שוקלים לעסוק כמאלפי כלבים? לפניכם חמישה סימנים לכך שהמקצוע הזה מתאים לכם

כלים

 

אומרים שכלבים הם הידידים הטובים ביותר של האדם, ומי שמגדל כלב יודע עד כמה זה נכון. כלבים הם נאמנים, ותמיד שמחים לרוץ לקראת הבעלים שלהם וללקק אותם בחיבה. לעיתים, עלולות להופיע בעיות התנהגות אצל כלבים. הם עשויים לא לציית לבעלים, לגרום להרס רב של חפצים, לעשות צרכים בבית ואף לתקוף ולנשוך. במקרים כאלו, ניתן להיעזר במאלף כלבים.

מהו תפקידו של מאלף הכלבים?

תפקידו של המאלף הוא לסייע לכלב לסגל התנהגות נכונה עם סביבתו, תוך הצבת גבולות והקניית הרגלים רצויים. מאלפי הכלבים רוכשים ידע בהתנהגויות בעלי חיים, יחד עם כישורי הוראה מעשיים. ישנם מאלפים העוסקים באילוף של כלבים לאנשים פרטיים, וישנם מאלפים אחרים שעוסקים באילוף הכלב למשימות ייעודיות כמו סיוע לאנשים עם מוגבלויות (כלב נחייה), איתור חפצים חשודים וחומרי נפץ (כלבים ביחידת עוקץ) וסיוע ליחידות המשטרה במילוי משימותיהם (כלבנים). בנוסף, ישנם מאלפים העובדים במקלטים ובעמותות למען בעלי חיים.

האם מתאים לכם להיות מאלפי כלבים?

כדי להיות מאלף כלבים טוב, עליכם להיות בעלי כישורים ותכונות מסוימות. הנה כל הסימנים שיעזרו לכם להבין האם תחום אילוף כלבים הוא בשבילכם.

אהבה לבעלי חיים
בראש ובראשונה חשוב שתהיה לכם אהבה לבעלי חיים ובייחוד לכלבים. כמאלפי כלבים תידרשו ליצור קשר קרוב עם הכלב, ולכן כדאי מאוד שלא תירתעו או תפחדו מכלבים, ותיהנו בחברתם. כלבים מבחינים מיד האם האדם שלפניהם אוהב אותם והם מגיבים לכך בהתאם.

סבלנות

האם אתם אנשים סבלנים או חסרי סבלנות? כלבים הם לא תמיד ממושמעים, במיוחד כלבים הזקוקים לאילוף. כדי לגרום לשינוי התנהגותי בכלב, אתם חייבים להתאזר בהרבה מאוד סבלנות ולא להיות מתוסכלים מכך שהכלב סירב להתיישב לפקודתכם.

ביטחון עצמי
ככל שיש לכם יותר ביטחון עצמי, כך הכלבים ירגישו זאת ויקשיבו לכם. גם אם אתם עדיין לא מרגישים מספיק בטוחים בעצמכם, זה בסדר. עם הזמן ועם הניסיון בעבודה עם כלבים, אתם תרגישו מלאי ביטחון ביכולות שלכם.

אתם לא חולי ניקיון
אילוף כלבים כרוך בהרבה מאוד בלאגן ולכלוך. כמאלפי כלבים תיאלצו לעיתים להסתובב בבוץ, להתמודד עם ריר שנוטף מהכלב ועם פרווה שתלכלך את הבגדים שלכם. אם אתם משוגעים על סדר וניקיון, כדאי לכם לבחור במקצוע אחר.

כישורי תקשורת

תקשורת היא המפתח להבנת המניעים הפסיכולוגיים של הכלב. עליכם לנהל תקשורת עם הכלבים באמצעות קשר עין ופקודות שונות, וכך תוכלו ללמד אותם דברים חדשים ולגרום להם להיפטר מהרגלים מזיקים. מלבד התקשורת עם הכלבים, חשוב שתתקשרו היטב גם עם הבעלים שלהם. העבודה כמאלף כלבים נעשית לרוב בצמוד לבעלים, ועליכם להיות בעלי כישורי תקשורת מצויינים כדי להיות מאלפי כלבים טובים.