המזגן הוא אינו עוד מוצר חשמלי, אלא חלק משמעותי בתשתית הבית, ויש להתייחס אליו בהתאם בעת רכישת מזגן חדש. להלן מספר טיפים ומידע כללי על השיקולים לבחירת מזגן.

כלים

 

ראשית יש לדעת איזה סוג מזגן מתאים לבית שלכם. עוד לפני שמדברים על סדרות, תפוקה ודירוג אנרגטי, יש להבין איזה סוג מזגן יענה על דרישותיכם. לצרכן הפרטי, ישנם שני סוגי מזגנים עיקריים שיכולים להתאים למיזוג הבית - מזגן עילי ומזגן מיני מרכזי.

מהו מזגן עילי?

המזגן העילי הוא הפופולרי ביותר בארץ והוא מתאים לחדרים סטנדרטיים. ישנם מזגנים עליים שמספיק חזקים גם כדי לקרר סלון גדול. מזגן עילי בדרך כלל אלגנטי וממוקם על אחד הקירות צמוד לתקרה והוא לא מכביד על עיצוב הבית. המנוע של המזגן, החלק הפחות אלגנטי של המזגן, ממוקם מחוץ לבית בסמוך לקיר בו נמצא המזגן. התקנת מזגן עילי אינה מסובכת יתר על המידה, עם זאת מומלץ להיעזר באיש מקצוע מוסמך ואמין.

מהו מזגן מיני-מרכזי?

המזגן המיני מרכזי מתאים כפתרון כולל לכל חדרי הבית. היתרון שלו הוא שמדובר ביחידה אחת (ומנוע אחד) שמספקת פתרון מיזוג לכל הבית ללא צורך בהוספת מזגנים לכל חדר. פתחי האוורור בחדרים כמעט ואינם נראים לעין ולרוב מזגן מיני מרכזי יהיה שקט יותר בפעולתו מאשר מזגן עילי. התקנה של מזגן מיני מרכזי מסובכת יותר ודורשת איש מקצוע מוסמך. לעיתים יש צורך בהכנת תשתית מתאימה שכוללת הנמכת תקרות ולא מומלץ לשכור כל אדם לבצוע עבודה זו.

איזה מזגן מתאים לכם?

הטכנולוגיה שכל הזמן מתקדמת וריבוי החברות השונות והדגמים המגוונים מעמידים את הצרכן הישראלי במצב לא פשוט כאשר הוא נדרש לבחור מזגן. חברות מזגנים שונות כגון אלקטרה, מספקות לצרכנים מדריכים איך לבחור מזגן וכמובן איש מקצוע שייעץ בעת הרכישה. תוכלו להבין יותר לעומק איזה מזגן כדאי לכם לבחור בהתאם לגודל של הבית ולפרמטרים נוספים כגון, מיקום החלונות בחדרים, הבידוד בבית ועוד. מומלץ להתייעץ עם גורמי מקצוע מחברות שונות ולא להסתפק בדעה אחת, בסופו של דבר, כפי שנכתב מעלה, ישנן השלכות וסיבות רבות לבחירה נכונה של המזגן החדש שלכם.

אספקטים נוספים בבחירת מזגן

לאחר שבחרתם את סוג המזגן שמתאים לצורך שלכם, ישנם אספקטים נוספים שצריך לבחון, והחברות השונות מציעות מזגנים שונים עם יתרונות וחסרונות שונים. כדאי להכיר את הסדרות השונות של כל חברה בטרם רוכשים את המזגן. כלומר אם בחרתם לרכוש מזגן אלקטרה יש הבדלים בין סדרות שונות כמו אינוורטר או פלטינום, וגם בתוך הסדרה עצמה ישנם הבדלים בדגמים השונים. שאלו את איש המקצוע על ההבדלים השונים ובחרו את המזגן שמתאים לכם ולבית אותו אתם רוצים למזג. באופן כללי, ישנם שלושה אספקטים עיקריים המבדילים בין סדרות שונות:

תפוקת המזגן – אין צורך במזגן עוצמתי לחדרים קטנים, מדובר בבזבוז כסף וחשמל. ומיותר להדגיש שמזגן חלש מדי פשוט לא יענה על הצורך לשמו הוא נקנה.

רעש – מטרת המזגן היא לשפר את איכות החיים שלנו, וזו לא תשתפר אם המזגן יהיה רועש מדי. יותר מכך, בחדרי שינה חייב להיות מזגן שקט ברמה כזו שלא יפריע לכם או לשכנים במהלך הלילה.

יעילות צריכת החשמל – חשוב לבחור מזגן שישתמש ביעילות בחשמל וימנע צריכה גבוהה ומיותרת. מזגן בעל דירוג אנרגטי גבוה, אולי יהיה יקר יותר בעת הרכישה, אבל בהחלט יהיה חסכוני יותר לאורך זמן.