בענפי התעשייה והמסחר נהוג להשתמש במתקני הרמה למיניהם שיאפשרו נשיאת משקלים כבדים ממקום למקום בצורה נוחה ויעילה. על מנת שמתקנים אלו באמת יוכלו לעזור ולא יהוו מפגע בטיחותי שעלול לסכן עוברים ושבים כמו גם רכוש יקר ערך, עליהם לעבור בדיקת תקינות תקופתית וזאת על ידי בודק מוסמך למתקני הרמה. מיהו אותו אדם ואילו שירותים הוא מוסמך להעניק? להלן כל המידע.

כלים

 

מיהו בודק מוסמך למתקני הרמה?

כאמור, בענף התעשייה והמסחר ניתן למצוא מתקני הרמה רבים דוגמת מלגזות שמבצעות העברה של חפצים ומוצרים במחסנים לוגיסטיים, מנופים ועגורנים שפועלים באתרי בנייה ונמלים, בימות הרמה שעוזרות מאוד לחברות הובלה ומוסכים ועוד – כל אלו הינם מתקנים שמועמסים עליהם משקלים עצומים ועל כן נדרשים לתקינות מלאה כל העת, למען שמירה על חיי אדם ורכוש. את בדיקת התקינות יש לבצע באופן תקופתי, אחת ל- 14 חודשים, והיא יכולה להתבצע אך ורק על ידי בודק מוסמך למתקני הרמה.

אותו בודק מוסמך הוא אדם שעבר הכשרה מקצועית ומחזיק בתעודה שמכשירה אותו מטעם המדינה לבצע את בדיקות תקינות לכלים הללו ולחתום על כך באופן רשמי. בשל חשיבות העניין, לא כל אדם רשאי לעבור את ההכשרה. תנאי הקבלה למקצוע זה כוללים לימודים קודמים של הנדסאי או מהנדס מכונות בלבד, רישום בפנקס ההנדסאים או המהנדסים (כלומר, רק אנשי מקצוע מהתחום שלא הותלה רישיונם) וניסיון מקצועי של 10 ו- 5 שנים בהתאמה. מלבד מעבר הבחינות בהצלחה, על איש המקצוע העתידי לבצע כ- 80 בדיקות בנוכחות חונך, שהינו בודק מוסמך עם ניסיון של 5 שנים לפחות.

מעבר לזאת, חשוב להזמין את שירותי הבודק לאחר כל תיקון שבוצע באחד המתקנים, על מנת שיוודא את תקינות הביצוע. עוד שירות חשוב שכל בודק מוסמך למתקני הרמה רשאי להציע הוא הדרכות לעובדים ומנהלים באשר לדרכים הנכונות לעבוד עם מתקני ההרמה השונים, דרכי התחזוקה הנכונות והדרכים לזהות "נורות אדומות" שמעידות על כשל כלשהו במתקן ההרמה שעשוי להגביר את הסיכוי למפגע בטיחותי חמור.

אישור למכונות – תוך כמה זמן מתקבל אישור?

ברוב המקרים וכאשר מדובר במתקן הרמה שמתוחזק היטב, האישור למכונה ניתן בו במקום. אלא שכאשר מדובר במתקן לקוי שיש לבצע לגביו בדיקות נוספות, משך הזמן עד לקבלת האישור עשוי להידחות למועד בלתי ידוע. על מנת לקדם את קבלת האישור, חשוב מאוד להיערך מבעוד מועד ליום הבדיקה, להציג את כל האישורים על התחזוקה והתיקונים, לתעד כל פעולה שמבוצעת במכונה, לסמן את כל הכלים והאביזרים וכמובן, לתחזק את המכונה לפי הוראות היצרן ולא לדחות תיקונים בשום אופן.

בשורה התחתונה, התקשרות עם בודק מוסמך למתקני הרמה תאפשר לכם להמשיך לתת שירות נהדר ותמנע מכם כאבי ראש מיותרים ועיכובים למיניהם בתהליכי העבודה. הקפידו כמובן לבדוק כי אותו בודק אכן מחזיק בהסכמה הרצויה ותזכו בראש שקט מכל בחינה שהיא.