כ-70% ממשקל הגוף שלנו הם מים. מים הם גם מקור החיים, והמרכיב החיוני ביותר בתזונה של כל אחד ואחת. כולנו מודעים לצורך לשתות כמות מספקת של מים (בהמשך תמצאו הסבר מפורט לגבי חישוב הכמות האופטימלית) – אבל לא תמיד מצליחים לתרגם את ההבנה לפעולה. קולר מים עוזר לנו לשתות מדי יום את כל הכמות הרצויה לנו (ובנוסף הוא תורם גם לעיצוב המטבח בזכות מראה עכשווי ושובה לב).

כלים

 

הפחתת הסיכון להיווצרות עצירות

הסיבה הראשונה שבגללה חשוב להרבות בשתיית מים היא שמרכיב זה בתזונה משפר את פעילות מערכת העיכול ומפחית מאוד את הסיכון להיווצרות עצירות. איבר ספציפי שתלוי בשתייה נכונה הוא הכליות, שבין השאר מפרישות דרך השתן פסולת. שתייה מועטה עלולה להוביל לאבנים בכליות – חוויה מפוקפקת מאוד.

אנטי אייג'ינג ושמירה על משקל תקין

קולר מים, ובזכותו שתיית כמות המים המומלצת מדי יום, מסייע גם להשגת מראה חיצוני מרשים. ראשית, המים שומרים על עור הפנים שלנו ומאטים תהליכי הזדקנות (בזכות הלחות בתאי העור), ושנית, בלא מעט מקרים ישנו בלבול בין תחושת רעב לתחושת צמא, ולכן שתיית מים מפחיתה גם אכילה מיותרת ועודף משקל (שעלול להיות בעייתי מבחינה בריאותית).

מינימום כאבי ראש

התייבשות, כולל חלקית, היא אחד הגורמים העיקריים לכאבי ראש. גם במקרה זה הנזק כפול, שכן מעבר לתחושה הלא נעימה נוצר קושי של ממש לתפקד באופן תקין – כולל הפסד ימי עבודה יקרים.

המים מקטינים גם את הסיכון להיווצרות כאבי מפרקים, וכשיש כאלה כאבים את עוצמתם. המנגנון הוא שמירת רקמות הסחוס רכות וגמישות, ולמעשה תרופות נגד כאבי מפרקים מבוססות על עובדה זו – ומגבירות את היכולת של הסחוסים לספוג מים (ומן הסתם השתייה בכמות הרצויה מספקת את המים החיוניים).

כמה מים צריך לשתות ביום?

חשוב להדגיש ששתיית מים הכרחית גם כשלא מרגישים צמא וגם כשנמצאים במזגן ולא מזיעים (ומן הסתם גם בחורף). לבני 20 ומעלה ההמלצה היא לשתות 3 ליטר ביום, לנשים בגילאים אלה הכמות המומלצת היא 2.2 ליטר, ואם הן הרות או מניקות – מעט יותר. בגיל ההתבגרות הכמות הרצויה היא 2.6 ליטר לבנים ו-1.8 ליטר לבנות, ובגילאים מוקדמים יותר, כלומר 9-13, נדרשות כ-8 כוסות ליום. למי שמבצע פעילות ספורטיבית כדאי להגדיל את הכמות וכך גם במקרים של חשיפה מרובה לשמש.

קולר מים גם למגזר הדתי

חשוב להדגיש שמתקני המים מתאימים גם למגזר הדתי ויכולים למלא את תפקידם החשוב גם בשבתות. לשם כך יש להצטייד באחד הדגמים של מיני בר לשבת – קולר מים שבזכות טכנולוגיות חדשניות יכול לספק את כל המים הרצויים מכניסתה של השבת ועד לצאתה גם מבלי שבני הבית יצטרכו לבצע פעולה אקטיבית, כך שאין חשש לחילול שבת.