את פייסבוק כולם מכירים, ורובנו גם משתמשים בה. גם באינסטגרם - שאגב, שייכת לפייסבוק - כבר אפשר למצוא בעלי עסקים רבים. טיקטוק לעומת זאת, היא סיפור אחר לגמרי. חלקנו כבר שמע על הרשת החברתית ששייכת לתאגיד סיני גדול, הילדים שלנו מבלים בה שעות רבות - אבל את הפוטנציאל העסקי העצום שלה מנצלים מעט מאוד גורמים, וחבל, שכן פרסום בטיקטוק עשוי להניב תוצאות מרשימות מאוד.

כלים

 

בפרט מומלצת האופציה הזו לכל מי שקהל היעד שלו צעיר יחסית. מספר המשתמשים בטיקטוק נמצא בנסיקה מתמדת, ובקיץ 2020 כבר הגיע לכ-800 מיליון בני אדם, רובם המכריע מתחת לגיל 30. עוד כדאי לדעת ששיעורי המעורבות ברשת החברתית הזו נחשבים לגבוהים ביותר שיש - עוד סיבה טובה לפרסם דרך טיקטוק, באחת מ-4 דרכים אפשריות:

בניית ערוץ פופולרי

שיטה שמחייבת השקעה רבה יחסית וגם סבלנות - אבל גם מספקת הצלחות ארוכות טווח. חשוב להבין שמדובר בהתחייבות של ממש, מפני שכל מי שמתחיל לעקוב אחרי ערוץ שיש בו תכנים מלהיבים מצפה לעוד ועוד תכנים כאלה. בחלק מהמקרים ניתן להשתמש בתכנים כאלה ואחרים גם לטובת נוכחות במקביל בפייסבוק ו/או באינסטגרם, וכך להפיק מהם תועלת רבה במיוחד.

פרסום בטיקטוק באמצעות משפיענים

יצירת תוכן מקורי ומושך היא אתגר מורכב במיוחד. פרסום בטיקטוק באמצעות משפיענים הוא קיצור דרך - שעשוי להתגלות כמשתלם מאוד. עוד יתרון משמעותי של דרך פעולה זו הוא המידיות - אם בניית ערוץ וגיבוש קהילה סביבו דורשת השקעת זמן רבה יחסית, איתור המשפיען או המשפיענית המתאימים ופרסום באמצעותם מוביל לתוצרות מהירות.

פרסומות בטיקטוק

עוד אופציה של פרסום בטיקטוק היא העלאת סרטונים בתשלום. הקהל שמגיע לטיקטוק לא נרתע מפרסומות ולא מפתח כלפיהן אנטי, כמובן בתנאי שהן מושקעות ומוצלחות. גם אפיק זה, בדומה לשימוש במשפיענים, מניב תוצאות מידיות.

יצירת אתגרים

אחד המאפיינים הדומיננטיים של טיקטוק הוא אתגרים - מעין משימות שהמשתמשים ממהרים לבצע ולפרסם את עצמם מבצעים אותן. לכל אתגר שכזה יש פוטנציאל ויראלי גבוה מאוד, ולכן שימוש בדרך זו עשוי להתגלות כהימור מוצלח. זהו הימור כי לא כל אתגר תופס, וכי נדרשת השקעה בתכנון. כמובן שמדובר באתגרים בטוחים לחלוטין וכאלה שאין בהם פוטנציאל לנזק.

הגדרת יעדים מדויק

כל שיווק דיגיטלי - פרסום בטיקטוק, בפייסבוק, בגוגל או פרסום באינסטגרם - מחייב קודם כל הגדרה מדויקת של המטרות. על בסיס ההגדרה הזו, ניתן לקבוע יעדים מדידים וכך לדעת אם הקמפיין אכן הצליח, כמו גם להשביח אותו תוך כדי תנועה. מטרה אפשרית אחת היא חשיפת מוצר חדש, ובמקרה זה יימדדו הצפיות. דוגמה אחרת היא העלאת היקף המכירות ובמקרה זה ניתן לבצע גם מדידות לגבי מקור ההגעה של כל לקוח וכך להעריך את האפקטיביות של הקמפיין.