כיצד עורך דין לענייני עובדה יסייע לך לשמור על זכויותיך גם לאחר הלידה

תקופת ההיריון מלווה באופן טבעי בלא מעט חששות מסוגים שונים, כאשר הפחד הגדול של נשים רבות הוא לאבד את מקור הפרנסה שלהן רגע לפני הלידה. את הרוב המוחלט של הנשים ההרות לא ניתן לפטר על פי חוק, אבל ישנם מקרים שבהם כן ניתן לסיים העסקה של עובדת בהיריון. כאשר "חרב הפיטורין" נמצאת מעל לראשה של אישה כזו, אשר טוענת כי פיטוריה אינם חוקיים, חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני עבודה, זאת על מנת למצות את זכויותיה במקרה של עזיבת מקום העבודה, או מציאת פתרון חוקי להמשך ההעסקה שלה ומניעת פיטורין.

כלים

 

האם פיטורים של נשים בהיריון הם חוקיים?

הסיוע המקצועי שמעניק עורך דין דיני עבודה לנשים בהיריון שנמצאות על סף פיטורין, מתמקד לרוב בהוכחה כי הפיטורין אינם חוקיים. לפי החוק הישראלי, במידה ואישה עובדת למעלה מחצי שנה במקום עבודה מסוים, אין לפטרה לאחר שהתגלה כי היא בהיריון. למרבה הצער, ישנם מעסיקים אשר אינם פועלים לפי החוק ומפטרים נשים הרות שהשלימו שישה חודשי עבודה על אף שזה אסור, או שמפטרים אישה בהיריון לפני תום חצי שנת העבודה הראשונה שלה ובכך, למעשה, חומקים מהחוק. הספק והגבול הם דקים ופעמים רבות קשה להוכיח האם ההנהלה פעלה בתום לב. השאלה הנשאלת היא האם סיום ההעסקה הינו חוקי, לכן חשוב להיעזר במומחה לענייני עבודה – משמע פרקליט שיוכל ללוות את האישה בהליך מול מנהלי הארגון שבו עבדה ויסייע לה להמשיך בעבודתה, או לקבל פיצוי הולם על סיום תפקידה.

מהו תפקידו של עורך דין לענייני עבודה?

נטל ההוכחה כי הפיטורין אינם חוקיים, מוטל על עורך הדין של האישה ההרה שתובעת את המנהלים שלה. הוא זה שצריך להראות לבית המשפט את המסמכים והתימוכין לטענות שלו, ולהוכיח כי אסור לפטר את המיוצגת שלו ושמדובר בחוסר תום לב בכל הנוגע לסיום ההעסקה שלה. אלו יכולים להיות מסמכים שמוכיחים את היקף העבודה ותקופת ההעסקה של האישה, מסמכים שמראים את הנחיצות שלה למקום שבו היא עובדת ושנוגדים את ההיגיון של הפיטורין ועוד. אין ספק שלא מדובר בתהליך קצר אלא בשלבים מורכבים וארוכים, אך בסופו של דבר חשוב לסיים את הנושא לשביעות רצון כל הכללים, בדגש על מציאת פתרון כלכלי הולם עבור האישה המפוטרת, שעומדת בפני לידה.

איך מוצאים פרקליט טוב לליווי המשפטי?

בכדי למצוא עורך דין איכותי, חשוב לבצע סינון ראשוני באמצעות האינטרנט ולאחר מכן בעזרת שיחות טלפון. מדובר בהליך משפטי מלא באי נעימויות עבור האישה, לכן הכימיה הבינאישית מול עורך הדין צריכה להיות טובה מאוד. מומלץ לקבוע פגישה ראשונית עם הפרקליט, אשר בה ייקבעו כללי העבודה והתשלום ובעיקר – תיבחן התקשורת בין שני הצדדים והיכולת לעבוד בשיתוף פעולה.