עד לפני כמה שנים כל נושא עיצוב גינות שכלל בתוכו גם הקמה של בריכת שחייה, היה בעיקר נחלתם של האוכלוסייה העמידה, אולם בימינו דברים רבים השתנו וגם אנשים שהם פחות עמידים מסוגלים להקצות לעצמם בריכת שחיה ביתית. כל מי שמחזיק בשטח גדול של אדמה בשטח הבית שלו, ימצא לנכון היום ליהנות גם מבריכת שחייה מעוצבת שתעניק הרבה הנאה, יופי ואיכות חיים. במאמר לפניכם נרחיב אודות היתרונות של עיצוב גינות פרטיות עם בריכות שחיה ובמה זה כרוך.

כלים

 

היתרונות של בריכת שחייה בגינה

לבריכת שחיה ביתית שאותה מקימים בגינה יש שלל יתרונות. לפני הכל היא תשדרג את חווית האירוח שלכם, היא תשמור על כושר גופני בקרב כל אחד מהדיירים שישחו בה להנאתם מדי יום, ובנוסף, הדיירים ייהנו מנוף מרהיב וגם מרוגע ושלווה שמשרה גינה עם מים שמשתקפים ממנה. כל עיצוב גינות שמכיל בתוכו בריכת שחייה, ישפיע רבות על החזות של הגינה שכן יצטרפו לכך אביזרים נלווים שמותאמים לגינה עם בריכה, כמו משטח דק, צמחייה, פרגולה, מדשאה ועוד.

כבר לא מדובר בסמל סטטוס 

כאמור, בעבר עיצוב גינות עם בריכות שחיה סומנו כסמל סטטוס למעמד ויוקרה, מאחר שבריכות הוקמו רק מבטון, מה שנחשב לתהליך הקמה יקר במיוחד. אולם כיום, יש בשוק הבריכות מנעד של חומרי גלם מהם מייצרים בריכות, מה שמוזיל בצורה משמעותית את עלות ההקמה, כמו בריכה מתועשת שמגיעה מוכנה היישר מהמפעל. את הבריכות המתועשות אפשר להקים על האדמה עצמה או להטמיע אותן עמוק בקרקע, כמו בריכה מבטון רק בעלות נמוכה פי כמה.

היתרונות של בריכה מבטון 

בריכת בטון מסגירה את יתרונה כבר בשם. הבריכה עשויה מבטון שהוא חומר גלם חזק שמוטמע עמוק בתוך האדמה. אפשר לחפות אותה במגוון חיפויים כמו אריחי קרמיקה, אבנים, פסיפס וכדומה. היתרונות שלה הם, שהיא ניתנת לכל עיצוב בו נחפוץ, מדובר בבריכה עמידה לשנים ארוכות וניתן להוסיף לה דקורציה ותוספות במהלך השנים. מלבד החיסרון שמדובר בבריכה יקרה, לבריכה זו יש להוציא גם היתר בריכה פרטית.

בריכה מתועשת

בריכות מתועשות הן פחות עמידות לעומת הבריכה עשויה מבטון והן מגיעות בשלל דוגמאות אך ללא פסיספס. נכון שבריכה מבטון יכולה להחזיק שנים ארוכות ולהראות מעוצבת למשעי, אולם גם בריכות מתועשות יכולות להראות כך במידה ותשקיעו בעיצוב ובכל התכנון שלהן. היתרון העיקרי של בריכה מתועשת נעוץ במחיר שלה ובאופציה של הקמה בזמן קצר יחסית. לכן כל מי שמעוניין לספק לגינה שלו מראה של עיצוב גינות יוקרה עם בריכת שחייה מרהיבה לצד דשא, צמחייה וגינה פורחת בעלויות סבירות, יכול בהחלט ליהנות מבריכה מתועשת.

מה לגבי היתר בנייה של בריכת שחייה בגינה?

 יש צורך בהיתר בנייה אולם לא בכל סוג של בריכה. על פי חוק התכנון, אדם שמקים בשטח ביתו מבנה שהוא קבוע, מחויב בהוצאה של היתר בנייה, כך גם לגבי הקמת בריכת שחייה ביתית. יחד עם זאת, בכל מקרה של בריכה חפורה- אזי יחויבו הדיירים בהוצאת היתר בנייה. משמע שכל בנייה של בריכת קבע - תאלץ גם היתר בנייה. אולם בריכה שמונחת על פני הקרקע כמו בריכות אינטקס מיניהם, לא תדרוש הוצאת היתר.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה - ערן לוינסון – מתכנן ומעצב גינות
054-5228882  eran@omanuthagina.co.il