במהלך העשורים האחרונים הטכנולוגיה בה אנו משתמשים בבית ובמשרד הלכה והשתכללה בקצב מסחרר, עד כי כיום ניתן לרכוש במחירים סבירים ביותר מגוון רחב של מכשירים הפועלים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ומתאפיינים בתכונות שבעבר יכולים היינו רק לחלום עליהן. דוגמה מצוינת לכך היא מדפסת הלייזר, אשר לפני עשרים או שלושים שנים נחשבה לפריט יקר ומתקדם במיוחד וכיום נמכרת במחיר שווה לכל נפש, בית ומשרד. מהן למעשה מדפסות לייזר, במה הן נבדלות מסוגים נפוצים אחרים של מדפסות ואילו סוגים עיקריים זמינים כיום בתחום זה ומומלצים לקנייה?

כלים

 

שימוש בטכנולוגיה מתקדמת לקבלת הדפסה איכותית ויעילה – מדפסת לייזר צבעונית

מהי, אם כן, מדפסת לייזר ומה מבחין בינה לבין מדפסות נפוצות אחרות? ובכן, מדפסת לייזר צבעונית או שחור לבן היא כזו אשר עושה שימוש בטכנולוגיית הלייזר (המהווה בבסיסו קרן אור חזקה וממוקדת במיוחד), במטענים חשמליים, חום, לחץ ואבקת צבע (אותה אנו מכירים כ"טונר"), על מנת לבצע הדפסות ברמת איכות גבוהה, במהירות רבה ובעלות נמוכה יחסית פר הדפסה.

ניתן לפרט עוד בנוגע למבנה הפנימי ואופן הפעולה של מדפסת הלייזר הטיפוסית, אך עבור מי שמתעניין בעיקר בפן השימושי ובפונקציונאליות שיש למדפסת הלייזר להציע לו, אופן הפעולה המפורט של הטכנולוגיה אינו רלבנטי כרגע. מה שכן רלבנטי הוא כי מדפסות לייזר מציעות הדפסה מהירה, מדויקת, יעילה וברמת איכות גבוהה, במיוחד בהשוואה לאלטרנטיבה העיקרית כיום בתחום – מדפסות הזרקת דיו. מדפסות אלו הן לרוב איטיות הרבה יותר, עמידות הרבה פחות, אינן מסוגלות לעמוד באותו נפח עבודה כמו מדפסות הלייזר ועלות הדפסת דף בהן היא גבוהה יותר.

המחירים האטרקטיביים בהם ניתן למצוא בשנים האחרונות מדפסות לייזר איכותיות הופך אותן לפריט מתבקש ביותר עבור כל משרד, כמו גם עבור כל בית.

מדפסת לייזר צבעונית, שחור לבן ועוד – סוגים עיקריים של מדפסות לייזר

קיימים מספר סוגים עיקריים של מדפסות לייזר, או מספר קטגוריות עיקריות בתוך תחום זה אותן כדאי להכיר –

מדפסת לייזר שחור לבן – זו מתאימה במיוחד לעסקים קטנים ומשרדים למיניהם, בהם נדרשת הדפסה מאסיבית יחסית של כמות גדולה של מסמכים מדי יום. בנוסף, גם עבור שימוש ביתי מדפסת זו מתאימה במיוחד, לפחות עבור מי שאינו זקוק להדפסה צבעונית. מדובר במדפסת לייזר בסיסית, אך כזו המספקת הדפסה איכותית, מהירה ויעילה בשחור לבן

מדפסת לייזר צבעונית – במיוחד עבור משרדים ובתי עסק אשר עוסקים בעיצוב, גראפיקה וכד', אך גם עבור כל משרד או בית בהם מעוניינים באפשרות להדפיס גם בצבע, מדפסת לייזר צבעונית מאפשרת הדפסות צבעוניות ברמת איכות מעולה, ברזולוציה גבוהה ובקצב עבודה גבוה. מדפסת לייזר צבעונית תהיה לרוב גדולה יותר במימדיה ממדפסת לייזר שחור לבן, כך שכדאי לקחת נתון זה בחשבון ולהכין את המקום המיועד למדפסת על פי מידותיה

מדפסת לייזר משולבת – כיום נפוץ מאוד השימוש במדפסות משולבות, ובקטגוריה זו ניתן למצוא הן מדפסות שחור לבן והן מדפסות לייזר צבעוניות. מדפסת משולבת היא כזו אשר מכילה בתוכה גם סורק, מכונת צילום ופקס. כך, הצורך לרכוש ולהחזיק מכשירים אלו (אשר נחוצים ביותר בסביבה המשרדית) נחסך מאיתנו, ולכך יתרונות שונים הן מבחינת המקום הנחסך, הן מבחינת עלות המכשירים והן מבחינה סביבתית

מדפסת לייזר אלחוטית – ניתן למצוא כיום גם מדפסת לייזר צבעונית או שחור לבן אשר כוללת אופציה להפעלה אלחוטית באמצעות wi fi. זה מאפשר לשלוח מסמך להדפסה מרחוק, גם באמצעות מכשירים שונים מלבד למחשב, דוגמת הסמארטפון או הטאבלט.