אפשר לומר הרבה דברים על חג החנוכה אך בדבר אחד ניתן להיות בטוחים והוא שמדובר בחג של הילדים, ועל כן לצד סיפורי המכבים, מטבעות שוקולד, נרות צבעוניים וסופגניות טעימות, גם ניתן ליהנות משלל פעילויות מיוחדות שמיועדות לכל המשפחה. אז מה מחכה לנו השנה? אלו פעילויות גם אתם צרכים להכיר? להלן רשימה מהנה במיוחד, כזו שכוללת אירועים בדרום, במרכז ובצפון, כי אם כבר יש כמה ימי חופש עם הילדים, מומלץ לנצלם עבור הגעה ליעדים שווים.

כלים
פעילויות מיוחדות לילדים בחנוכה
פעילויות מיוחדות לילדים בחנוכה

דרום שמח

ידוע שבמרכז נערכים לכבוד החג שלל הצגות ופסטיבלים, אך לא כולם יודעים שלא חסר אטרקציות לילדים בדרום הארץ, ואף כאלו שהן ייחודיות וששוות נסיעה מיוחדת. מבקשים טעימה מבטיחה? מוזיאון "לונדע באר שבע" מזמין בחג החנוכה את כל המשפחה ליהנות מפעולות תיאטרליות, מחוויות אינטראקטיביות ומפינות יצירה. ב"פארק תמנע" אתם מוזמנים להפוך לארכיאולוגים ולצאת לסיורי לילה מלווים בעששיות. קיבוץ יד מרדכי מוציא סיור בטעם מתוק של פעם (מלווה בטרקטור). בצריף של בן גוריון מתקיים חדר בריחה. "פארק קרסו למדע" (שוכן בבאר שבע) מזמין ליהנות משלל אטרקציות ברוח החג. "פינת החי קיבוץ גברעם" מזמין את הקטנטנים ליהנות מיצירות לחג החנוכה ועוד.

צפון מאיר

חושבים להגיע בחג החנוכה לאזור הצפון? גם פה מחכות שלל אטרקציות מיוחדות ברוח החג. כך למשל בבית לחם הגלילית מתקיים מתחם לונה פארק שכולל חץ וקשת ועמדות קליעה, כאלו שמחברות בנדבך מסוים לרוח הלחימה של המכבים. בעין שמר ישנו "מוזיאון החצר הישנה" שמוציא סיורים לכל המשפחה. שלל מוזיאונים בחיפה מזמינים ליהנות מסדנאות ייעודיות (למשל כאלו שמכינים בהן חנוכיות, וסביבון בשיטת אוריגמי). בקרקס החקלאי שבמושב יוגב חוגגים את חג האור עם להטוטי אש ובועות סבון ענקיות. במיני גולף שבקיבוץ פרוד יוצרים יצירות שנוגעות במוטיבים מהחג. ב"ברווזים בכפר" (עמק יזרעאל) מתקיימות פעילויות חנוכה עבור הקטנטנים ועוד.

מרכז מרתק

מה עם אזור המרכז? גם במרכז הארץ לא חסר מה לעשות, ובמיוחד בכול הנוגע לתחום ההצגות והפסטיבלים. מבקשים טעימה? "קרקס האש והמים 2 בקרקס פלורנטין" מציג מופע מרשים במיוחד, "החווה בתל אביב" מציעה סיור סיפור בעקבות תעלומת כד השמן, "לייזר סיטי סינמה סיטי" מזמין את כל המשפחה ליהנות ממשחק עם מוטיב האור, "פארק נאות קדומים" לוקח לטיול מרהיב בארץ החשמונאים - היכן שיצאה הקריאה למרוד. "מרכז מהותי" (ת"א) מזמין בימי החג לפעילות לילית, ב"איגודן בראשל"צ" מתקיים מפעל מיחזור שבימי החג יוצא עם מופע מיוחד ועוד.

יוצאים ונהנים

אז מה היה לנו? הרבה פעילויות יצירה לכבוד החג, הרבה פעילויות בנושא האור, הרבה תוספות מהנות, הרבה מופעים ובאופן כללי הרבה פעילויות שמיועדות לכל המשפחה. אז החג הזה אל תישארו בבית, אלא תבררו מה מתרחש בסמוך אליכם ותיהנו מימי החג באופן כמה שיותר מואר ועוצמתי. חג שמח לכולם!