למידה לילדים

הילדים הם כחומר ביד היוצר וכשהם קטנים, הורים רבים משקיעים בהם בלמידה של תחומים רבים כדי להקנות להם ידע רב שיהיה הבסיס להתפתחות שלהם. למידה לילדים וההשקעה בגילאים הצעירים נותנת את אותותיה בגילאי הגן ובית הספר ולכן הורים רבים וגם הסבים והסבתות נהנים מאד להשקיע במשחקים מגוונים כדי לפתוח בפני הילדים ספקטרום נרחב של תחומי עניין.

כלים

 

משחקי חשיבה לילדים מתחילים בגילאי כמה חודשים כאשר התינוקות זוחלים ולמלמדים אותם להתאים את הצורות ההנדסיות לחור אשר מתאים לגודלן, עיגול, משולש ועוד, ממשיך במיומנויות שונות תוך משחקי קשר עין יד כמו קסילופון וכלי נגינה אחרים שהם נהנים לשחק בהם ולהשמיע קולות משחקי אוניברסיטה ייחודיים בשלל לחצנים, הזזה של פריטים ומשחק עם הרבה מאד מוצרים צבעוניים ויפהפיים.

משחקי למידה לילדים בהתאם לגילם

משחקי ההעשרה הם מגוונים וכוללים רבדים רבים, למידה לילדים מתחילים במשחקי קוביות שגורמים לכל ילד אושר רב, בונים מגדל ומפרקים שוב ושוב, כך גם עם המגנטים שנצמדים זה לזה ואפשר לבנות מבנים הנדסיים עם שלל צורות כמו ריבועים משולשים, מכוניות ועוד.

כשהתינוקות יושבים, עומדים וקרבים לגיל שנה, אחד המשחקים האהובים עליהם ביותר הוא פאזלים. רוכשים פאזלים מעץ והקטנים לומדים לאט לאט להתאים את הצורה לתוך החלל בתצורה של כלי התחבורה, פירות ירקות ושפע של אפשרויות נוספות שמסקרנות אותם. לאחר מכן עוברים לפאזלים מפלסטיק או קרטון מאד קשיח, מתחיל בתמונות שמורכבות מארבעה חלקים גדולים ולאט לאט מעלים את כמות החלקים שמסדרים על הרצפה ומכינים את התצריף על פי התמונות השונות, העצים, המכונית וחיבור כל חפץ למיקום המתאים בהתאם לתמונה.

עם הזמן מתחילים להתמקד גם בציורים באמצעות צבעים איכותיים, חוברות עבודה ללמידת הצבעים והצורות, משחקי לוטו, משחקי זיכרון עם חיות שונות ועוד. בדרך זו מכירים את החיות, הצמחים ואין ספור שמות של פריטים מחיי היום יום.

נדבך חשוב בלמידה הוא הקראת סיפורים לילדים. ככל שתקריאו יותר ספרים מגיל צעיר מאד כשהתינוקות נחים בטרמפולינה, כך השפה שלהם תהיה עשירה יותר והם יזכרו את מרבית הסיפורים והדקלומים בעל פה.

משחקי חשיבה בגילאי הגן

התחושה שהילדים כבר גדולים מדרבנת את ההורים לקדם מאד באפיקים שונים של למידה לילדים, כמו לימוד הספרות כיצד הן נראות ואיך כותבים אותן, מיומנויות של בנייה על הוראות הכוונה כמו לגו על מגוון האפשרויות העצום שקיים. בדרך זו הילדים לא רק לומדים כיצד למדוד, לחשב ולהרכיב את האבנים הקטנטנות אלא יודעים גם לעבוד באופן עצמאי. הם מתרכזים, מגבשים חשיבה, אסטרטגיה ומבצעים את המשימות צעד אחר צעד. זה לא פשוט, אך עם הזמן החושים מתחדדים ומלאכת העשייה מתבצעת במהירות.

כך מגיעים מהר ללמידה של תרגילי חשבון פשוטים, אותיות האלף – בית בזו אחר זו להקשיב לצלילים, לכתוב ולאט לאו לפתח את יכולת הקריאה.

כאשר הבסיס שנבנה לאורך כל השנים הראשונות הוא יציב ורחב, השמיים הם הגבול.