מה יותר נעים ומספק תחושת ביטחון מאשר זוגיות יציבה, אינטימית ומפרה הדדית? באמת שלא הרבה דברים.

כלים

במהלך התנהלות הזוגיות, אמנם, אנו עשויים להיתקל באתגרים רבים המזמנים קשיים אל תוך הזוגיות. לקראת שנת 2020 המתקרבת, זהו זמן מושלם לבחון מחדש את הדינמיקה הזוגית ולהכניס הרגלים חדשים ובריאים יותר אל הזוגיות כמו קמגרה כדי לסייע לך להתחיל, אספנו כמה דרכים שיסייעו לך לחדש את הניצוץ וליהנות מזוגיות מלאת ריגושים וכבוד הדדי.

לגלות עניין באופן קבוע

כדי לשמור על תחושת הביטחון ולתת לבן/ת הזוג את התחושה שהם רצויים ואנו מתעניינים בהם, חשוב שנשאל אותם אודות הדברים המשמעותיים עבורם. בין אם מדובר בקריירה, בלימודים או בתחומים אחרים המעסיקים אותם. עם כל הכבוד ליציאות לבילויים, למתנות ולמחוות רומנטיות, בשגרה היום-יומית מה שבאמת נדרש הוא הקשבה ושיח מכבד ופתוח בו אנו מגלים עניין בענייני היום-יום, אשר יכולים בקלות להפוך לשיחה עמוקה יותר.

דיאטת מסכים

מומלץ לקבוע זמן בו מניחים את המכשירים הדיגיטליים וחווים יחד חוויות אישיות. אנו חיים בעידן בו אנו יכולים למצוא את עצמנו קבורים בטלפון הנייד, בטאבלטים או בקינדל חלק ניכר מהיום. ניתן למשל להחליט שלאחר שעות העבודה בימי שני ורביעי, אין מסכים. זוהי הזדמנות לזמן איכות, לשיחו פתוחות ולבילויים כיפיים ומרגשים שכבר מזמן לא הרשיתם לעצמכם.

לוותר על הפיתוי להעביר ביקורת

כן, לכל אחת ואחד מאיתנו יש הרגלים מרגיזים. אין דבר שגרתי וטבעי יותר מכך שהדבר עשוי לעלות לחצי השני שלנו על העצבים. עם זאת, לאורך הזמן הסוגיות הקטנות האלו עלולות להפוך לנושא נפיץ וקשה ולהפוך למריבות שיוצאות מפרופורציה. לפעמים, שווה להתאפק ולחכות לרגע המתאים לפתוח את הנושא מאשר להתפרץ בלהט הרגע וליצור חיכוכים. התנהלות כזו תבטיח לכם תקשורת נעימה ומכבדת יותר.

במקום להתנצל – לקחת אחריות

התנצלות היא חשובה כאשר אנו טועים, אף פעמים רבות היא מאפשרת לנו לחזור מיד אל שגרת החיים מבלי להקדיש מספיק מחשבה לגורמים ולהרגלים שיצרו את ההתנהגות הפוגעת. לאחר כמה פעמים כאלו, למילה "סליחה" כבר לא תהיה הרבה משמעות ואת האמון הזה יהיה קשה מאוד לשקם. לכן, חשוב שנבחן את מעשינו היטב ונבדוק כיצד מגיע המצב בו אנו פוגעים לעתים קרובות יותר. בדק בית כנה ואמיץ יכול ללמד אותנו המון על עצמנו ועל הדרך, לעשות פלאים לזוגיות.

בנו רשת חברתית

לא, לא באינטרנט. זוהי הזדמנות פז להרחיב את מעגל החברים שלכם ולהכיר אלו את החברים של אלו. כך ניתן לבלות יותר זמן יחד מבלי לוותר על זמן עם חברים וליהנות מבילויים משותפים עם ערך מוסף.

לכבד את המרחב

זמן ביחד הוא חשוב, אך כדי שיהיה "אנחנו", צריך קודם להיות גם "אני". חשוב שנקדיש זמן אישי רק לעצמנו ושנעודד את החצי השני שלנו לעשות אותו דבר. כאשר נשאר לנו די זמן לעסוק בדברים המשמעותיים עבורנו, יהיו לנו יותר כוחות להקדיש בזוגיות, תהיה לנו יותר סבלנות ויש פחות סיכוי שניבלע בתוך שגרת הזוגיות.

דברו על דברים שמפריעים

אין הרבה דברים הרסניים כמו הדחקת רגשות. כאשר דברים מסוימים מעיקים ומציקים ואינם מדוברים, הדבר עלול להצטבר יותר ויותר ובסופו של דבר לצאת עם המון תסכול ובצורה מאוד לא נעימה. בשלב הזה, יהיה קשה מאוד להגיע לפתרון יעיל. לכן, מומלץ לקראת השנה החדשה להבטיח לעצמכם כי מעתה, פורקים הכול באותו הרגע ושומרים על ערוץ התקשורת פתוח – אתם עשויים להיות מופתעים עד כמה הדברים יכולים להתקבל בצורה טובה.