תקופת ההיריון מאופיינת בשינויים פיזיים רבים בגופה של האישה: העלייה במשקל, הבטן הגדלה משבוע לשבוע, הגב התחתון שנכנס פנימה עם התקדמות ההיריון, התנפחות כלי הדם בגוף ולעיתים גם בצקות במקומות שונים בגוף.

כלים

 

כל אלו משפיעים באופן ניכר על היציבה הכללית בגוף, ובנוסף – על מנח הרגליים ומבנה כפות הרגליים, שהופכות להיות הנושאות העיקריות בעומס הגוף שמעלה במשקלו ומשנה את צורתו עם התקדמות ההיריון. מצד שני – כפות הרגליים והרגליים, מתפקידן כחלק התחתון ביותר בגוף וכנושא משקלו, משפיעות באופן ניכר על נוחות האישה בזמן ההיריון, גמישותה, יציבותה ואפילו הרגשתה הכללית.

תלונות שכיחות

הרבה מתלונות הנשים במהלך ההיריון נסובו בענייני הגב והרגליים. כתוצאה מהתקדמות ההיריון, הבטן הגדלה מהווה את מרכז הכובד בגופה של האישה, והגב התחתון "נמשך" פנימה. במצב של מנח רגליים לא תקין, כאבים בגב התחתון, בברכיים ובכפות הרגליים יורגשו ביתר שאת.

בעיות אחרות

לחלק מהנשים, תקופת ההיריון מעוררת בעיות בכפות הרגליים שלא היו קיימות קודם לכן או מחמירה בעיות קיימות. להלן כמה מהן:

פרונציה – מצב שבו המשקל הגדול על הרגליים והברכיים מוביל לקריסה של כפות הרגליים כלפיי פנים. כף הרגל "משתטחת" יותר והרגליים נראות כאילו מתקשות לשאת את המשקל. מצב מתמשך של פרונציה יכול לגרום לכאבים כללים בכף רגלה של האישה ההרה או לדלקות חוזרות ברצועה הפלנטרית.

פלטפוס – קשת אורכית שטוחה בכף הרגל. לעיתים מדובר בבעיה שהייתה קיימת עוד קודם ההיריון, אך עם התקדמותו היא הוחמרה. מצבי פלטפוס גורמים לעיתים לכאבים לאורך צדן הפנימי של כפות הרגליים ואף למצבי "דורבן" בעקב הרגל.

ורידים בכפות הרגליים – תופעה נפוצה אך עלולה להחמיר עם כל הריון נוסף, ונובעת מעומסים על כפות רגליים שהמבנה שלהן אינו מאפשר מנח נכון של הרגל.

בצקות – גם הן נגרמות עם התקדמות ההיריון. מצבים שונים של בצקות עשויים לגרום לאי נוחות רבה בזמן ההליכה או בעת לנעילת נעליים סגורות, שכבר אינן תואמות את מידת כפות הרגליים.

מדרסים בזמן הריון: פתרון נוח, מהיר ויעיל

לצורך טיפול בבעיות הללו בעת ההיריון יש צורך בפתרון שייתן מענה מהיר כמו גם נוחות מירבית לאישה. מדרסים לנשים בהריון, המיוצרים בהתאמה אישים לכף הרגל יכולים לתת מענה לשלל סוגי בעיות וכאבים שצצים בכפות הרגליים, או לבעיות משניות הנוצרות כתוצאה מעומסים שונים בעת ההיריון כגון כאבי גב תחתון, כאבי ברכיים ועוד.

המטרה בזמן ההיריון היא לאפשר כמה שיותר נוחות בפרק זמן קצר. מדרסים איכותיים מסוג זה מיוצרים לאחר מדידות שונות של כפות הרגליים, תוך התאמת חומרים מותאמי-הריון מהם יהיו מיוצרים המדרסים, זאת על מנת להקל על העומס בעת עמידה או הליכה, ולאפשר הרגשת נוחות בתוך הנעליים לאורך זמן.

המדרסים מיוצרים בהתאם לסיבות הפנייה של האישה: לאישה הסובלת מכאבים בכריות הקדמיות של כף הרגל יותאמו מדרסים עם ריפוד מתאים בקדמת המדרס, לאישה הסובלת מכאבים בעקב הרגל יותאם מדרס עם כרית באזור העקב ולאישה הסובלת מפלטפוס יותאמו מדרסים עם קשת יציבה להגבהת הקשת הכף-רגלית. בנוסף, היצרן לוקח בחשבון את התקדמות ההריון והשפעותיו השונות, צופה מראש בעיות עתידיות שעלולות להתעורר ומונע אותן מראש עם מידות מתאימות וריפוד מותאם למדרס.

לא מומלץ כלל להתעלם מהבעיות השונות שנוצרות בכף הרגל בעת ההיריון בתקווה שהם ייעלמו לאחר מכן – לעיתים עיוותים שונים כמו בוהן-קלובה (הלוקס ולגוס) או בעיות מבניות שונות בכף הרגל מסרבות לעזוב גם לאחר זמן ניכר מהלידה ועל מנת למנוע הופעתן של בעיות שלא היו קיימות – מומלץ לפנות לטיפול כבר עם הופעתם הראשונית של הכאבים.

צילום: פיקספיט מדרסים

מדרסי FixFeet: מענה מקצועי בזמן ההיריון

חברת Fixfeet הינה חברת מדרסי איכות, ששמה לה למטרה להביא את המענה המקצועי והחדשני ביותר בתחום המדרסים ללקוחותיה. החברה מבצעת סריקה תלת-מימדית של כפות הרגליים בשילוב מעל 7 אלף סנסורים, ומבטיחה אחריות שלא ניתן למצוא באף חברה אחרת, הכוללת ליווי מקצועי מלא, שירות תיקונים והתאמות לכל אורך זמן השימוש במדרסים ואף החזר כספי במידה והלקוחה איננה מרוצה מהתוצר. בין לקוחותיה של החברה גם אלפי נשים שנהנו מהמדרסים וממשיכות להשתמש בהם גם לאחר ההיריון, ומוכיחות את איכותו ואמינותו של המוצר לאורך זמן.

מוגש כשירות מטעם חברת אקטיביטק בע"מ – שיווק דיגיטלי מתקדם ופרסום תוכן איכותי