מקומות תעשייה רבים כמו חברות ומפעלים מהווים אתגר גדול עבור כל חברת ניקיון ואחזקה. הקושי הגדול הוא בניקיון של מגוון מוכנות, חללים גדולים ממוחשבים, פסי ייצור ומשטחים עמוסי סחורה ועוד. בנוסף, צריך להתאים את שיטת הניקיון לחומרים שקיימים במפעל, לגודל החללים בחברה גדולה או בית עסק ולעמוד בכל הסטנדרטים הנוקשים ביותר של בקרת איכות ובטיחות. המענה האידיאלי עבור ניקוי מפעלים יבוא לידי ביטוי בשימוש מכונות ייעודיות - מכונות לשטיפת רצפה שחוסכות בכוח אדם ובזמן ומותירות חלל נקי למשעי. במאמר זה נרחיב אודות מכונות אלה.

 

מגוון של מכונות לכל דרישה 

בעבר היה נהוג לשטוף ולנקות כל מקום באמצעות צוות מנקים שהיה מקרצף יחד חללים תעשייתיים גדולים ומסיים לאחר שעות ארוכות של עבודה סיזיפית. מאז הדברים השתנו וכיום יש שפע של מכונות שטיפה לתעשיה שמספקות מענה אידיאלי לכל התנאים ששוררים במקום ומצליחות לנקות כל חלל ציבור פתוח או סגור בצורה יסודית ביותר בזמן קצר וביעילות מרבית. מכונות רבות תגענה בצורות שונות כמו, מכונה על גלגלים, שהיא אופטימלית לניוד ושינוע בחלל ענק, מכונות שמצליחות להגיע למקומות גבוהים או אזורים צרים בחלל ועוד. כל מה שנותר לעשות בטרם תזמינו מכונות שטיפה לרצפות הוא להגדיר את מלוא הצרכים של החברה או המפעל, מה המטרות שלכם בכל הנוגע לניקיון ולאחר מכן למצוא את המכונה שעונה על כל הדרישות הללו.

חיסכון בזמן 

 אין ספק שההתקדמות הטכנולוגית המואצת בימינו גרמה להתייעלות של תהליכים רבים בשוק העבודה, כך גם מכונות שטיפה לענפים שונים בתעשייה חוסכות בכוח אדם רב ומאפשרות חסכון בזמן הניקיון. באמצעות מכונה שמקצרת את התהליך ומאפשרת חלל נקי תוך שלוש שעות מתחילת הפעולה, יכול כל מקום לחזור במהירות לשגרת יום עבודה. בנוסף, אפשר לשלב את השימוש במכונות אלה גם במהלך יום העבודה, או לסירוגין לתזמן את זמן הניקיון לשעות בהן העובדים עוזבים את החלל. החיסכון בזמן הוא קריטי לכל סוג של מקום עבודה ויש לו חשיבות כלכלית מהותית ביותר.

חוזק ועוצמה 

לכל מכונת שטיפה שמיועדת לניקיון במקומות גדולים יש מנוע חזק שמספק כוח גדול לקרצוף ושטיפה של הרצפה בחלל. החוזק והעוצמה ישנו בצורה ברורה את אופי הפעולה וישדרגו אותה גם במפעל שנחשב לגדול במיוחד. באמצעות המכונה אפשר לצחצח כל סוג של רצפה ולגבור על הלכלוך שהצטבר על משטח שיש לו טקסטורה חלקה או מחוספסת. כמו כן, מקומות מסוימים יבקשו לאחר ניקיון השטיפה לבצע פוליש והברקה על ידי מכונת פוליש. מכונות קרצוף תהיינה יעילות לאחר הניקיון היסודי והפעולה שלהן תעניק בעיקר ברק ומראה מחודש לגמרי לכל רצפת החלל.

בחירת מכונה בטיחותית ויעילה

המכונות מיועדות לניקוי במקומות תעשייתיים מאחר שיש להן כושר תמרון רב, על ידי המכונות אפשר לנקות כל מקום צפוף וצר, להגביר בטיחות ולנקות גם בקרבת אנשים. בחלק מהמכונות לא יהיה כבל שנגרר וזאת הסיבה שהיא לא תהייה מוגבלת רק במקומות בהם יש בקרבת מקום נקודת חשמל. ברור כי לא כל מכונה תצליח להתמודד עם האתגרים הקשיים של ניקוי מפעל או חברה גדולה. מומלץ להשוות בין המכונות על בסיס מפרט טכני והמלצות של איש מקצוע מומחה בתחום. רצוי לקרוא את כל ההנחיות היצרן של המכונה. להקפיד על תחזוקה ראויה של המכונה ולעשות בה שימוש בהתאם לכל הכללים. רק כך אפשר יהיה ליהנות מהמכונה לזמן ממושך ולשמור על חלל נקי, אסתטי ומזמין.

המאמר נכתב באדיבות דיל 777 בע"מ יבוא, שיווק והפצה של מגוון מוצרי ועזרי ניקיון.

09-7909830 https://dil777.co.il