ספות הן מסוג הפריטים שיכולים ללוות אותנו במשך שנים ארוכות וטובות. אנחנו יושבים עליהן עם כל בני המשפחה וצופים בטלוויזיה, מנמנמים עליהן בין אם במודע ובין אם לא בשעות הערב המאוחרות, ופשוט רואים בהן כפריט שמוסיף כל כך הרבה חן ועיצוב למראה הכללי של סלון הבית.

כלים

 

אך כאשר מדובר בפריט שמלווה אותנו לאורך שנים, וכל שכן כזה שעליו אנחנו יושבים במשך שעות ארוכות, ימים אחרי ימים, הרי שהספות נוטות לצבור לכלוכים קשים שאט אט הופכים לכתמים עקשניים. כיצד ניתן למנוע את הופעתם של הכתמים? להלן מספר טיפים חביבים וביתיים שיכולים לסייע במלאכה.

שאיבת אבק ללא שפורפרת

מקפידים לשאוב את האבק מן הספה? אל דאגה, אין מדובר בפעולה פסולה אשר יכולה להזיק לספה, אך בהחלט מוטב לדעת כיצד לעשות זאת בצורה נכונה.

לשואב האבק יש שפורפרת דמוית מטאטא אשר מאפשר לגרוף את האבק מן הרצפה, ללכוד אותו ולשאוב אותו מעלה אל שק היניקה. ועם זאת, שימוש במטאטא זה על גבי הספה, רק מצמיד לכלוכים חדשים אשר חודרים היטב אל תוך הבד ואט אט יוצרים כתמים חדשים. וודאי שאתם לוקחים השראה מן השואבים האימתניים שיש בידיהן של חברות ניקוי ספות וריפודים למיניהן, אך לרוב מדובר בשואבים שאינם כוללים סיבים המותירים אבק או כתמים.

מניעת אור יום ישיר על הריפוד

אין כמו לרבוץ על הספה בתוך אמבטיית שמש שקורנת מתוך החלון. אך מוטב לתכנן מראש את מיקום הספה ולהקפיד על כך שהיא לא תקבל "מנת שמש" חביבה יתר על המידה. קרני השמש הבוהקות יכולות לפגום בריפוד ולהוביל לדהייה מוגברת של הבד. כתמים אלו אף יכולים להיות בעייתיים גם עבור מנקי הספות המקצועיים ביותר, וזאת כיוון שאין מדובר בכתם חיצוני, כי אם בדהייה טבעית של צבע הבד.

שימוש במברשת ייחודית

ניתן לרכוש מברשת עם זיפים נוקשים אשר יוכלו להסיר את הכתמים העקשניים. מוטב להיעזר בחומרי ניקוי יעילים ולהיוועץ עם איש מקצוע באשר לחומר המתאים לניקוי ספות בד בלבד. דעו כי שימוש במבקשת שכזו על ספות עור יכולה להסיר את העור, להוביל לשריטות ואף לגרום לנזק בלתי הפיך. השתמשו במברשת אך ורק עבור ניקוי הספה והקפידו שלא לעשות בה כל שימוש נוסף. באופן הזה, תימנעו את הימצאותם של לכלוכים שונים בזיפי המבקשת אשר יעברו אל בד הספה.

הימצאות חיות מחמד

אוהבים שהכלב או החתול שלכם נמצאים יחד אתכם על הספה? אין עם זה כל בעיה, והרי שלכל אחד ואחת מאתנו העדפות שונות, אך חשוב להקפיד להסיר את שכבת הפרווה שנושרת ונותרת על הריפוד. זאת מכיוון שפרוותם של בעלי החיים (וגם שיער האדם), נוטים לצבור שומנים המופרשים באופן טבעי מן העור. שומן זה עושה את דרכו עד מהרה אל הריפוד של הספה. הסירו בעדינות את הפרווה עם רולים דביקים שניתן לרכוש בכל חנות.