בשנים האחרונות ניתן לראות נשות עסקים רבות בתפקידים בכירים במשק הישראלי. אולי זה החוצפה, התעוזה ואולי זה הקשיחות והשימוש הנשי לצורכיהן שעוזר להן להשיג את מטרותיהן. דבר אחד בטוח, הנשים בתפקידים הבכירים עושות את העבודה טוב יותר מהגברים ואף גורמות לרווחים גבוהים בחברה, לכן עסקים רבים מעסיקים אותן ולא גברים.

כלים

 

השינויים בתחום הקריירה בקרב הנשים

בעבר נאלצו הנשים לוותר על חיי הקריירה לטובת חיי משפחה, אך בשנים האחרונות הרבה נשים לא מוכנות להמשיך זאת והן נאלצות לשלב בין החיי הקריירה לחיי המשפחה. רובן מתחילות מתפקידים נמוכים מאוד ועם הזמן הן עולות בסולם הדרגות עקב התמדה והרבה מוטיבציה לאורך כל השנים. יותר נשים רוצה להיות עצמאיות וקרייריסטיות ולא תלויות בבן זוג שמפרנס אותן. לכן אנו רואים יותר ויותר נשים שעם הזמן מגיעות לתפקידים בכירים ביותר במקום עבודתן ובמשק הישראלי בכלל. הנשים מגשימות את עצמן ותופסות אף תפקידים רבים של גברים ובכך מאיימות עליהן. הודות לכישרונן וניסיון החיים שלהן והעבודה הן יכולות להתברג לתפקידים בכירים וחשובים שהרבה גברים מבצעים אותם. ואם בעבר, נשים היו מאוימות מגברים ונמנע מהן להתקדם בהיררכיה הארגונית כיום המצב הפוך, ויותר ויותר נשים מצליחות לא רק בארץ אלא גם בעולם. והן בתפקידים בכירים אלא גם משפיעות וחזקות בתחומן.

מהו סוד ההצלחה של הנשים בישראל?

סוד ההצלחה להתברג בתפקידים בכירים רבים במשק הישראלי הוא עבודה יעילה והתמדה יום יומית במטרה. חוסר התלות בגבר ושילוב החספוס והקשיחות שהן פיתחו עם השנים הופך את אותן הנשים ליעילות וחשובות בארגונים רבים. הודות לכישורים אלו יכולות הנשים להגיע במהירות ולכבוש תפקידים בכירים בארגון, כאשר בן הזוג עומד מאחוריהן תומך ומכיל אותן, כך שהן משוחררות מהאחריות שמוטלת עליהן בחיי היום יום. הודות לכך הן משקיעות את כל כולן בעבודה בין אם זה שעות מרובות, מרץ ואנדרלין ותוך זמן קצר הן קוטפות את הפירות. מעסיקים רבים רואים זאת ומעדיפים להשקיע בהן מאשר בגברים גם בגלל המשכורת וגם בגלל הכישורים שיש להן ולגברים אין.

מה היתרונות של נשים לעומת גברים?

הרבה עסקים מעדיפים להעסיק נשים ולא גברים מכמה סיבות עיקריות:

השקעה מרובה בעבודה- הודות לשעות הרבות שהן משקיעות בעבודה מעסיקים רבים מעדיפים להעסיק אותן ולא גברים באותו תפקיד.

קשיחות – הקשיחות שמראות הנשים הן אחת מתכונות האופי שחשובות בתפקידים הבכירים שאותן הן ממלאות.

התמדה- הנשים מתמידות בעבודתן לעומת הגברים ובהתאם להתמדה הן משיגות מטרות ויעדים רבים.

סגנון הדיבור וניצול הנשיות שלהן- סגנון הדיבור של הנשים שונה מגברים והן יכולות להשתמש בנשיות שלהן תוך כדי על מנת לסגור עסקאות. הודות לסגנון וניצול הנשיות קשה לסרב להצעה שהן מציעות.

השכר הנמוך לעומת הגברים- המשכורת שמקבלות נשים בתפקידים בכירים נמוכה לעומת השכר של הגברים, דבר זה חוסך רבות לעסק כך שהוא מקבל עובדת טובה ומקצועית בשכר נמוך יותר.