקר אתכם. בחירת דיור מוגן בקרבה לילדיכם ולנכדיכם יכולה להקל מאוד על כולכם ולחזק את הקשר המשפחתי.

עוד כדאי לבחור בדיור מוגן הממוקם בקרבת חנויות ומרכזי בילוי, במידה ואתם עצמאיים ומסוגלים להתנייד בתחבורה ציבורית.

להתכונן למחר

גם אם כאמור אתם עכשיו בריאים ועצמאיים, ייתכן שיום אחד זה ישתנה, והגיל יביא איתו מצבי חולי וצורך בעזרה סיעודי. רצוי להיערך מראש לאפשרות הזו ולוודא שבדיור המוגן שאליו אתם שוקלים לעבור יש מחלקה סיעודית, אפשרות לטיפול סביב השעון, צוות רפואי ומיומן ופתרונות נוספים לקשישים שזקוקים לעזרה צמודה.

איכות החדר והמרכז

עבדתם כל חייכם הבוגרים, גידלתם ילדים ונכדים ודאגתם לכולם, לא הגיע הזמן שתדאגו לעצמכם? הנה הזדמנות להתפנק, לבחור בדיור מוגן יוקרתי כמו בכל אחד ממרכזי "בית בכפר" שבו תוכלו ליהנות גם מדירה מעוצבת ונוחה, עם מטבח מאובזר בכל טוב ומרפסת שמזמינה להתרווחות שלווה, וגם ממרכז המציע צוות איכותי ורמת שירות גבוהה, מסעדות עם אוכל ערב לחיך, מתקנים לבילויי פנאי כמו בריכה וספריה ועוד.

אוכלוסיית המקום

מכיוון שהוכח שפעילויות חברתיות בריאות לגוף ולנפש, ולכן אחד הדברים החשובים והמרכזיים בדיור מוגן הוא החברה בה תהיו מוקפים, חשוב לוודא שאתם מגיעים למקום עם אנשים שתוכלו בקלות להתחבר אליהם. יש לדוגמה מרכזי דיור מוגן שמיועדים בעיקר לאוכלוסיה הדתית/חרדית, לעולים חדשים, או לשכבות סוציואקונומיות נמוכות/גבוהות, בדקו איפה סביר להניח שתצליחו למצוא אנשים שתמצאו עמם מכנה משותף.

עלות ואפשרויות תשלום

לא כל אחד יוכל לעמוד ברמות המחירים של מרכזי הדיור המוגן היקרים יותר, אבל לפני שאתם פוסלים דיור מוגן יוקרתי בשל העלויות הגבוהות, בדקו מהן אפשרויות התשלום והאם תוכלו לקבל סיוע מסוים מהמדינה. ייתכן שתגלו שאתם יכולים להרשות לעצמכם לגור במקום שלא חשבתם שיתאים לתקציבכם.

מוזמנים לסיור מקדים במרכזי רשת הדיור המוגן "בית בכפר", נשמח לענות לכם על כל השאלות ולסייע לכם לבחור את המרכז ואת סוג החדר שיתאים ביותר לצרכיכם.