תאונת דרכים היא אחד התרחישים הקשים ביותר, במיוחד כאשר היא גורמת לנזקים פיזיים. מלבד הטראומה הנפשית מן התאונה והכאבים הפיזיים, נגרם לנפגע נזק כלכלי רב. אין צורך להרחיב – כי תאונת אופנוע מסוכנת יותר באשר הרוכב חשוף יותר ועלול להיפגע ולהינזק קשות בעקבות תאונת האופנוע.

כלים

 

חשוב לדעת כי עורך דין המייצג בתאונות דרכים ואופנועים, מטפל בתביעות נפגעים מול חברות הביטוח ובתי המשפט, לפיצוי כספי על הנזקים השונים שנגרמו עקב התאונה.

ההתנהלות מול חברת הביטוח חייבת להיעשות על ידי עורך דין המתמחה בייצוג תאונות אופנוע ודרכים. מטבע הדברים, חברת הביטוח תנסה להימנע מתשלום תגמולי הביטוח ועל כן, חייב הנפגע לפעול באמצעות עורך דין.

כאשר חברת הביטוח מסרבת לשלם למבוטח, יפנה עורך הדין אל בית המשפט. לעיתים, מתנהל ההליך המשפטי עד לקבלת פסק דין ובמקרים אחרים, מסתיים התיק בפשרה.

מה עושים במקרה של תאונת דרכים ותאונת אופנוע?

אם נפגעתם בתאונת דרכים או אופנוע, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לקבל טיפול רפואי ראשוני. במידה והטיפול לא ניתן במקום התאונה על ידי צוות של מגן דוד אדום, יש להגיע אל חדר מיון, בסמוך ככל האפשר למועד התאונה.

לאחר שנבדקתם, גשו אל תחנת משטרה וקבלו אישור על התאונה. הגישו אישור זה לחברת הביטוח, אשר תשלם את עלות הטיפול הראשוני, לאחר התאונה.

בעת הטיפול הרפואי, הקפידו להסביר לרופא את מצבכם ופרטו היכן אתם חשים בכאב. הפירוט הוא חיוני מאוד לצורך תיעוד מדויק של המצב הרפואי, בסמוך למועד האירוע – ועל כן עליכם להתעקש על כך שהדוח הרפואי יכלול הבהרה כי הגעתם לטיפול רפואי בעקבות תאונת אופנוע או תאונת דרכים. במידה וקיבלתם הפנייה להמשך טיפול, שמרו את כל התוצאות של הבדיקות הרפואיות.

המסמכים הרפואיים, ישמשו את המומחה הרפואי, לכתיבת חוות דעת בתביעתכם. הם אלו המוכיחים את טענותיכם כתובעים ועל כן, חשוב מאוד לשמור על מסמך רפואי וכדאי אף לצלם מספר עותקים מכל מסמך.

הוצאות נלוות בתביעה בגין תאונת אופנוע

מלבד המסמכים הרפואיים, חשוב גם לשמור כל ראיה (למשל קבלות) על הוצאות רפואיות והוצאות נלוות שנגרמו לכם בעקבות תאונת האופנוע שעברתם או תאונת הדרכים, כדוגמת:

טיפולים – כל הוצאה רפואית, למשל, טיפולים, אשר הנפגע לא היה מוציא, לולא התאונה, יש לתעד ולשמור את החשבוניות. הוצאות נסיעה - הנפגע זכאי להחזר הוצאות נסיעה מביתו אל הטיפול ובחזרה. שונות – במידה והנפגע נאלץ לקנות אביזרי עזר שונים, כגון, מכשירי בדיקה, אלו הן הוצאות שיש לכלול במסגרת סכום התביעה.

יש להעביר אל עורך דין המייצג אתכם בתביעה בגין התאונה, כל ראיה המוכיחה את הוצאות הנפגע, רפואיות ואחרות, על מנת שיוכל לכלול אותן בסכום התביעה.

עורך דין המייצג נפגעי אופנוע – היכן מוצאים?

בישראל, עורכי דין רבים, השאלה היא, היכן מוצאים עורך דין טוב ומקצועי, אשר יסייע לנפגע, לקבל את מלוא זכויותיו – ובמיוחד כשמדובר בנפגעי תאונות אופנוע או דרכים.

ראשית, כדאי לפנות אל עורך דין, עליו קיבלתם המלצה מלקוח קודם, אשר היה שבע רצון מן הטיפול המשפטי של עורך הדין. אפשרות טובה נוספת היא לאתר עורך דין דרך האינדקסים המקצועיים ברשת, כאשר כדאי לשקול לפנות אל עורך דין העוסק בייצוג נפגעי תאונות דרכים וגם מנהל גם פורום משפטי של תאונות דרכים או תאונות אופנוע.

אם פניתם לעורך דין שאינכם מכירים, מומלץ לקבל חוות דעת נוספת של עורך דין אחר הידוע ככזה המטפל בתיקי תאונות דרכים ואופנוע, לפני מסירת הטיפול בתיק.

סעו בזהירות!