אין כמו מקלחת טובה בסוף היום, במיוחד אם זו מקלחת רותחת בערב חורפי סגריר. אמה-מה, לפעמים אנחנו נכנסים למקלחת רק בכדי לגלות שהמים קרים כמו מג האוויר בחוץ. מה עושים? בואו נבדוק, האם גם אתם צריכים טכנאי דודים בעקבות מים שלא מתחממים? 

כלים
דוד שמש
דוד שמש

 

בעוד שכולנו נהנים ממקלחת חמה בסוף יום, לפעמים זה לא אפשרי בגלל אי-אלו סיבות אשר מובילות בסופו של דבר לתוצאה אחת – אי חימום המים בדוד. מה הבעיה ולמי צריך לקרוא? קודם כל, טכנאי דודים, זה איש המקצוע שלכם (אלא אם מדובר בבעיית חשמל שמצריכה חשמלאי). שנית, מדוע דוד השמש לא מחמם את המים? ייתכן שזה בגלל סתימות ולכלוכים, קורוזיה, בעיות בצנרת ועוד. בואו נדבר על זה קצת יותר לעומק כאן, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא:

כל מה שצריך לדעת על דוד שמש שאינו מחמם את המים או מחמם חלקית

סתימות ולכלוכים אשר מצטברים בקולט הדוד (קולט דוד שמש הוא חלק נפרד מהדוד עצמו), בהחלט יכולות להוביל לאי-חימום של המים בדוד. ברגע שהלכלוך והאבק מצטברים בקולט או על הקולט עצמו, ייתכן שלא תועבר מספיק אנרגיה מהשמש, מה שמוביל לחוסר היכולת של הקולט להמיר את אנרגיית השמש לשפת התוצאה – חימום המים.

מעבר לקולט שעשוי להיות סתום או מלוכלך, גם גוף חימום מקולקל יוביל בוודאות לכך שהמים בדוד לא יתחממו. עוד כדאי לדעת, גם נזילות מים יכולות להוביל למים קרים במקלחת. בתוך דוד שמש ישנם חלקים שונים, ביניהם משאבת סחרור וגם שסתום אל חזור.

מה הם התפקידים של שסתום אל חזור ומשאבת סחרור?

אלו, תפקידם לשמור על המים החמים בדוד. אם יש נזילת מים בצנרת, זה בהחלט יכול להעיד על שסתום האל חזור, שייתכן כי הוא תקול. לבסוף, אחת התקלות היותר נפוצות היא התקלה של תרמוסטט תקול. תפקידו של התרמוסטט הוא "לדעת" מתי יש צורך להפסיק את חימום המים.

ברגע שהתרמוסטט תקול, המים פשוט לא יפסיקו להתחמם, או שלא יתחממו בכלל, או שיתחממו חלקית. אם אתם צריכים אבחון תקלות ותיקונים בדודי שמש, אנחנו מזמינים אתכם להתקשר לטכנאי הדודים שלכם ולפרט לו מה הבעיה בפירוט. ברגע שהוא ישמע ויבין, הוא ידע להגיד לכם אם אתם צריכים חשמלאי, או שמא אתם צריכים תיקון דודי שמש. בהצלחה!