כאשר אנחנו חושבים על הבעות פנים, הרי שצורתן של העיניים הינן מבין הדברים הראשונים שיכולים לעלות בדעתנו. וודאי שכאשר אדם עצוב, אנו יכולים לראות זאת בבירור בעיניו וכך גם כאשר אדם מרוגז או עצבני. עיניו של אדם שמח וודאי יהיו שונות מאלו של אדם המצוי במצב רוח שלילי, וכך כל רגש והבעה יכולים להתפרש לעתים אף די בקלות על-ידי אדם אחר.

כלים

 

אך העיניים אינן רק מביעות רגשות או מעידות שאדם איננו חש בטוב כאשר הן מעט טרוטות. למעשה, על-פי תורת אבחון עליה נדון במאמר זה, העיניים שלנו ובפרט הקשתית, מתפקדות כמעין דו"ח מפורט אשר נוקב בכל אירוע שאותו חווה גופנו ואף יחווה הן מן ההיבט המנטלי והן מן ההיבט הפיזי.

הכירו את האירידיולוגיה

אירידיולוגיה, או בשמה העברי אבחון באמצעות גלגל העין, הינה טכניקת אבחון הנפוצה בענף הרפואה המשלימה, ובמסגרתה המטפלים סוקרים את קשתיות העיניים לצורך זיהוי מחלות פיזיולוגיות ומצוקות רגשיות, ומתן טיפול המותאם אישית לצורכי המטופל או המטופלת.

בניגוד לסברה הרווחת, אין מדובר בטכניקה ולה יסודות ממערכות רפואה מסורתיות בנות מאות ואלפי שנים. למעשה, מדובר בשיטת אבחון המשלמת בין היבטים מן הרפואה האלטרנטיבית המשתלבים עם מחקרים קליניים מן הרפואה המערבית המודרנית.

טכניקת אבחון פותחה במאה ה-19 על-ידי הרופא ההונגרי ואן פצקלי. בהליכה שגרתית, פגש פצקלי בינשוף שרוע על הקרקע כאשר כנפו שבורה. הרופא החליט לקחת את הינשוף אליו לביתו וטיפל בו במסירות עד להחלמתו המלאה.

במהלך הטיפול, פצקלי שם לב שאחת מעיניו של הישנוף כוללת בתוכה פס שחור, ושפס זה הלך והתבהר ככל שמצבו של הינשוף השתפר. כאשר הינשוף החלים לחלוטין, הפס היה לבן וכמעט ואיננו נראה.

החל מרגע זה, פצקלי חקר את הנושא במסירות וצבר לו אוהדים וממשיכי דרך אשר פיתחו את הטכניקה עד להתגבשותה כאירידיולוגיה, שיטת אבחון הכוללת ציוד מקצועי ושמתבססת על מיפוי מלא של שתי קשתיות העיניים.

כיצד האירידיולוגיה עובדת?

אין מדובר בשיטת אבחון היורה באפילה, ומדובר בטכניקה המתבססת על מיפוי קשתיות העיניים ויצירת שפה אחידה בין כלל המטפלים האירידיולוגיים.

האבחון נעשה בקליניקה ובה מכשור ייחודי המאפשר לצלם את הקשתית ולהגדיל אותה לכדי רזולוציה גבוהה וחדה. ניתן לערוך את האבחון ידנית, אך כיום מרבית האירידיולוגים מצלמים את הקשתית ובכך פוטרים את המטופלים מאבחון ממושך ולא נוח.

המעבר ומתן תוצאות האבחון הינם מידיים ומבוססים על רמזים שונים המצויים בעיניהם של המטופלים לרבות:

צבע העיניים – לבעלי עיניים כחולות ישנן נטיות למחלות ולסוגיות בריאותיות ורגשיות השונות מאלו של בעלי גוון חום. כך לצורך הדוגמה, בעלי עיניים כחולות נוטים לתפקוד פחות של מערכת החיסון, זאת לעומת בעלי עיניים חומות.

בנוסף, ישנן צלקות זעירות שניתן לאתר על גבי הקשתית אשר יכולות להעיד על מחלות מתהוות ואף על מחלות שהגוף חווה, לעתים אף מבלי שהמטופל או המטופלת היו מודעים אליהן.

היכן ניתן לקבל אבחון אירידיולוגי?

אבחונים באמצעות גלגל העין מתבצעים בקליניקות לרפואה משלימה. את האבחון עורכים אך ורק בעלי הסמכה והכשרה בנושא.

לרוב, אבחון זה כלול גם כחלק ממסגרת טיפולית מקיפה, והמאבחנים באמצעות גלגל העין הינם נטורופתים, הרבליסטיים ובעלי הכשרות בתחום אורח החיים הבריא.