החלטתם לייבא רכב ביבוא אישי מחו״ל? לפניכם כל המידע על התהליך, התנאים והמיסים הכרוכים ביבוא רכב לישראל

 

אתם חולמים כבר הרבה זמן לייבא רכב מחו״ל לישראל. זאת, מכיוון שהמחיר של הרכב בחו״ל זול יותר לעומת המחירון של הרכב בארץ, או מכיוון שדגם הרכב לא נמכר בישראל כלל. כך או כך, יבוא אישי של רכב הוא תהליך הכרוך בבירוקרטיה, ועליכם לשים לב לכל החוקים וההנחיות. אז אם יבוא אישי מעניין אתכם, הנה כל מה שחשוב שתדעו.

למי מותר לבצע יבוא אישי של כלי רכב?
אם ברצונכם לייבא רכב לישראל, על הרכב לקבל אישור יבוא מטעם משרד התחבורה. עליכם להיות בעלי רישיון נהיגה תקף בישראל לסוג הרכב אותו אתם רוצים לייבא, ויש לשים לב שלא חלפו יותר משנתיים מהמועד בו הרכב יוצר. בנוסף לכך, ניתן לייבא רק רכב אחד לישראל בפרק זמן של שנה. אם אתם תושבים חוזרים ושהיתם בחו״ל יותר משנתיים, אז אתם רשאים לייבא רכב כל עוד לא חלפו יותר מ-48 חודשים ממועד ייצור הרכב, כל עוד אתם מעל גיל 17, ובתנאי שהרכב יובא לישראל לא יאוחר מתשעה חודשים מהמועד בו חזרתם לארץ.

כיצד מחשבים את המס על היבוא?

יבוא רכב לישראל מצריך תשלום מס קניה, מכס ומע״מ. המיסים על יבוא הרכב מחושבים לפי ערך הרכב, שער המטבע ביום התשלום, סוג הרכב ובהתאם למדינה שבה יוצר הרכב. דעו שאם מדובר במדינה שיש לה הסכם סחר עם ישראל אז המיסים יהיו נמוכים יותר. מדינות אלו הן בין השאר מדינות האיחוד האירופי, ארצות הברית, טורקיה, מקסיקו, קנדה ומצרים. בנוסף לכך, במידה ומחירו של הרכב עולה על 300 אלף שקלים, עליכם לשלם מיסוי על רכבי יוקרה לפי הנוסחה הבאה: מחיר הרכב כפול 20 אחוז לחלק למחיר הרכב. חשוב לדעת כי מסכום מס הקנייה יופחת סכום מסוים בגין מיסוי ירוק, זאת לפי דרגת זיהום האוויר של הרכב. בנוסף, לפי רמת האבזור של הרכב תשלמו פחות מס קנייה.

תהליך היבוא

יבוא אישי של רכב עלול להיות תהליך ארוך ומייגע. לכן, מומלץ להיעזר בחברה המתמחה ביבוא אישי שתוכל להקל על התהליך ולזרז עניינים. החברה תאתר עבורכם את רכב החלומות שלכם בחו״ל. לאחר מכן, נציגי החברה יעבירו את הרכב הנבחר בדיקות במכון מורשה. בסיום הבדיקה תקבלו דו״ח הכולל חוות דעת מקצועית המפרטת את מצב הרכב.

החלטתם לייבא את הרכב לישראל?

החברה תדאג עבורכם לכל הלוגיסטיקה הכרוכה בשילוח הרכב לארץ. היא תטפל במסמכים, תנפיק שטרי מטען, תדאג לעלייה מהירה של הרכב לספינות המטען ולביטוח הובלת הרכב. עם הגעת הרכב לנמל ישראל, החברה תספק את כל המסמכים הנדרשים לשחרורו כמו רישיון יבוא, רישיון נהיגה תקף, חשבון מכר מקורי, העברות מט״ח לחו״ל, טופס 21 הצהרת יבואן רכב ביבוא אישי, כתב הרשאה לסוכן, טופס 139 ממולא וחתום על ידי היבואן וייפוי כוח. לאחר תשלום המיסים, הרכב יעבור בדיקה בשנית ולאחר יום או יומיים הוא ישוחרר מהנמל. משאית מטעם החברה תאסוף את הרכב שלכם והוא ימסר לידכם.

לעוד פרטים ומידע על תהליך יבוא רכב אישי לישראל בקרו את קבוצת 2048 בקישור הזה.