אם אתם מחפשים יעד קרוב עם אוכל טוב, אטרקציות מעניינות ושפע של חיי לילה, בואו לגלות את קייב בירת אוקריאנה.

כלים
קייב
קייב

 

קייב זוהי עיר תוססת, ירוקה מאוד וניתן להגיע עלייה בטיסה קצרה וישירה מנמל התעופה בן גוריון. קייב היא עיר עם שורשים הנטועים עמוק בהיסטוריה וקונפליקט תמידי עם ההווה והחדשנות.

מה אפשר לראות בקייב?

ישנן הרבה אטרקציות בעיר קייב; רבות מהאטרקציות הן כנסיות ומנזרים, כמה מהן מרשימות במיוחד. יש בה מוזאונים מעניינים ועיר עתיקה שכדאי להסתובב בה. לא ניתן לוותר על ביקור בקתדרלת סופיה הקדושה המעוטרת בכיפות מרהיבות. זוהי הקתדרלה העתיקה ביותר בקייב, היא נבנתה במאה ה - 11 ובהחלט שווה לבקר, גם בפנים וגם בחוץ.

בקייב יש גם מוזאונים רבים, אחד מהם הוא מוזאון צ‘רנוביל אשר מציג לכם את האסון שהתרחש בכור הגרעיני בתקופה הסובייטית. יש בו תצוגה עשירה מאוד אשר חופשת אתכם לממדי האסון. אולי קצת נושא כבד בחופשה אבל כדאי לבוא וללמוד וזה בהחלט מעניין.

ואם הזכרנו את הסובייטים, הם השאירו לקייב מתנה מרהיבה - תחנת המטרו שער הזהב. תחנה זו נפתחה בשנת 1989, ממש רגעים לפני קריסת ברית המועצות. היא עמוקה במיוחד (96 מטרים) ומעוצבת כמו ארמון שיש.

מה אוכלים בקייב?

בתחום זה מחכה לכם הפתעה - המטבח האוקריאני הוא מטבח עשיר המלא באהבה לאוכל. יש כאן שפע של מסעדות המגישות את מיטב האוכל המקומי לצד מסעדות המציעות לכם מאכלים מכל העולם. אבל בהחלט כדאי לנצל את הביקור בקייב בשביל להכיר את האוכל המקומי.

אחד המאכלים המפורסמים של אוקראינה הוא הבורשט. במסעדות רבות מקובל להגיש את הבורשט בתחילת הארוחה - זהו מרק סלק עם נגיעות של שמנת ולפעמים שמים בו גם עוף.

עוד אוכל שכדאי לנסות הוא הורניקי; אלו הם כיסוני בצק ממולאים. המילוי הקלסי הוא תפוחי אדמה או גבינה, אבל בהחלט ישנן גרסאות יצירתיות יותר עם זיתים, דלעת ואפילו תותים.

אל תוותרו על שוק האוכל Besarabsky Rynok. שוק זה פועל החל משנת 1912 ויש בו אינספור דוכנים המציעים לכם הכל, החל מירקות כבושים ועד וודקה מקומית והרבה טעימות.

למידע נוסף תבקרו באתר אינטרנט פורטל קייב https://kiev4u.net/he