כולנו מפחדים מקרינה ויודעים שבמינון מסוים היא אף עלולה להזיק לנו.

כלים

 

אנחנו דואגים להגן על עצמנו מפניה כאשר אנחנו מדברים בנייד, במהלך צילומים רפואיים וכשאנחנו שומעים שאחת מחברות הסלולר מתעתדת להקים אנטנה בקרבת מקום המגורים שלנו, אנחנו אף מסוגלים אפילו לצאת ולהפגין נגד זה.

מה שרובנו בודאי לא יודעים זה שקרינה נפלטת מהרבה מאוד מכשירי חשמל בבית, חלק מהמכשירים פולטים קרינה באופן קבוע, בד"כ קרינה שאינה מסוכנת, אך חלק מהמכשירים (הישנים שלנו בעיקר), עלולים לפלוט קרינה חזקה יותר שעלולה לגרום לנזק ועלינו לדעת כי נדרש לבדוק מכשירים אלה ולהחליפם במידת הנדרש.

קבלו מורה נבוכים לגבי מכשירי החשמל בעלי הקרינה המרבית אליהם צריך לשים לב

תנור חימום

כל תנורי החימום הקיימים בשוק פולטים קרינה שעלולה להיות מסוכנת לדיירי הבית וזאת אחת הסיבות המרכזיות שבגללן מומלץ לחמם את הבית עם מזגן, עובדה זו יכולה אפילו לחסוך לכם בחשבון החשמל. אם בכל זאת אתם מחליטים להשתמש במכשור זה, שמרו מרחק של 1.5 מטר לפחות מהתנור.

סדין חשמלי

לא מומלץ לישון עם סדין חשמלי מכיוון שהוא פולט קרינה ברמות גבוהות באופן יחסי, בעיקר כאשר הוא מתבלה. ותרו עליו או חממו את המיטה לפני הכניסה אליה ואז תכבו.

ארון חשמל ביתי

הקרינה הנפלטת מארון חשמל ביתי היא יחסית גבוהה לכמות המרכיבים הנמצאים בתוכו. עדיף למקם חדרי שינה במרחק של לפחות 5 מטר מארון החשמל.

חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי מייצר שדה מגנטי כאשר הוא פועל, מכיוון שכך עדיף להפעילו בלילה כשבני הבית ישנים. בכל מקרה בדקו עם החברה שמתקינה את החימום כי רמת הקרינה עומדת בתקנות המשרד לאיכות הסביבה.

האם קרינה ממכשירי חשמל מסוכנת לבריאותנו?

עם העלייה ברמת החיים והתפתחות הטכנולוגיה, עלה מספר מכשירי החשמל הנמצאים בסביבתנו ונעשים לא מעט מחקרים על השדה האלקטרו מגנטי שהם מייצרים ועל השפעתם על רקמות גוף האדם.

בדו"ח של הועדה הבינלאומית לקרינה בלתי מייננת נקבע שמתחת ל-4000 גאוס אין סכנה בריאותית ישירה מקרינה אך בשל סכנות עקיפות היא ממליצה שלא להיחשף לשדה מגנטי בערך גבוה מ 5 גאוס.

לדו"ח הועדה המלא     לדו"ח הועדה המקוצר

ביצוע בדיקות קרינה ייעודיות ע"י מהנדס מוסמך מטעם המשרד להגנת הסביבה

הבדיקות נעשות ע"י אינג’ ליאור ברסלר, מהנדס חשמל ואלקטרוניקה, בודק מוסמך מטעם המשרד להגנת הסביבה ויועץ קרינה לרשויות, מוסדות וחברות. אנו מתמחים בייעוץ ומדידות קרינה בלתי מייננת (אלקטרומגנטית) וחשמלית, באישור ופיקוח המשרד להגנת הסביבה.