החיבור בין האדם לבין הטכנולוגיה כבר לא נחשב לדבר מלאכותי, בלתי טבעי. בחלוף הזמן, נצבר הרבה מאוד ידע וניסיון, בדבר החשיבות של עיצוב ממשקי משתמש ואפיון חווית משתמש. בזכות אפיון המשתמש וצרכיו ובזכות תכנון מוקפד של ממשקי משתמש, החיבור בין האדם לבין הטכנולוגיה נעשה טבעי, נכון, יעיל והרבה יותר אינטואיטיבי. כאשר ממשק המשתמש בנוי נכון, העבודה מול המערכת טובה יותר נוחה למשתמש והרבה יותר יעילה גם ברמת הכלל.

כלים

 

הטכנולוגיה והחוויה שמקיפה אותנו

אם נרצה להבין מדוע ממשק המשתמש ואפיון חווית המשתמש חשובים כל כך, נזכיר כי הטכנולוגיה משמשת כיום את כולנו, באין ספור מצבים. היא משמשת אותנו כאשר אנו גולשים באינטרנט. היא משמשת אותנו כאשר אנו מבצעים מטלות שונות בעבודה. היא משמשת אותנו כאשר אנו צורכים בידור, כאשר אנו עורכים קניות (אונליין) או כאשר אנו מתקשרים עם אחרים, דרך הרשת ובאמצעים טכנולוגיים שונים. ממשק משתמש מתוכנן היטב, המותאם ליצירת חווית משתמש טובה יותר, נחוץ למעשה באין ספור יישומים ומערכת. זה נכון ביישום סלולרי ובאפליקציות. זה נכון בתוכנות מדף ובתוכנות שמתוכננות לפי דרישה. זה חשוב ביישומי רשת, באתרי קניות מקווים, במערכות רשת, מערכות ניהול משאבי אנוש, מערכות פיננסיות ואין ספור פלטפורמות נוספות.

מידע על הקמת דיזיין סיסטם - מערכת עיצוב מוסכמת לכל הצד המיתוגי של עסק או חברה

איך מקרבים בין מערכת לבין משתמש

בקצרה, נבין כעת כיצד ניתן לקרב טוב יותר בין המערכת והממשק לבין המשתמש. ראשית, צריך להבין את העולם ממנו מגיע המשתמש. האם יש ז'רגון מקצועי (סלנג או שפה מקצועית). האם ישנה מערכת קודמת, אשר יצרה הרגלי עבודה מסוימים. העיצוב של ממשק המשתמש צריך להיות נוח, כמעט מובן מאליו ועם הרבה מאוד עקביות. דבר זה מאפשר עקומת לימוד מהירה, גם לשימוש במערכת חדשה. העיצוב צריך להיות פשוט וברור, תומך בשימוש יעיל לחוויית משתמש מקסימלית.

חווית המשתמש באתר כגורם המשפיע מעל קידום האתר

לפני שנפרט ונרחיב קצת הקשר בין חוויית משתמש לקידום אתר בגוגל ועל חווית המשתמש באתר כגורם המשפיע מעל קידום האתר, נרצה לתת מעט מידע על מהי חוויית משתמש

את חוויית המשתמש מקובל למדוד על ידי מספר דברים: בין היתר, לפי זמן הגלישה של הגולש באתר, האם הגולש יוצר קשר עם הבעלים, מהי תכיפות החזרה של גולש מסויים לאתר. חשוב מאוד להעניק לכל המשתמשים חוויית משתמש נוחה, איכותית ומהירה ובכך להשפיע על דירוג האתר בגוגל -על המיקומים בגוגל ובכך ליצור משיכה של משתמשים חדשים.

נושאים התורמים לקידום האתר בהקשר של חווית משתמש:

זמן טעינהנוחות הניווט באתרתוכן איכותי וכתוב בגודל מספיק וברורהתאמה למוביל – גירסה סלולארית ידידותית.

חברת פרופייל הינה חברה המתמחה בבניית אתרים, באפיון חויית משתמש ובעיצוב ממשקי משתמש.

לאתר שלהם ליחצו כאן ותראו את הניסיון המדבר בעד עצמו והמקצועיות ללא פשרות.