גוגל מהווה את מנוע החיפוש החזק ביותר בעולם. כמעט כל אדם אשר מחפש מידע אודות עסק, מוצרים או שירותים, יעשה זאת באמצעות חיפוש בגוגל. לכן כל בעל עסק אשר מעוניין לפרסם את העסק שלו בצורה הטובה ביותר כיום ולהגיע לקהל יעד רחב ומשמעותי, מבין כי עליו לעשות זאת באמצעות שימוש באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט. בכדי לפרסם בצורה הטובה ביותר בגוגל, חשוב לבחור את שיטת הפרסום המתאימה. כיום, כאשר מדובר על פרסום באמצעות גוגל, ניתן למצוא את שיטת הפרסום הממומן באמצעות גוגל אדס ואת שיטת הקידום האורגני בגוגל. איזו שיטה מהם עדיפה? מדובר על דבר המשתנה בהתאם למטרות הפרסום ולתקציב הפרסום העומד על הפרק.

כלים

 

פרסום בגוגל - במה מדובר

כשאומרים פרסום בגוגל הכוונה היא לקידום ממומן בגוגל הקרוי גם: PPC – Pay Per Click. מדובר בשיטת פרסום שבה המפרסם משלם רק כאשר גולש מקליק על המודעה אותה העלה לגוגל במסגרת הקמפיין הממומן. לפרסום ממומן בגוגל אדס יש מגוון יתרונות: מדובר על פרסום מהיר ודינמי אשר לרוב מספק תוצאות מיידיות. מעבר לכך, ניתן לבנות קמפיין בגוגל אדס בצורה מדויקת מאוד, כך שהוא יצליח להגיע בדיוק לקהל היעד המבוקש. יתרון זה מגדיל את הפוטנציאל של כל מפרסם לממש את מטרות הפרסום שלו בצורה הטובה ביותר. באמצעות פרסום ממומן ניתן לקבל לידים, להגדיל מכירות, להגדיל קהל לקוחות ועוד. כמובן שפרסום ממומן בגוגל חייב להתבצע בצורה המדויקת, הנכונה והאיכותית ביותר וזאת על מנת שהוא אכן יממש את מטרותיו ויעודו.

קידום אורגני בגוגל - במה מדובר

שיטה נוספת כאמור לפרסום באמצעות גוגל היא בעצם שיטת הקידום האורגני בגוגל. מדובר על שיטת פרסום אשר מטרתה היא להביא את האתר של המפרסם למיקום גבוה בתוצאות החיפוש הטבעיות בגוגל. מכיוון שכאשר גולשים מחפשים בגוגל מוצרים או שירותים, הם יבחרו לרוב בעסקים אשר גוגל מציג בפניהם בתוצאות החיפוש הראשונות, הרי שיש ערך וחשיבות לקידום אורגני בגוגל, שיביא את האתר העסקי לתוצאות החיפוש הראשונות בעת חיפוש רלוונטי של גולש. קידום אורגני הוא קידום בעל תוצאות ארוכות טווח, אשר דורש עבודה תמידית של מקדם האתרים הנבחר לצורך התפקיד.

אז מה כדאי- פרסום ממומן או קידום אורגני?

גם פרסום ממומן בגוגל וגם קידום אורגני הן שיטות פרסום יעילות, אשר כאשר הן מתבצעות בצורה הטובה ביות, הן יכולות ליצור תוצאות איכותיות מאוד עבור המפרסם. אולם, כמה יתרונות לפרסום ממומן על פני קידום אורגני:

תהליך קידום אורגני הוא תהליך בעל תוצאות בטווח הרחוק, אשר יש לשמר באופן תמידי ולכן, כאשר מתבצעות טעויות בדרך, הן עלולות להיות בעלות השלכות משמעותיות. פרסום בגוגל מאפשר בכל זמן לקבל נתונים מגוגל אדס אודות הביצועים של הקמפיין ובהתאם לכך, לבצע אופטימיזציה לקמפיין על מנת שהוא יהיה ממוקד ויעיל יותר. לא פעם תהליך פרסום ממומן ישיג את מטרות הפרסום תוך השקעת תקציב נמוך יותר מהתקציב אשר יידרש לצורך השגת מטרות פרסום בתהליך קידום אורגני פרסום ממומן רלוונטי מאוד לצורך פרסומים לזמן מוגבל, חשיפה של מוצרים חדשים, פרסום של מוצרים עונתיים ועוד.

פרסום ממומן בגוגל אדס מהווה כיום את דרך הפרסום הטובה ביותר עבור לא מעט עסקים המעוניינים להגיע לחשיפה גבוהה ומשמעותית, להגדיל את קהל הלקוחות שלהם, להגדיל מכירות ולהפוך את העסק למוכר יותר וריווחי יותר. לכן, חשוב מאוד להיעזר במומחים בתחום פרסום ממומן בגוגל אדס.