ועדת המכרזים של רשות מקרקעי ישראל הכריזה על חברת ג.ז. מדף 21 בע"מ" (בהחזקת קנדה ישראל ופאנגייה ) כזוכה במכרז להקמת 240 יח"ד למגורים בשילוב של מסחר, משרדים ומלונאות במתחם המיתולוגי של בית החולים שערי צדק הישן בירושלים למעלה מ 512 מליון ש"ח , תשלם חברת ג.ז. מדף 21 בע"מ  עבור קרקע מתחם שערי צדק אותו שווקה רשות מקרקעי ישראל לפני מספר חודשים ערב פרוץ מגיפת הקורונה . מדובר בקרקע הסמוכה לפרוייקט רובע הכניסה לעיר שיהפוך לרובע עסקים מהבולטים בישראל, בהשקעת מיליארדי שקלים. הרובע יתפרס על פני שטח של כ-300 דונם והוא צפוי להוסיף עוד כ-60,000 מקומות עבודה חדשים לבירת ישראל.

הדמיה
הדמיה

הרובע החדש יכלול בינוי של 20 מגדלים בני 18-24 קומות לשימושי תעסוקה, מסחר, מגורים, תיירות, מלונאות, פנאי ותרבות לצד שטחי ציבור, ירוקים וחכמים.

האזור כולו יהפוך, בשנים הקרובות, למרכז התחבורתי המוביל, המתקדם והגדול בישראל ובו תחנת רכבת מהירה למרכז הארץ, ארבעה קווי רכבת קלה, תחנת אוטובוסים מרכזית, שבילי אופניים ועוד.

מתחם הקרקע בו זכתה חברת ג.ז. מדף 21 בע"מ" (בהחזקת קנדה ישראל ו), הציע זכויות חכירה לחמישה מגרשים לבניית 240 יחידות דיור למגורים, בשילוב מסחר, מלונאות ומשרדים במתחם בית החולים שערי צדק הישן בירושלים.

מגרש מס' 1 : על המגרש בנוי מבנה בית החולים "שערי צדק" המבנה לשימור וסביבו חצר מטופחת. המגרש מיועד לבניית כ- 50 חדרי מלון, אולמי כינוסים ואירועים, שטחי מסחר ושימושים נלווים למלון, אשר יבנו בהתאם לתקנים הפיזיים של משרד התיירות.

מגרשים מספר 2-3 : מיועדים לבניית מגורים, בכל מגרש יבנו 120 יח"ד אשר יוקמו במגדלי מגורים בני 24 קומות. מסחר בחזית מסחרית ושימושים נלווים לרווחת הדיירים והציבור כגון: בתי קפה, מסעדות, בנקים, מרפאות, חדרי כושר ועוד.

מגרש מס' 4 : מיועד לתעסוקה, מסחר, מלונאות, שטחי ציבור לקהילה/תרבות ופנאי/רווחה בהיקף של כ- 4000 מ"ר (שטחים אלו ייבנו בתאום עם עיריית ירושלים, כמפורט בתנאי המכרז)

מגרש מס' 5 : מיועד למסחר, משרדים ותעסוקה.

כל חמשת המגרשים שווקו כחטיבה אחת ליזם אחד. עם הזוכה במכרז ייחתם חוזה חכירה ישירה (ללא הסכם פיתוח) לתקופה של 98 שנים עם אופציה להארכה לתקופה נוספת של 98 שנים בתנאים שיהיו נהוגים ברשות מקרקעי ישראל במועד החידוש.

יצויין כי חלק מהמגרשים נשואי המכרז נמצאים על ציר הרכבת הקלה. על פי "מדיניות הבניה לאורך ציר הרכבת הקלה" שהתקבלה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, ניתן יהיה לאשר זכויות בניה נוספות למגרש/מגרשים בתחום התכנית באמצעות תכנית מפורטת שתובא לאישור ועדות התכנון המוסמכות, כמפורט בתנאי המכרז.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: " ריבוי מגישי ההצעות במכרז מביע את האמון של חברות הנדל"ן בכלכלה הירושלמית ההולכת ומתפתחת. תוספת מאות יחידות הדיור, בתוספת של מתחמי מסחר, מלונאות ותעסוקה על ציר הרכבת הקלה היא תוספת משמעותית לעיר שתחזק אותה ותפתח את כלכלתה. בשנים הקרובות נמשיך ונקדם בניה בכל חלקי העיר ונמשיך לצמצם את פערי הביקוש"

מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שמרון: מדובר בהצלחה גדולה לשיווק הקרקע הייחודית בידי מנהל מרחב ירושלים ברמ"י , אסף רפלד. הנדל"ן תורם אחוז משמעותי לתל"ג של ישראל ואין ספק ששיווק מוצלח זה יתרום לצמיחת המשק בימי משבר כלכלי ובריאותי.

זהו מכרז נוסף בתוכנית הגדולה לשינוי פני הכניסה לבירת ישראל. מכרז זה מוסיף שטחי מסחר ותיירות משמעותיים לצד תוספת מאות יחידות דיור שירושלים זקוקה להן. יצויין כי מימוש הסכם הגג בירושלים מתנהל בקצב משביע רצון בזכות ההירתמות ושיתוף הפעולה המצוין עם ראש העיר ירושלים. מכרז זה הינו צעד משלים אשר מגדיל ומפתח את שטחי התעסוקה בעיר

להלן נתוני המכרז:

tavla 823c5