חדלות פירעון זהו מצב כלכלי אשר בו החייב לא יכול לשלם את החובות שלו בזמן. מדובר במצב אשר בו סכום החובות של החייב הינו גבוה מהרכוש ומהנכסים שנמצאים ברשותו.

כלים

 

כאשר החייב נמצא במצב כזה אשר בו הוא חדל פירעון, הוא רשאי להגיש בקשה כדי לקבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.

גם הנושה, האדם שהחייב חייב לו כסף, רשאי להגיש בקשה כי ייפתח נגד החייב הליך חדלות פירעון.

מתי מתרחש מצב כזה של חדלות פירעון?

למעשה ישנה שורה ארוכה של מקרים שעונים על ההגדרה 'חדלות פירעון'. מדובר על עסקים שצברו עם הזמן חובות גדולים לספקים וזאת בגלל הסגירה של מקור הפרנסה שלהם. כך גם זה עשוי לקרות במשקי בית פרטיים כאשר בגלל פיטורין מהעבודה או בגלל אירוע או מחלה שהשפיעו לרעה על המצב הכלכלי, הם לא מצליחים לעמוד בהתחייבויות הכלכליות שלהם.

מה בין פשיטת רגל לבין מצב של חדלות פירעון?

למעשה בשפה היומיומית אנחנו נוהגים לכנות מצבים מהסוג שתיארנו, כ''פשיטת רגל''. אך בעצם מתייחס המונח בעיקר רק לקריסה של אדם פרטי. אם מדובר בתאגיד שנקלע למצב שבו הוא עם עודף התחייבויות על הנכסים שברשותו הרי שהתאגיד הזה יכונה תאגיד חדל פירעון. הוא עשוי להיקלע להליך אשר בסופו הוא ילך לפירוק או לחילופין להבראה.

Ylaw משרד עורכי דין מציע את שירותיו בתחום חדלות פירעון.

צרו קשר לקבלת ייעוץ.

מהי הרפורמה החדשה לבעלי חדלות פירעון

הרפורמה החדשה בתחום הזה של שיקום כלכלי ושל חדלות פירעון נועדה על מנת לסייע לכל חייב להשתקם כלכלית בעזרת הליך קצר אשר המטרה שלה היא האיזון בין זכויותיו של החייב לבין זכויותיו של הנושה.

החייב זכאי ליהנות משיקום אשר יסייע לו לפתוח דף חדש בחייו והנושה זכאי כמובן לקבל את כספו חזרה.

מהם הליכי חדלות פירעון?

בשלב הראשון אמור להתקבל הצו המכונה 'צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון'. זהו למעשה צו פשיטת רגל.

המטרה של ההליך הזה הוא –

לסייע בשיקומו הכלכלי של החייב. זאת בין היתר גם בעזרת פטור מהחובות – מתן הפטר עם סיום ההליך כולו. להשיב לנושים עד כמה שהדבר יתאפשר את הרכוש ואת הכסף המגיע להם. לסייע לחייב להשתלב מחדש בחיים הכלכליים.

חשוב לדעת כי מרגע הוצאת הצו, ישנה תקופה של שנה אשר היא מכונה תקופת הביניים. רק אם החייב אכן יעמוד בכל התנאים ובכל ההתחייבויות הרי שהוא יוכל לקבל צו לשיקום כלכלי ואחר כך הוא אף יקבל את ההפטר. (הפטור מתשלומי החובות)

לסיכום, מצב כזה של פשיטת רגל הוא לא מצב נעים הן מבחינה כלכלית והן מבחינה נפשית. על מנת שההתמודדות עם המצב תהיה קלה יותר, חשוב לפנות אל עורך דין המכיר ומתמצא בתום הספציפי הזה.

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם AVRAHAM קידום אתרים