מי שעוסק ספורט על בסיס קבוע, ודאי יודע כי שני אנשים בעלי נתונים דומים יכולים לעשות את אותו אימון גופני באותם התנאים, אך לכל אחד מהם תהיה תגובה פיזית שונה. ישנם לא מעט פרמטרים שמשפיעים על התוצאה כמו: כושר, מצב פיזיולוגי של הגוף ועוד. על מנת לבצע ניטור מוצלח ואמין, ולשפר את ההישגים, נהוג לעשות שימוש בשעון דופק איכותי. שעון דופק מכיל מוניטור, אשר בודק ומציג את קצב הלב במהלך האימון. במהלך הפעילות קצב הלב משתנה, אך ניתור איכותי יכול לסייע לכם להבין כיצד להתנהג לאורך האימון כולו.

כלים

 

חברת סונטו (Suunto) הפינית חשפה במהלך תערוכת CES 2020 את ה-Suunto 7, שעון הספורט החכם והחדיש שלה, מה שמאפשר לה לבצע זינוק משמעותי בתחום שעוני הכושר החכמים, ומחזיר אותה לשוק השעונים כשחקן חזק בתחרות אל מול גרמין ופולר.

אילו חידושים ניתן לראות בשעון סונטו 7

שעון ה - Suunto 7 החדש שהשיקה החברה את פועל באמצעות מערכת ההפעלה Wear OS של גוגל, מה שהופך אותו לשעון חכם בדגש על תחום הכושר. השעון מתממשק באופן חלק עם הטלפון החכם, מציג מגוון רחב של התראות, ומאפשר להוריד מגון אפליקציות מהחנות של גוגל ישירות אל השעון. ניתן לעדכן גרסה באמצעות שימוש ב WiFi בלבד, ובאופן עצמאי ללא צורך בחיבור חוטי כפי שהיה נהוג בשעונים הישנים של החברה.

מעבר לכך שמדובר בשעון ספורט יפה וייחודי, השעון עצמו מכיל גוף פוליאמיד (Polyamid) בעל מסגרת פלדה במשקל קל של 70 גרם. המסך מסוג AMOLED, מגיע בגודל 1.39 אינץ’ ומצופה בזכוכית גורילה גלאס 3, על מנת להעניק לו את ההגנה הטובה ביותר. תצוגת הטאצ׳ היא מהדור המתקדם והחדש ביותר, מה שמאפשר הצגה חדה צבעונית של הנתונים. יחד עם זאת, השעון מצוייד במעבד מתקדם שמאפשר לזמן הסוללה לעמוד על עד 12 שעות במצב GPS או עד 48 שעות בשימוש סטנדרטי.

השעון החדש מבית סונטו כולל בתוכו התקן GPS מובנה, ברומטר וחיישן למדידת הדופק ישירות מפרק כף היד. השעון עמיד למגוון פגעי מזג האוויר, והוא עושה שימוש באפליקציית ספורט מקורית של חברת סונטו, כך שאינכם מחויבים לאפליקציות של גוגל במקרה הזה. השעון מאפשר ניתור של מגוון רחב של סוגי פעילויות כולל ריצה, רכיבה על אופניים, סקי וגלישה, וכמובן מאפשר הורדת מפות ישירות לשעון. השעון מאפשר לבצע ניווט במצב לא מקוון של כ- 15 פעילויות ספורט שונות באמצעות מגוון מפות חום יעודיות של החברה, וכך הוא מנווט במסלולים השונים גם ללא חיבור לרשת האינטרנט.

לסיכום, חברת סונטו הכריזה על שעון כושר חכם וחדשני, כאשר החיבור שלה לגוגל מאפשר נוחות ועמידה בקדמת הטכנולוגיה של שעוני הכושר החכמים. השילוב בין שעון ספורט מתקדם לשעון חכם מאפשר למשתמשים לקבל את המיטב מכל העולמות.