בעבר, הסבים והסבתות שלנו נאלצו להשתמש בשיניים תותבות ובעת השינה לשים אותן בכוס מי חיטוי. למזלנו, היום לעולם רפואת השיניים יש פתרונות טכנולוגיים ואיכותיים יותר להשתלות שיניים. חשוב לשים לב כי בישראל, אין דבר כזה רופא מומחה להשתלת שיניים! משרד הבריאות לא קבע תקנות רגולטוריות ולא מכיר בהתמחות ספציפית בהשתלות שיניים.

כלים

 

בהכשרת רופאי השיניים לא קיימת התמחות ייעודית להשתלות. לכן, חשוב מאוד שהפציינטים המעוניינים בהשתלה יבחרו בקפידה את הרופא המתאים ביותר עבורם. בנוסף לכך, מאחר ומדובר בתהליך יקר אשר אמור לשמור על בריאות הפה לאורך שנים רבות – חשיבות הבחירה וההשקעה בתהליך עולה אף יותר.

אז כיצד ניתן לבחור רופא להשתלות שיניים? באמצעות הטיפים הבאים תוכלו לבחור את רופא השיניים המתאים לכם.

חקרו על השתלות השיניים

ככל שיודעים יותר על התהליך אותו אמורים לעבור, מרוויחים פעמיים. המידע נותן גם שקט נפשי, לפני תהליך מורכב שכולל שלב החלמה. בנוסף לכך, מידע הוא חיוני כדי לדעת מה לשאול. כדאי לברר מהו קורה בתהליך, איזה חומרים קיימים בשוק, מהי מידת המיומנות הנדרשת מהרופא וכו'.

השתלת שיניים מקצועית זה כל הסיפור

אין ספק כי עבודת ההשתלה חייבת להיות מקצועית וכי השתלים צריכים להיות עמידים ובריאים. בסופו של דבר, בריאות הפה היא הדבר החשוב ביותר בתהליך ומה שהוביל אותך להשתלה מראש. אבל זה לא הדבר החשוב היחיד. בשנים האחרונות הולכת ומתחדדת חשיבות האסתטיקה, בעיקר בטיפולי שיניים. החיוך שלך הוא כרטיס הביקור שלך גם אם השתל הוא הבריא והטוב ביותר שניתן לדמיין, אף אחד לא רוצה להסתובב עם שן מכוערת ובולטת בחיוך שלו. כדאי לשים דגש על תחום האסתטיקה בחיפוש אחר הרופא המתאים לך. אם אפשר, כדאי לוודא שהרופא עובד עם מעבדת שיניים איכותית, המייצרת שתלים איכותיים בנראות טובה.

ניסיון ומקצועיות זה שם המשחק

על מנת שההשתלה תהיה מקצועית ועמידה, נדרשת מהרופא רמת דיוק של מילימטרים בודדים. רופא צעיר ורענן בתחום אולי יכול להיראות אטרקטיבי מבחינת המחיר, אבל הניסיון המועט שצבר לא בהכרח יספק לך את התוצאה הרצויה. מאחר וטעות בתהליך ההשתלה יכולה לגרור נזקים משמעותיים ללסת, חשוב מאוד לברר כמה שנים עוסק הרופא בהשתלות שיניים. באופן זה, ניתן להעלות את הסיכויים שהרופא יידע מאיזה זווית לגשת אל ההשתלה, באילו חומרים להשתמש וכיצד לבצע זאת על הצד הטוב ביותר.

המחיר צריך להיות לא גבוהה מדיי ולא נמוך מדיי

אין איך להתחמק מכך, תהליך ההשתלה הוא תהליך מורכב ויקר. עם זאת, טווח המחירים בתחום ההשתלות מוגדר יחסית, ונקבע על פי מחירי המרפאות של קופות החולים. רופא המבקש מחיר נמוך יותר ממחיר הקופות יכול להיראות כאופציה טובה, אך מומלץ להיזהר מאוד במקרים מסוג זה. ככל הנראה, המחיר הנמוך נובע מסיבה כלשהי, ומשקף את איכות עבודתו של הרופא. מאחר ומדובר בתהליך שאינו יומיומי ועתיד להשפיע על בריאות הפה לאורך שנים, כדאי להשקיע בהשתלה איכותית ומקצועית. עם זאת, מחיר גבוה אינו מעיד בהכרח על איכות טובה, ומחיר גבוה בהרבה בהחלט אינו מעיד על כך. חשוב להצליב בין המחיר המוצע לבין המלצות, מחברים או מהאינטרנט, ולא ללכת שולל אחר מחירים מופרזים. בנוסף, גם למחיר הגבוה ממחירי קופות החולים יש גבול. אם צריך לקחת משכנתא בכדי לשלם על ההשתלה, ככל הנראה מדובר במחיר מופרז.

תהליך ההשתלה הוא תהליך משמעותי, אשר משפיע על בריאות ונראות הפה לשנים ארוכות. לכן, כדאי מאוד להשקיע בתהליך בחירת הרופא המתאים לך, לברר ולשמוע המלצות - ולדעת שבחרת את הרופא הנכון ביותר עבורך. באופן זה, ניתן להבטיח כי ההשקעה הכספית תשתלם, וכי בריאות הפה תשמר לאורך זמן.