עם כל הכבוד להילה האפרורית והרצינית של החורף, אין להתעלם מהפן החמים והרומנטי של החודשים הקרים, ועל כן אין זה מוזר לגלות שכאשר שואלים אנשים מהו חורף עבורם, הם עונים גשם ומגפיים ובאותה נשימה התכרבלות וכוס של שוקו חם. מכאן שאם מבקשים שהחורף הקרוב יהיה חמים ופסטורלי, בהחלט ראוי לשקול להכניס הביתה קמין, אך לפני שמקבלים החלטה, אתם מוזמנים ללמוד מספר עובדות מרתקות אודות אותה מסת ברזל שמחוברת לארובה ושמפיצה חום בריא ונעים. סקרנים? מתחילים!

כלים

 

יותר מ1 - עומדים לצאת מהבית אך בשעה שנותרה מבקשים ליהנות מהחום של הקמין? ובכן גם אם מבקשים לחסוך, מוטב שלא להזין את הקמין רק בבול עץ בודד, אלא תמיד עדיף להשתמש בכמה. מדוע? כמה בולי עץ מייצרים מערבולת אוויר זעירה שבכוחה לייעל את אפקט הבעירה.

הרבה ומעבר לחימום - קמינים ידועים כמקור חימום נעים, בריא, מתחשב בסביבה ואף חסכוני, אך אין להתעלם מהעובדה שכיום קמינים מהווים פריטי עיצוב משמעותיים, ועל כן כיף למצוא שלל עיצובים. בין היתר קיימים קמינים צמודי קיר, שמוטמעים בקיר, שמיועדים לאמצע המרחב, בעלי עיצוב נקי שמדמה מסך, או לחלופין קמינים בעלי רגליים מעוקלות ובעלות פיתוחים.

טעות נפוצה - רבים טועים לחשוב שרצוי להבעיר את ערמת העצים שבקמין מהתחתית, ופה אנו באים לומר שההפך הוא הנכון - יש להבעיר בנקודה הכי גבוהה (באמצעות שימוש במקלות עץ קטנים), כי רק כך האש תתלבה כראוי.

מדי שנה חשוב לנקות - את הארובה רצוי לנקות מדי שנה. מדוע? השכבה של הפיח ממזערת באופן משמעותי את אפקט החום. משתמשים בעץ אורן? הוא מייצר כמות יותר גדולה של עטרן, ועל כן הניקוי צריך להתבצע באופן יותר תדיר.

מתחממים וחוסכים - רבים מחפשים כיצד לחסוך בעת חימום הבית, ופה נציין שקיימות 3 אופציות מרכזיות:

חומר גלם - ראשית ראוי לדעת ששימוש בקמין עץ יותר זול משימוש בקמין גז, וזאת כי עץ נחשב כחומר גלם זול (נפט הכי יקר וגז מצוי באמצע הסקאלה).

בחירת עץ - כאשר קונים עץ להזנת הקמין, רבים מחפשים אחר המחיר האטרקטיבי ביותר, אך בין היתר ראוי לשים לב איזה סוג עץ רוכשים, כך שגם אם המחיר של עץ רך מאוד זול, ייתכן ויהיה יותר כלכלי לרכוש עץ קשה, כיוון שהוא בוער יותר זמן.

אחוזי לחות - באופן כללי מוטב לרכוש את העץ בחודשי הקיץ, ולא רק בכדי להימנע מלחץ וליהנות ממחירים יותר טובים, אלא בין היתר בכדי לאפשר לעץ להתייבש כראוי. שנרחיב? לרוב מוכרים עץ שמאופיין ב20% לחות, אך אם רוצים שהעץ יבער יותר זמן, רצוי שהוא ימשיך להתייבש - יגיע ל14% לחות.

שנסכם?!

אש מהווה מקור חימום שמלווה את האנושות לאורך ההיסטוריה ואכן יש משהו מאוד עוצמתי ונכון בלהבה, כך שרק נותר למצוא את תנור החימום או הקמין שלכם - זה שיעניק חוויה מלאה, מעוצבת וחמימה.