מהפיכת הרכבים הירוקים כבר כאן, ובכל יום מצטרפים אליה עוד ועוד נהגים חדשים שמגלים את עולמם המופלא של הרכבים החשמליים. יחד איתם, צצים פתרונות יעילים יותר בכדי לענות על הצורך להטעין את מספר הרכבים שהולך ועולה. עמדות טעינה בקניונים נחשבות לאחד הרעיונות היותר מוצלחים בתחום, ולא בכדי. רק חשבו על האפשרות לחבר את הרכב למטען, ולצאת למסע קניות בראש שקט, בידיעה שכשתסיימו הרכב שלכם יחכה לכם מוכן ומזומן להחזיר אתכם הביתה, או לקחת אתכם ליעד הבא.

כלים

 

עמדות טעינה בקניונים – יתרונות

במטרה לעודד נהגים נוספים להפרד לשלום מהרכב הממונע הרגיל שלהם ולעבור לרכב חשמלי וירוק, נוצרה ההבנה שיש להתקין עוד ועוד עמדות הטענה. עמדות טעינה בקניונים הן אופציה נהדרת עבור הנהגים, שבכל מקרה מחנים את הרכב לכמה שעות ויכולים לנצל את הזמן בכדי למלא את הסוללה של הרכב. המחשבה היא שבסופו של דבר, רוב האוכלוסייה תעבור לרכבים המתקדמים הללו כך שמגרשי החנייה כולם יאפשרו ללקוחות שמגיעים למקום, להטעין את הרכב. מלבד זאת, ישנם כמה יתרונות נוספים לעמדות הטעינה בקניונים:

היתרונות עבור הנהגים – אפשר לומר שהם הגורם העיקרי שיפיק תועלת מהתקנת עמדות הטעינה בקניונים. כעת, תעמוד בפניהם אופציה נוחה ונגישה במיוחד למילוי הסוללה. הישראלים אוהבים לקנות ויכולים לבלות שעות ארוכות בקניון, ובזמן הזה יוכלו להשאיר את הרכב בחנייה ולמלא את הסוללה. גם הקניונים מרוויחים – בעיקר בתקופה זו בה כל נושא הרכבים החשמליים נמצא בנקודת אמצע, זו ההזדמנות של הקניונים להתעלות על מתחריהם ולהתקין עמדות טעינה מתקדמות; בעוד שהחנויות די חוזרות על עצמן בקניונים ברחבי הארץ, האפשרות למלא את הסוללה של הרכב החשמלי תהפוך את הקניון לאטרקטיבי יותר עבור קהל הנהגים ברכבים החשמליים, שיעדיפו להגיע לבלות את אחר הצהריים במקום שיאפשר להם גם להטעין את הרכב. תורמים לסביבה ירוקה – עמדות טעינה בקניונים הן רק דרך אחת להגדיל את המכירות של רכבים חשמליים ולסייע למהפכה הירוקה, אבל אין ספק שמדובר באפשרות חשובה מאין כמוהה. התקנת עמדות בקניונים משמעותה שכולם ללא יוצא מהכלל, ייצאו מרוצים; הנהגים, הקניון, וכדור הארץ שלנו. באופן עקרוני דרך המחשבה היא כזו; התקנה של עמדות טעינה במקומות ציבוריים, תחשוף את קיומן של המכוניות החשמליות ליותר אנשים שיתעניינו בהן וביתרונות שלהן, ויבינו שמדובר בחלופה מתקדמת ויעילה יותר לרכב הממונע הרגיל שברשותם.

עדיין לא החלפתם רכב?!

זה עדיין לא מאוחר! מהפיכת הרכבים החשמליים כבר כאן והיא לא תעבור בזמן הקרוב, להפך! עמדות טעינה בקניונים הן רק יריית הפתיחה; בעתיד הלא רחוק, תיתקלו בעוד ועוד עמדות טעינה ציבוריות (וביתיות, כמובן) כשמטרת העל היא להפוך את המהפיכה לנורמה של ממש – חברה כלל-עולמית שעוברת לצריכה ירוקה בעזרת רכבים חשמליים מתקדמים.