בארצנו החמה והלחה לרבות בימי הקיץ, מזגן מפוצל נחשב למענה האידיאלי ביותר. מזגן מפוצל מספק מענה מתקדם, יעיל וחדשני ביותר מכל אמצעי מיזוג אחר שיש כיום לשוק להציע. מזגן מפוצל הוא אמצעי קירור וגם חימום עבור כל חלל ששוהים בו בני אדם כגון, משרדים, דירות ובתים והוא יכול גם להתאים לחללים שמאחסנים בהם סחורה או מוצרים שונים שדורשים תנאי מיזוג. יש היצע רב של סוגי מזגנים מפוצלים, אולם, בכל רכישה יהיה צורך להתאים את אמצעי המיזוג לחלל המיועד ולקחת בחשבון את כל הנתונים הדרושים בעת בחירה במזגן מפוצל.

כלים

 

מהו המאפיין העיקרי של מזגן מפוצל?

להבדיל ממזגני חלון שמסופקים היום פחות ופחות, המיזוג המפוצל, בזכות הביקוש הגדול והתעניינות הגדולה בו, משווק בארץ במנעד דגמים, סוגים ותפוקות שבניהם נמצא את המזגן המפוצל - עילי, מזגן מפוצל - רצפתי, אינוורטר מפוצל וגם את המיני מרכזי מפוצל. ההיצע הכל כך גדול של סוגי מזגנים אלה מספק יתרון למטרת התאמה הרבה יותר טובה של מיזוג אוויר עבור כל שטח שנבקש לצנן או לחמם. מזגן מפוצל יגיע בשלל דגמים, מהפשוטים והצנועים ביותר ועד למזגנים שנחשבים יותר יקרים או שמיועדים לקרר ולחמם חלל גדול במיוחד.

מזגנים מפוצלים לסביבה שקטה

אחד המאפיינים הבולטים של מזגן מפוצל זה שהוא פועל בצורה שמבוססת על הפרדת המדחס וכל היחידה החיצונית מיחידת המיזוג הפנימית. הפרדה זו מצליחה לסייע במיגור הרעש שיוצר המזגן, כשהפעולה שיוצרת את הרעש מתרחשת במיקום מרוחק, היכן שלא שוהים בני האדם. התוצאה שמתקבלת היא מזגן שקט וחרישי שמצנן באלגנטיות את החלל. כל מזגן שהוא זול ופשוט יותר עשוי ליצור רעש מטריד וגם יעילותו פחותה וכן אורך חייו.

מזגן מעוצב יותר

יתרון בולט נוסף של מזגן מפוצל נובע מכך שדגמיו הרבים מגיעים בעיצובים שונים ודקורטיביים שיכולים להתאים לכל מי שחשובה לו הנראות של חלל המגורים. העיצוב, שמתלווה ליעילות ולכוח העבודה, יאפשר בחירה בין שלל הדגמים של מזגן מפוצל עילי ובין מזגן מפוצל רצפתי. נציין עוד, שמזגן עילי הוא הרבה יותר מודרני ועכשווי ויעיל לקיץ החם (מאחר שהאוויר הקר נוטה לרדת מטה). בנוסף, המזגן המפוצל גם מצליח לעבור התאמה לקירור של כמה חללים או של חלל גדול בצורה משמעותית. אפשר גם למצוא דגמים מפוצלים שיש להם מדחס רב עוצמה שמחובר למספר של יחידות פנימיות, מה שיכול להוזיל את העלות של המזגן.

קיימים גם דגמים שאפשר להתקינם בהיעדר תשתית מורכבת וישנם דגמים שרצוי להתקין אותם כבר בשלב הבניה של הבית או הדירה. מיזוג מיני מרכזי הוא מענה יחסית נפוץ של מזגן שהוא מפוצל, אולם יש גם מזגנים שעבורם כדאי לבחור פתרון אחר כמו שיטת מיזוג שנעזרת ברב מאייד.