אתם רואים שלאחרונה לא מעט עובדים בוחרים לעזוב את החברה שבראשה אתם עומדים? התחלתם לחשוב שאולי כדאי לעשות משהו בנידון? האמת היא, שאתם צודקים. זה לא באמת משנה ממתי החברה שלכם קיימת או באיזה תחום היא עוסקת.

כלים

 

מה שבטוח זה שכל הנושא של שימור עובדים הוא משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת. זה נכון שעד לפני כמה שנים בעלי עסקים וחברות ללא לגמרי הבינו את החשיבות של שימור העובדים, אך היום הדברים השתנו. אם בעבר מקובל היה לחשוב שהעובדים הם אלה שרצו לשמור על מקומות העבודה שלהם בחירוף נפש, הרי שהיום הדברים עובדים בצורה אחרת. ככל שתצליחו לשמר לאורך יותר זמן את העובדים שלכם, כך החברה תעבוד בצורה טובה ומקצועית יותר ולכן שווה לתת על הנושא הזה את הדעת.

שימור עובדים – כך תעשו את זה נכון

מחפשים טיפים שונים לשימור של העובדים בחברה? ההמלצה שלנו היא לפעול בהתאם לרעיונות הבאים:

שימו לב לשכר – מתי בפעם האחרונה העליתם את שכרם של העובדים? האם אתם יכולים לעשות משהו כדי לשפר את התנאים שלהם במובן הזה?

רכב וטלפון – הרבה עובדים אוהבים לדעת שהם מקבלים רכב וטלפון על חשבון מקום העבודה שלהם. זה לא משנה למה לא עשיתם זאת עד היום, אך בהחלט כדאי לבדוק האם אפשרות כזאת קיימת מבחינתכם.

ימי כיף וגיבוש – כאשר מדברים על שימור עובדים אי אפשר שלא לדבר, בין היתר, על הצורך לגרום לעובדים שלכם להרגיש גאוות יחידה. הם צריכים לשמוח להגיע בכל בוקר למשרד ולשם כך הם צריכים ליצור קשרים חברתיים עם העובדים האחרים. לכן ימי גיבוש וכיף זה משהו שלא כדאי לוותר עליו ובהחלט שווה להשקיע בנושא הזה כמה פעמים בשנה.

משרד שנעים לעבוד בו – שווה לחשוב גם על עיצוב המשרד, על רהיטים חדשים ועל הנוחות של העובדים שלכם.

פיתוח מנהלים – יש לכם מנהלים או מנהלים זוטרים בחברה? השקיעו בפיתוח שלהם, כי אין דבר חשוב יותר בשימור של העובדים מאשר הדאגה לפיתוח ולהתפתחות שלהם.

פנו לקבלת ייעוץ מהמומחים בתחום

במידה וכבר ניסיתם לעשות מספר צעדים במטרה לשמר את העובדים אך אתם רואים שזה לא לגמרי מצליח, עכשיו זה הזמן לפנות אל חברה שמקצועית בתחום הזה. שימור עובדים זה נושא שבהחלט כדאי לחשוב עליו ולתכנן אותו בהקפדה, כי זו הדרך הכי טובה שיש להבטיח שתצליחו במשימה. נסו לשים את עצמכם בנעלי העובדים שלכם וכך תבינו מה חשוב להם יותר ומה יגרום לכך שהם לא יעברו לעבוד אצל המתחרים שלכם. בנוסף, ייעוץ וליווי מקצועי מחברות שזו המומחיות שלהן זה משהו שלא כדאי לוותר עליו כי מי שמכיר את התיאוריות השונות בתחום יידע לעזור לכם לבנות אסטרטגיה שלמה שתשאיר אצלכם את העובדים הכי טובים שיש.