רבים מאיתנו לא יודעים כמה יתרונות יש לכרטיס נטען כדרך תשלום מועדפת. על מנת להבין מדוע כל אחד יכול להיעזר בכרטיס נטען בצורה כזאת או אחרת, נתחיל בהסבר כללי על מה זה כרטיס נטען. איך זה עובד. למה הפתרונות שקיימים כרגע לא מספקים את אותן היתרונות, ועוד.

כלים

 

אז מה זה כרטיס נטען?

כרטיס נטען הוא כרטיס מגנטי שמאפשר שימוש רגיל, ממש כמו בכל כרטיס אשראי אחר. אתם ממלאים אותו מראש, באחת מתחנות הטעינה שקיימות עבור הכרטיס הספציפי בו אתם משתמשים. לרוב, אפשר להעביר כספים באפליקציה, מזומן, ועוד מגוון דרכים אשר קיימות היום. לאחר שהפקדתם כספים תוכלו להשתמש בו לכל מטרה שבה הייתם משתמשים בכרטיס אחר.

איך זה עובד ?

מפקידים כסף, כפי שרשום למעלה. לרוב מהירות ההפקדה מהירה מאוד, ומיידית. אך לעיתים תהליך זה עשוי לקחת עד מספר שעות, בהתאם לכרטיס שרכשתם. אנו ממליצים תמיד על כרטיס שנטען בצורה מיידית, כך תוכלו להשתמש בו באופן שוטף ולסמוך עליו שיעבוד בשבילכם תמיד.

איפה משתמשים בכרטיס נטען?

השימושים בכרטיס משתנים בהתאם לכרטיס הנבחר. יש לשים לב שהשירות הרצוי אפשרי עם הכרטיס שרוכשים, טרם הרכישה. להלן רשימת השימושים הנפוצים ביותר:

שימוש לרכישות בעסקים – הכרטיסים הנטענים הנצופים ביותר לרוב עובדים עם חברות האשראי הגדולות. במידה ועל הכרטיס שלכם קיים לוגו של חברת אשראי עולמית מוכרת, סביר להניח שכל המקומות אשר מקבלים את אותה חברת אשראי, יקבלו את הכרטיס שלכם. בכרטיס נטען אפשר להשתמש לצורך רכישות בעסקים גם בחו"ל. בהתבסס על אותו עיקרון, של חברות האשראי העולמיות.

משיכת כספים בבנקט – במרבית הכרטיסים הנטענים אפשר להשתמש על מנת למשוך כספים בבנקט, משמעות הדבר היא שאתם לא צריכים להסתובב עם סכומי מזומן גדולים עליכם, אתם יכולים תמיד למשוך מהכרטיס בקלות, כפי שהייתם עושים עם כל כרטיס רגיל.

ומה לא ניתן לעשות עם הכרטיס?
לא ניתן להשתמש בכרטיס נטען על מנת לרכוש מוצר בתשלומים. הסיבה היא פשוטה, אם לא יהיה כסף בכרטיס העסקה לא תעבור, ולכן לא מאפשרים זאת. בנוסף, לא כל בתי העסק יאשרו הוראות קבע מכרטיסים אלו, תלוי כרטיס. ובכל הכרטיסים אי אפשר להכנס למינוס.

למה כרטיס נטען יכול להועיל לכל אחד?

דבר ראשון הוא שכרטיס נטען מאפשר לנו לשלוט על ההוצאות שלנו. אנחנו יודעים בדיוק מה נכנס ומה יוצא. ואם הכרטיס ריק אף אחד לא יכול לחייב אותנו.

בנוסף כרטיס נטען הוא כרטיס חוץ בנקאי, היתרונות של פתרון חוץ בנקאי הוא שלא משנה מה המצב שלכם בבנק, החברות האלו תמיד יתנו לכם דף חלק לעבוד איתם. בנוסף, השליטה בידיים שלכם ולכן קשה מאוד להיכנס למעגל של חובות כפי שלעיתים קורה עם חברות האשראי והבנקים.

מה עוד חשוב לדעת על כרטיס נטען?

השימוש השוטף בכרטיס לרוב מאוד נוח ופשוט. לרוב הכרטיסים הקיימים היום בשוק אפליקציה נוחה אשר מראה לכם מה המצב בחשבון, מה הוצאת ומתי, ועוד.

הכרטיסים החדשים מאפשרים להעביר כספים ישירות מכרטיס לכרטיס, בדומה לאפליקציות התשלום אשר מוכרות לכולנו היום. ההבדל הוא שהכספים עוברים בין חשבונות הכרטיס הנטען ללא מעבר דרך המערכת הבנקאית

שימוש נפוץ נוסף לכרטיס נטען הוא המרות מט"ח. אנו תמיד משלמים עמלה על המרות מט"ח. בין אם זה אצל החלפן המקומי או בחברת האשראי בעת השימוש בכרטיס בחו"ל. כרטיס נטען פעמים רבות יאפשר לכם לבצע המרת מט"ח בתוך המערכת, ולפעמים בשערים נוחים מאוד. כדאי לבדוק זאת.

לסיכום, כרטיס נטען מאפשר שליטה ונוחות מעקב אחר הוצאות וההכנסות שלנו. בנוסף מגן עלינו מפני כניסה לחובות. חשוב לבדוק מראש הכרטיס שאתם בוחרים באמת מתאים לפעולות שאתם רוצים לבצע אתו. בהצלחה.