כולנו שואפים לאיכות חיים גבוהה ואורח חיים נוח. גינת ביתנו תהייה החלל הראשון שנפגוש כל יום עם צאתנו מהבית או בשובנו והיא תוביל אותנו למקום העוטף והמרגיע בחיק המשפחה.

כלים

 

עיצוב גינות יוקרה דורש חשיבה קפדנית ותכנון מעמיק במיוחד של אנשי מקצוע בעלי ניסון רב בתחומם, שכן לנראות של הגינה תהייה השפעה ניכרת על מצב רוחנו ועל ההשראה שתוענק לנו דרכה. כל בית שמעוצב בסגנון יוקרתי ידרוש באופן טבעי גינה בהתאם לסגנון זה, שכן עיצוב גינה תמיד ימשיך את הקו העיצובי של חלל הבית. אז איך מייצרים גינה יוקרתית ואילו אלמנטים בולטים בגינות יוקרה?

 

עיצוב שמתכתב עם הבית

הנוף של גינות יוקרתיות יגיע לפנים הבית מבעד לחלונותיו וכך למעשה ייהפך לתמונה עיצובית בפני עצמה שמאפשרת חדירה עד אליה. על כן, החלל של גינת יוקרה צריך גם להשתלב עם כל הריהוט והסגנון הפנימי של הבית, ויחד עם זאת, לגרום לנו לרצות לצאת אליו ולשהות בו. כשם שהשקעתם ותכננתם כל פינה בתוך הבית, גם את הגינה שלכם אתם אמורים לעצב ולתכנן באותו אופן. בגינות יוקרה, צריך לקחת בחשבון כמה פרמטרים עוד בשלב התכנון וזה הזמן הנכון לערוך פגישה ראשונית עם חברה לעיצוב גינות שמומחית בתכנון והקמת גינות ולתאר בפניהם את החזון העיצובי שלכם ולקבל מהם רעיונות עיצובים שמתכתבים עם שלכם, טיפים חשובים והצעת מחיר כוללת.

סגנונות עיצוב של גינות יוקרה

בעיצוב של גינות יוקרתיות צריך לחשוב על כל הפרטים, הקטנים והגדולים שחוברים יחד בצורה הרמונית ומרשימה. עיצוב גינות יוקרה בימינו הן גינות מינימליסטיות ואיכותיות שמבוססות על ראייה רחבה של מנעד המרכיבים שאיתם עושים שימוש. גינות יוקרה מקנות רושם, חוש אסתטי ואיכות חיים, אולם לצד זה, יש לקחת בחשבון גם את כל הצד הפרקטי כמו: מערכות השקיה איכותיות, ריהוט ופינות ישיבה מרשימות, מטבח חיצוני מאובזר, ג'קוזי או בריכה ביתית, מתקני משחק לילדים ועוד. תכנון ראשוני של כל המרכיבים הללו יצרו גינה יוקרתית ועשירה שמשרה תחושה של דרור ועושר בכל פעם שנכנסים אליה. בימינו, עם כל החידושים ניתן להפוך כל שטח אדמה לגינה יוקרתית מושקעת ומטופחת, וזאת על ידי תכנון חכם ומקצועי שמממש כל הפוטנציאל שקיים בשטח.

מדוע מומלץ לתכנן גינות יוקרה

כל דייר שהשקיע את מיטב כספו ברכישה של בית צמוד קרקע עם שטח גינה גדול, מעוניין יהיה לממש את כל הפוטנציאל באמצעות עיצוב יוקרתי שישדר רמת חיים גבוהה. גינות בסגנון יוקרתי מעניקות לבעליה כמה יתרונות חשובים:

מראה מוגמר ומוקפד הודות לעצים ולצמחייה שנרכשה, שיניבו פרחים ופירות. עניין ויעילות, שילוב שבעזרתו כל פינה בחלל הגינה היוקרתית תהיה בעלת ערך ושימוש שיספק הנאה רבה ומראה קסום מדי עונה. למשל, פינה אחת בגינה תשמש לרחצה בבריכת שחייה, אזור אחר ישמש לאירוח מול נוף יפיפה, והשבילים המפוסלים יזמינו אותנו לטייל לציד הערוגות. אודות לכל אותם אלמנטים בולטים בגינות יוקרה נזכה לאווירה שתשלב בתוכה אינטימיות, עידון ואנינות טעם, על ידי פכפוך שמגיע מבריכת נוי עם דגים, מראה ריהוט נוח ומשובח וכדומה.

השקיעו במספר אלמנטים

מספר טיפים חשובים שיהפכו את הגינה שלכם לרעננה ואיכותית היא מערכת ההשקיה שתבחרו עבורה. השקיעו במערכת השקיה ודישון ממוחשבת, שתבטיח גינה משגשגת כל ימות השנה. בנוסף, השקיעו גם בתאורת לילה ויום וגם בתאורת פנים בריכה. והשקעה נוספת היא חיפויי הקרקע כמו דק סביב הבריכה או אבנים ייחודיות ברצפת החצר וכל מה שמתכתב עם החלל הפנימי של הבית

כמו כן , נסו תמיד לשלב עץ בוגר/ייחודי, אקזמפלר או אלמנט יוצא דופן שמשתלב עם העיצוב הכללי והופך את הגינה מגינה יפה לגינה מדהימה.

המאמר נכתב באדיבות אמנות הגינה הקסומה - ערן לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות
054-5228882    mailto:eran@omanuthagina.co.il