אם יש דבר שצורם באוזן הוא תלונות של אנשים, תלונות על הארץ ישנן בלי סוף, חלקן מוצדקות וחלקן פחות לדעת אחרים. ברגע שנשנה את הגישה שלנו מ"מה לא טוב" ל"איך יהיה יותר טוב" תראו איך איכות החיים שלנו תשתפר. אז כפי שציינו, תלונות על ישראל יש בלי סוף אבל מה יותר שורשי מחינוך ילדינו? הנה 5 רעיונות כיצד להפוך את החינוך בישראל לטוב יותר:

כלים

 

חינוך אישי - כל ילד אינו דומה לחברו, ככה זה מטבע הדברים, אז למה שניהם צריכים לעבור בדיוק את אותו תהליך למידה כאשר לאחד מהם זה עובד ואילו בשני זה פוגע? חינוך אישי מצריך יחס בין אישי ואפילו במקרים העדפה לחלש. לצערנו משפחות הנמצאות במצב סוציואקונומי נמוך יותר לא יכולות להרשות לעצמן את רמת החינוך עבור אוכלוסייה חזקה יותר. על מערכת החינוך ליצור שוויון במערכת כדי לתת לכל אחד סיכוי שווה.

חינוך לחיים - מבין המקצועות שאנו לומדים חשוב שהתלמידים יכירו גם את החיים אחרי. איך מתנהלים פיננסית נכון? האם משתלם לקחת הלוואות ובאילו מקרים? לצערנו הרבה מהאוכלוסייה הבוגרת יותר שקועה בחובות שאם התנהלות נכונה היו יכולים להימנע.

מעורבות בקהילה - החינוך בישראל אינו בא לידי ביטוי רק במתמטיקה ואנגלית, אלא בתוצאות חברתיות. עלינו לחנך את הדור הצעיר לעשייה למען האחר, מניעת אלימות, שילוב קהילות בחברה. דרך זו כבר לאט לאט מושרשת בבתי ספר בישראל דרך תוכניות "יוצרים שינוי" שעובדת בכ-70 מדינות כיום.

הייטק - אם יש משהו שישראלים טובים בו הוא הייטק. מקצועות התכנות אינם נלמדים בבתי ספר בצורה רצינית, לרוב דרך הצבא או בדרך עצמאית או לימודים אקדמיים. הביקוש להייטק רק גדל וגדל והמשרות עומדות שוממות. ברגע שבבתי ספר יעבירו שיעורי מגמה של הייטק נוכל כבר לבנות את עתיד ילדינו מגיל צעיר.

לימוד טכנולוגי - הדור של היום שקוע יותר במסכים מאשר בכל דבר אחר ואי אפשר להילחם בזה. ואם אי אפשר להילחם בזה מה נותר מאשר לעבוד עם זה? עלינו להעביר את השיעורים בצורה טכנולוגית בה לתלמיד יהיה יותר עניין. במקום להילחם בתלמידים עלינו לזכור שהמטרה העיקרית של כל מוסד לימודי הוא להעביר את הידע ממך אליו.

מה שטוב יכול להיות יותר טוב

חשוב לציין שהמצב בישראל אינו רע בכל הנוגע לחינוך, אבל תמיד יש מה לשפר. התשוקה לשפר את החינוך בישראל היא נכונה, אסור להישאר במקום בעוד העולם זז. שינוי החינוך בישראל הוא לא בידי הממשלה, הוא בידיים שלנו, עלינו להבין זאת. אם כל היום נחכה שיעשו בשבילנו שום דבר לא יקרה. אם מדובר בתקציב, אפשר לפנות להנהלת בית ספר או לעירייה, אבל לא חייב תקציב ענק כדי לעשות שינוי ענק - הכל נמצא בתפיסה שלנו.