יפן היא מקום שכולו ניגודים מרתקים, אסתטיקה ייחודית, ערים שלידן תל אביב נראית כמו כפר קטן ומצד שני גם טבע בתולי ומרחיב נשימה. ארץ השמש העולה היא גם מקום שונה מאוד מכל מה שאנחנו מכירים ורגילים אליו, ובהתאם טיול מאורגן ליפן הוא חוויה יוצאת דופן ובלתי נשכחת.

כלים

 

טוקיו

התחנה המרכזית במסגרת הטיולים המאורגנים ליפן היא באופן טבעי טוקיו. בירת יפן היא מטרופולין ענק שחיים בו 35 מיליון בני אדם, והיא מזוהה בעיקר עם שלטי הניאון הזוהרים וההמולה ברחובות המרכזיים. בנוסף יש בה גם ריאות ירוקות מופלאות – למשל Hamarikyu Gardens, וגם מקדשים מהפנטים (ובפרט Yasukuni Jinja וגם Meiji Jingu ברובע שיבויה, ליד פארק יויוגי שיש בו גם יער עם לא פחות מ-120,000 עצים).

בנוסף כדאי מאוד להקדיש לפחות חצי יום לרובע שינג'וקו, ולא לשכוח להגיע גם לעיר העתיקה שנקראת אסקוסה. חובבי הטכנולוגיה מוזמנים ל-akihabara electric town, ועוד חוויה אפשרית היא קרב סומו.

קיוטו

קיוטו הייתה בירת יפן במשך יותר מאלף שנים, עד 1868, וגם היום היא המרכז התרבותי שלה. החיבור בין חדשנות יוצאת דופן לשימור עיקש של מסורות מאפיין אותה מאוד, ולכן כדאי לכלול גם את קיוטו בכל טיול מאורגן ליפן.

האטרקציות העיקריות בעיר שבאי הונשו: מקדש הזהב שקיבל את שמו בזכות הצבע שמאפיין אותו, מקדש הכסף עם הגנים היפהפיים, מצודת ניג'ו שהיא אתר מורשת עצום, אראשיאמה (יער במבוק שכמעט ולא נכנסות אליו קרני אור), רובע Gion ורחוב שיג'ו הניו יורקי באופיו.

שיקוקו

יפן מורכבת מכמעט 7,000 איים אבל 4 מתוכם תופסים 97% מהשטח המיושב. מבין ה-4 שיקוקו הוא הקטן, אבל בזכות קרוב ל-100 מקדשים בודהיסטים הוא מהווה אתר אהוב מאוד על תיירים מכל העולם. מי שמגיע לשיקוקו במסגרת טיול מאורגן ליפן מבקר גם במצרי נרוטו שמציגים מערבולות מרשימות, בים סטו ובמצר דופוצ'י שהוא המצר הצר בעולם. הדרך אל שיקוקו עוברת בגשרים רבים ומפותלים ומספקת גם היא רגעים בלתי נשכחים.

משיקוקו אפשר להגיע אל אי קטן בשם נאושימה, שנקרא גם "אי האומנויות". בין השאר תוכלו לבקר באי במוזיאון תת קרקעי שמשתמש במשחקי האור והצל כדי להציג אמנות באופן ייחודי, וגם במוזיאון שמוקדש לפסל קוריאני בשם לי אופן.

מתי כדאי לתזמן טיול מאורגן ליפן?

טיול מאורגן ליפן הוא חוויה מוצלחת מאוד בין מרץ למאי כשבישראל אביב וגם בארץ השמש העולה פורחים עצי הדובדבן ומוסיפים עוד קסם לחוויה. גם בספטמבר ואוקטובר יפן מתאפיינת בגוונים מרהיבים – צבעי השלכת, ובפרט במקדשים ובפארקים. היתרון הגדול של הסתיו הוא מזג האוויר הנוח אבל מצד שני הימים קצרים יותר. בקיץ יש לא מעט גשם ברחבי יפן ואילו החורף עלול להיות קפוא.